|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
mange tak for svaret michael, meget rart at vide :)
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
skal nok huske at poste mine målinger afmit system når den tid kommer :)
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
Vil H61 boards umiddelbart ikke være den mest økonomiske løsning til en server? - det skulle være budgetklassen af sandy bridge, dog stadig med integreret grafik. Om der så er nogen der har lavet nogen endnu ved jeg ikke
|
|
![]() |
|
![]() |
strømforbruget er det samme på H61 og H67 chipset
|
|
![]() |
|
![]() |
for ikke at oprette en tråd mere spørger jeg bare i den her tråd.
Hvilke ram vil i anbefale til mit setup bundkort ( ASUS-P8H67-M-PRO-B3-Sandy-Bridge ) cpu ( Intel-Core-i5-2500K-Sandy-Bridge ) Er lidt i tvivl mht ram nemlig, men der skal ca 8gb i da jeg kommer til at køre 64bit, så gode forslag og hvorfor modtages meget gerne? ser de her fornuftige ud http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4669096 Lige dem jeg kunne finde med den laveste CL på 7 de andre ligger på 9
Redigeret af Treated - 26-Marts-2011 kl. 19:06 |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
det var nu ikke strømforbruget jeg mente, men mest anskaffelsesprisen på H61 fremfor de andre.
er du sikker på at det pågældende bundkort ikke skal bruge 1,5V ram? - dem du linker til er 1,65V. Jeg ville nok bare vælge de billigste ram uanset CL
Redigeret af Brasch - 27-Marts-2011 kl. 01:32 |
|
![]() |
|
![]() |
ja det skal nok være 1.5V ram, havde jeg ikke lige kigget efter.
|
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Sandy Bridge klarer sig også fint med 1,65V omend 1,5V vil være at foretrække hvis man har planer om at over-volte ens RAM hvis man skal overclocke. Fra bit-tech.net "Memory Voltage: As with LGA1366 and LGA1156 CPUs, keep this value to within 0.5V of the VCCIO voltage to prevent long term damage to the CPU. By default, this is 1.1V, which means the 1.65V used by previous Intel DDR3 memory is still acceptable. However, more recent memory will be rated at 1.5V (or even 1.35V if you choose a low-voltage kit). Increasing the VCCIO voltage obviously gives you more overhead on your memory voltage (remember, add +0.5V at most or risk damaging your CPU)." CL har en betydning for den ydelse RAM'ene leverer, det handler langtfra kun om den hastighed RAM'ene kører ved - så man skal ikke vende det blinde øje til her. |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg synes nu jeg har læst rundt omkring, at i hvert asus mini-itx (socket 1156) ikke virkede med 1,65V RAM - jeg kan ikke lige underbygge det med et link. Hvorvidt det kun er mini-itx eller Asus der er grunden skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Mht. CL kommer det nok også lidt an på brug. Umiddelbart tænker jeg at et micro-atx board = HTPC eller win home server og dér mener jeg ikke der er nogen grund til at vælge andet end de billigste 2GB moduler man kan finde
|
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Som med RAM og så mange andre ting handler det selvfølgelig altid om den lille forskel i bedre ydelse kan betale sig i sidste ende. Og du har selvfølgelig ret i at man sagtens ville kunne nøjes med at smide et par valueram ind i en HTPC. Jeg havde lige for et kort øjeblik glemt at vi var ved en HTPC-løsning da jeg argumenterede for et sæt performance RAM. |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har os bestilt nogle alm ram, så må jeg se hvad de yder. om ikke andet kan man bare smide nogle flere i. Glæder mig til at få det hele testet. Henter det hele i morgen
|
|
![]() |
|
![]() |
Nå jeg vil da lige fortælle hvad jeg har målt systemet til i idle: det ligger på imponerende 70Watt, utrolig flot af et system med følgende ting:
CPU= i5 2500K RAM=2x4gb BUNDKORT=Asus P8H67 Pro mATX 3x1.5TB diske 2x2TB diske skal nok teste når den arbejder også ps. Med idle mener jeg at alle diske også står i idle og ikke i dvale
Redigeret af Treated - 06-April-2011 kl. 07:00 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |