|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
|
Så du har ikke nogle specifikke krav om et skærm-output til optil flere skærme, eller krævende grafikberegninger? For så ville jeg da bestemt gå efter H67, og spare grafikkortet væk når det nu kun skal være en server. Et forslag kunne være ASUS P8H67-M PRO B3 til 786kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4827391 At købe et high-end desktop bundkort for 1.500kr til en server virker lidt overkill. Når jeg skriver økonomisk fordel mener jeg ud fra købsprisen. Strømforbruget er jeg overbevist om at du ikke finder en væsentlig forskel ved. |
||
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
|
Du har helt ret bjrn_dk det havde jeg ikke lige tænkt på det med grafikdelen, self er det indlysende at det skal være med indbygget gpu. Mange tak for den info, det sparer jo os systemet for strøm.
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
|
forresten, er der nogen som kan anbefale en god hjemmeside at anskaffe sig den her cpu fra? ser ikke ud til der er nogen danske hjemmesider som har den.
PS. Jeg har valgt den cpu da den har et lavt forbrug af watt, men ville en cpu som står til et andet max watt bruge mere strøm? altså hvis serveren nu står og streamer og egentlig generelt er online 24/7 ville en anden cpu så bruge mere strøm? Redigeret af Treated - 25-Marts-2011 kl. 07:32 |
||
![]() |
||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
|
Der er faktisk en rigtig god artikel om en test af i5-2400S her fra xbitlabs: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i5-2400s_7.html Hvis du ikke har tid til at læse hele artiklen, så læs "Power Consumption" og "Conclusion". Den er meget interessant i dit tilfælde, og besvarer dine spørgsmål - samtidig med at den kommer med en interessant konklusion. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
takker bjrn_dk den vil jeg lige se på :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
der kan man bare se. Som jeg kan læse det, ville det ikke kunne betale sig at investere i de CPU´er som har et lavere max TDP watt forbrug, da forskellen ikke er særlig stor, har jeg ret i det?
|
||
![]() |
||
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
EDIT: Kan se at jeg kom helt skævt ind i tråden
![]() Redigeret af FPP - 25-Marts-2011 kl. 12:33 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan i hvert fald konkludere at det med Sandy Bridge modellerne ikke rigtigt kan svare sig at gå efter en S-model set ud fra strømforbruget (i5-2400 vs. i5-2400S). Under idle er strømforbruget det samme (en forskel på 0.1W er i hvert fald ikke signifikant), så her er ingen gevinst. Under CPU burn-testen er der godtnok en forskel på ~13W, men set ud fra at at i5-2400 samtidigt yder bedre, og får opgaven færdig hurtigere, og hurtigere kan gå tilbage til idle, vil jeg vove at påstå at S-modellen vil koste dig mere i strøm i det lange løb. Den giver desværre ikke nogen måler af temperaturerne (hvilket i sidste ende bestemmer hvor meget varme din blæser skal flytte), og det kan ikke udelukkes at du her vil finde forskelle. Det kunne være interessant at finde en artikel der belyser dette emne. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ja det ville da være interessant, jeg skal lige høre når der står "varmeafleder" på cpu´erne hvad mener de med det? er det fordi de ikke skal have blæser på? og så lige 1 ting mere, hvad er forskellen på Core i5 I5-2500K 6 MB og Core i5 I5-2500 6 MB Ud over der står K ved den ene? for tror jeg overvejer en af de modeller istedet.
|
||
![]() |
||
Benny Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Jeg har lige købt en cpu (Celeron E3400 1 MB, Intel Boxed) med varmeafleder og der fulgte en blæser med.
Tror det er det der menes...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
okay, larmer den meget den blæser?? for jeg skal ikke have noget som larmer overhovedet, sidder i forvejen 2 blæsere i serveren, den har dog sin egen plads så man ikke hører den, men bare at man kan høre den blæser et sted kan godt være træls.
PS. mit bundkort bliver et ASUS P8H67-M PRO B3 Revision så håber jeg at det er det rigtig valg :)
Redigeret af Treated - 25-Marts-2011 kl. 22:48 |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
"Varmeafleder" (aka heatspreader) er den metalplade der sidder øverst på CPU'en, som er optimeret til af lede varmen væk fra kernen til en køleplade/blæser.
K-modellerne er ulåst så de kan overclockes. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |