|
Asus TN- eller IPS 4K pc-skærm |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
F.Nielsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 103 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, Eizo er sikkert ikke et dårligt valg, Tipsen og Brixen. De er bare så dyre, men er Eizo bedre end andre mærker, må de også med i mine overvejelser. Kommer jeg op i ca. 13.000 kr. for CX271-BK, har de jo også en 4K skærm i 31,5"
Den har dog ikke så mange farver.
Den er noget billigere hos Dustin Home
Jeg har ikke set Eizo skærmene og mener ikke, der er forhandlere i Nordjylland. Redigeret af F.Nielsen - 25-September-2014 kl. 14:45 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
@F.Nielsen, forskellen på CV vs. CG og CX er at de to sidste kan vise Adobe RGB. CV kun sRGB.
Du fotograferer sikkert i RAW eller Adobe RGB og det kan skærmen vise. Jeg har kun set Eizo Coloredge på messer og kurser, men har ikke råd til så dyre skærme. Jeg har haft Eizo Flexscan og ved hvor meget bedre Coloredge skærmene viser farver. Men du skal prøve om du kan komme til at se en selv. Edit: men det kan da godt være at det er overkill med en Coloredge skærm, og Flexscan CV er udmærket til det du vil med den. Redigeret af Brixen - 25-September-2014 kl. 15:05 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Er Apples Cinema Display pengene værd? Jeg er i hvert fald rimelig tilfreds med skærmen på min iMac. Skulle jeg vælge en ekstern skærm var jeg nok hoppet på Eizo, iiyama eller Apple display.
Redigeret af Ukke - 25-September-2014 kl. 15:12 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Jeg er også tilfreds med min iMac skærm. Men den kan ikke måle sig med Eizo Coloredge, desværre. Apple sælger Sharp 32" PN-K321 4K sammen med Mac Pro, fordi de ikke har en 4K skærm selv. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |