recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus Eee box 1012 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus Eee box 1012 HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus Eee box 1012 HD
    Sendt: 14-Januar-2010 kl. 11:29

Hej alle,

jeg overvejer at købe den nye Asus eee 1012 som mediacenter og som erstatning for min popcorn 110 udfra følgende overvejelser...

1. at den skal kunne afspille alle formater/containere uden hakkeri i 1080p (fx. mkv og highprofiles som ikke understøttes af PCH) 

2. at den skal kunne afspille ukomprimerede blueray rips som popcorn ikke kan

men kan den overhovedet det?? jeg har en kammerat der har købt en og vi sidder og forsøger os frem med div hd klips fra nettet og stort set alle klips i 1080p hakker mere eller mindre.

jeg har dl Matroska splitter men det synes ikke at gøre nogen forskel.

der er win 7 på den og lige pt er det uklart om hakkeri i 1080p er pga. for lavt speced hardware eller om det er et sw issue

er der nogen der har input/erfaringer der kan hjælpe mig videre?

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 11:37
Måske denne artikel kan hjælpe dig videre - den handler om at udnytte dit grafikkort optimalt - asus' ION grafikkort svarer til et 9400GT.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 16:44
puha det er godt en ordentlig omgang... er det godt nok nødvendigt for at kunne afspille div. formater/containere i 1080p?

er det fordi processor er for lille til opgaven og de fleste players lader processor om hovedparten af opgaven frem for grafik cpu?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

puha det er godt en ordentlig omgang... er det godt nok nødvendigt for at kunne afspille div. formater/containere i 1080p?

er det fordi processor er for lille til opgaven og de fleste players lader processor om hovedparten af opgaven frem for grafik cpu?
Den Atom 330 som sidder i din asus 1012, kan ikke alene afspille 1080P. det er den ikke kraftig nok til, men så er det jo godt at ion er lavet så grafikkortet kan tage den største del af byrden, men du skal bruge nogen codecs som understøtter det.

Mener Coreavc kan klare det.. læs forummet igennem, alle de forskellige acer 3600, asus 1012/1501, asrock Ion osv bruger Ion chipsæt, og løsningen til problemfri afspilning af 1080p er den samme for dem alle..

Redigeret af Pizzabager - 14-Januar-2010 kl. 17:21
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Den Atom 330 som sidder i din asus 1012, kan ikke alene afspille 1080P. det er den ikke kraftig nok til, men så er det jo godt at ion er lavet så grafikkortet kan tage den største del af byrden, men du skal bruge nogen codecs som understøtter det.

Mener Coreavc kan klare det.. læs forummet igennem, alle de forskellige acer 3600, asus 1012/1501, asrock Ion osv bruger Ion chipsæt, og løsningen til problemfri afspilning af 1080p er den samme for dem alle..
Win 7's egne decodere understøtter HW acceleration på ION, så der behøves ikke andre decodere 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 18:50

vi har testet lidt frem og tilbage på div. hd klips vi kunne finde på nettet og så snart bitrate er over 20 mbit så kan win7 codes ikke længere klare den medmindre vi er kommet til at installere noget der har lagt sig over win 7 codecs ... det tætteste vi kom på var med den integrerede Asus player som altså også begyndte at hakke når rate røg over 20

Jeg tør næsten ikke håbe på at den kan afpille ukomprimeret blueray med bit rates der må være meget højere end 20
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 19:39
Har I downloadet de klip I tester med eller kan hakkeriet skyldes at de bliver streamet over nettet?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:51
De er DL...

Vi har brugt Avatar 1080p trailer i mov og HDDVD klip i VC1 og I am Legend i mkv

Avatar kører fint (ca. 15 mbit rate)
I am legend kører fint (ca. 10 mbit rate) 
men HDDVD klipsamlingen kører ikke fint (ca. 25mbit rate)

Dog kører ingen i VLC, de skal afspilles med WMP eller den Asus player der følger med

Jeg frygter at ION/Atom ikke kan klare bitraten/beregningsmængden men alt hvad jeg kan finde på nettet siger den kan klare at afspille bluerays med den bitrate de nu har 40+

Redigeret af tohmahawk - 14-Januar-2010 kl. 22:52
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:38
Da jeg ikke har et blueray drev har jeg tilladt mig at downloade en rå kopiering af fightclub som jeg ejer.
Denne kører 100% på min Asrock ION med Win 7 codecs.
DTS-HD og 1920x1088.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 08:29
Hej mbw2001 må jeg spørge om det er en m2ts og hvilken afspiller du har brugt?

dvs du har ingen codecs overhovedet installeret selv?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 10:01
Uden at være sikker så ligner det bare han har taget alle filterne fra en BluRay og kopieret over i en mappe...
Prøvede med ')">Orchestra (Long) (Lossless) fra http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.php og den ser dog ikke ud til at køre 100%. Selvom det er lidt svært at se.

Jeg har kun installeret AC3 filter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu