Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 10:07 |
Elgiganten har bl.a. optrådt på DR1 med nye skærme osv.). De har da enkelte der har styr på det, men størstedelen af de ansatte på gulvet om aftenen er deltidsansatte uden nogen træning og lignende...
>>Jeg var inde i butikken i kolding en aften og se på lcd og der blev jeg informeret ret godt om hvad man skulle se efter og ekspidienten viste på flere skærme billed forskelle med samme tv signal hvilke skærme der havde svært med og vise sort osv , så lidt ved de men efter de har overtaget electronic world må man håbe de har skiftet ud i deres personale for de ved intet .
>>Er Otto Fra Tape Connection ?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 16:20 |
En anden væsentlig detalje er at vi ikke konkret har haft en sikker dato fra DR om hvornår de vil køre Digitalt TV og hvor udbredt det vil være. Samtidigt er der ikke mange der ved hvad vi skal gøre via Kabel-TV, fordi det vil jo være DVB-C, skal vi så have produkter til jordbaseret og nogle til kabel-TV. Indtil videre vil du være tvunget til stadig at købe en selector boks til kabel-TV markedet, hvis du vil nyde digitalt TV.
Det samme skete med DAB (Digital Audio Broadcast) ingen sikker start dato og pludselig fra den ene dag til den anden, skyd man det i luften. Kun meget få producenter var klar med DAB-produkter, så igen en dårlig start for et nyt medie.
Kunne man bare få et klart signal om hvad der skal gøres til de forskellige kabel-TV foreninger og til det jordbaserede net, så ville man som producent nemmere kunne lancere en bølge af produkter, men ingen vil gå alt for voldsomt igang når alt er så usikkert som det er.
Du kan jo idag se digitalt TV via selectoren på kabel-TV, og det er jo ikke fordi alle kabel-TV kunder har købt en sådan boks. Så reelt hvor mange vil ryge med på bølgen og hvor mange vil stå over til det bliver HD.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Tank
Bruger
Oprettet: 09-November-2004
Point: 159
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 16:37 |
Svensk TV er begyndt at sende digitalt, men der kræves en boks for modtage signalet via en alm. antenne. Er der nogen som har erfaringer med at modtage digitalt TV fra Sverige? Hvordan får man fat i en boks, og hvilken er bedst?
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 16:42 |
BrianJVC skrev:
En anden væsentlig detalje er at vi ikke konkret har haft en sikker dato fra DR om hvornår de vil køre Digitalt TV og hvor udbredt det vil være. |
Det jordbaserede digitale sendenet kaldet DTT nettet, starter op i Danmark d. 1. april 2006. Det er om 3½ måned (!)
Det er et DVB-T baseret net som vil indeholde 3 kanaler: DR1, DR2 og TV2.
BrianJVC skrev:
Samtidigt er der ikke mange der ved hvad vi skal gøre via Kabel-TV, fordi det vil jo være DVB-C, skal vi så have produkter til jordbaseret og nogle til kabel-TV. |
Ja, eller allerbedst med kombi-tunere der kan klare alle 3: Analog, DVB-T og DVB-C. Loewe har sådan et TV. Dog uden kortlæser (CAM modul) for kodede kanaler.
Men det undrer mig at i ikke allerede får bestillinger på TV med DVB-T tunere til f.eks. det store tyske marked, det svenske eller det engelske marked.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 16:51 |
Lars skrev:
BrianJVC skrev:
En anden væsentlig detalje er at vi ikke konkret har haft en sikker dato fra DR om hvornår de vil køre Digitalt TV og hvor udbredt det vil være. |
Det jordbaserede digitale sendenet kaldet DTT nettet, starter op i Danmark d. 1. april 2006. Det er om 3½ måned (!)
Det er et DVB-T baseret net som vil indeholde 3 kanaler: DR1, DR2 og TV2.
Korrekt men hvor sikkert er det at det starter her??
Der har tidligere været en dato i 2005, hvor intet skete.
BrianJVC skrev:
Samtidigt er der ikke mange der ved hvad vi skal gøre via Kabel-TV, fordi det vil jo være DVB-C, skal vi så have produkter til jordbaseret og nogle til kabel-TV. |
Ja, eller allerbedst med kombi-tunere der kan klare alle 3: Analog, DVB-T og DVB-C. Loewe har sådan et TV. Dog uden kortlæser (CAM modul) for kodede kanaler.
En meget fordyrende løsning, og mange kunder vil sige kan vi ikke få TV'et uden digital Tuner til kabel-TV, da kunden måske ikke får brug for det.
Dernæst skal produktet være godkendt til at kunne køre med TDC's kort system.
Men det undrer mig at i ikke allerede får bestillinger på TV med DVB-T tunere til f.eks. det store tyske marked, det svenske eller det engelske marked.
Vores kollegaer i England, sælger rigtig mange digitale TV, men systemet derovre har dels kørt længere og du kan se langt flere kanaler. Tyske er ved at komme igang, og svenskerne er så småt begndt, de lukker jo først ned for det analoge i 2007/2008. Finland er ligeledes igang og jeg mener de lukker ned året efter
/Lars |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 20:40 |
BrianJVC skrev:
Lars skrev:
Det er et DVB-T baseret net som vil indeholde 3 kanaler: DR1, DR2 og TV2. |
Korrekt men hvor sikkert er det at det starter her??
Der har tidligere været en dato i 2005, hvor intet skete. |
Det er så tæt på 100% sikkert. Det er rigtigt at de oprindelige planer hed 1. juni 2005 - med mulighed for udskydelse. Og den dato blev så udskudt, fordi selve DTT nettet ikke kunne nå at blive klar. Men alt tyder på at det bliver klar til d. 1/4.
BrianJVC skrev:
Lars skrev:
allerbedst med kombi-tunere der kan klare alle 3: Analog, DVB-T og DVB-C. |
En meget fordyrende løsning, og mange kunder vil sige kan vi ikke få TV'et uden digital Tuner til kabel-TV, da kunden måske ikke får brug for det. |
Hvad er jeres planer så ? (hvis du må debatere det offentligt)
/Lars
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 20:56 |
Hej Otto
Otto, TC skrev:
Det andet problem i artiklen er at de endnu engang kommer med direkte forkerte oplysninger, hvilket forvirrer forbrugeren yderligere. De indkalder en ”ekspert” (chefredaktøren for bladet Gear), der udtaler at man enten bør vente med at købe, eller købe ét af de to eneste mærker der kan levere DVB-T, nemlig Loewe eller Atec. At de overser at Marantz netop er begyndt at levere LCD-tv kan vel tilgives, det er trods alt ret nyt – men når Philips er omtalt en del i artiklen burde man måske have opdaget at de også har modeller med DVB-T. Men den helt store skandale er at han glemmer at nævne Pioneer! |
Om det er din fortjeneste tør jeg ikke sige, men i den trykte avis i dag var Pioneer og Philips også nævnt.
Men selve artiklen bar stadig præg af at de gerne ville lave en sladder sensation på en præmis der hed: Dit fladskærms TV kan praktisk talt ikke bruges efter 1. april 2006.
Og det er så her vi andre krummer tæer ![](smileys/smiley5.gif)
/Lars
|
|
Tape Connection
Branche Medlem
Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:15 |
Ravn85 skrev:
Otto: Jeg går udfra at du har ret i dine tal, hvilket vil sige at der "kun" er 800.000 husstande i danmark som ikke modtager kabel tv(omfatter dette også parabol anlæg?). |
Jeg fik tallene fra Philips, hvor korrekte de er vil jeg ikke lægge hovedet på blokken på - jeg har set lidt andre tal nævnt forskellige steder, men tendensen er den samme. Cirka halvdelen af de tilbageværende har iøvrigt en digital parabol-modtager, hvorfor det udelukkende er TV2 der vil være problemet.
Ravn85 skrev:
Mit gæt er at de folk som ikke modtager tv via parabol eller fællesantenne(dvs de kun har dr1 og tv2) nok ikke er dem der står og køber LCD skærme i øjeblikket, da det nok ikke er tv´et som fylder mest i deres hverdag? |
God pointe, det havde jeg slet ikke tænkt over.
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Tape Connection
Branche Medlem
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:16 |
jetdirect skrev:
Er Otto Fra Tape Connection ? |
Ja, dette fremgår af min signatur.
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Tape Connection
Branche Medlem
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:21 |
Lars skrev:
Om det er din fortjeneste tør jeg ikke sige, men i den trykte avis i dag var Pioneer og Philips også nævnt. |
Ikke i den avis jeg har. Philips er nævnt, men ikke som et af de firmaer der kan levere tv med digital-tuner ("kan levere" skal selvfølgelig tages lidt med et gran salt, men det gælder vist alle mærker...) Hvor finder du Pioneer omtalt?
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Tape Connection
Branche Medlem
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:22 |
Lars skrev:
Om det er din fortjeneste tør jeg ikke sige, men i den trykte avis i dag var Pioneer og Philips også nævnt. |
Hov, tirsdags-avisen? Den har jeg ikke købt, er der en opfølgning i den?
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 13-December-2005 kl. 22:35 |
Otto, TC skrev:
Hov, tirsdags-avisen? Den har jeg ikke købt, er der en opfølgning i den? |
Hm, nu kommer jeg i tvivl. Læste den på jobbet ![](smileys/smiley1.gif)
Måske er det samme artikel. Men der var en lille farvet rubrik som omtalte at modellerne med DVB-T tuner. Der var Pioneer og Philips også nævnt.
Det kan selvfølgelig også være en anden udgave - fra samme dag.
/Lars
Redigeret af Lars
|
|