recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Asymetrisk" tvbord.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Asymetrisk" tvbord.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

TV'et ville være temmeligt udsat i mit tilfælde. Og hvor henne skulle jeg anbringe alt det jeg har i mit møbel, når der er døre til begge sider?

Hmm - Hvorfor er tv udsat ? Kan det da ikke hænge på væg ? - Højtalere kunne hænges op i loftet, hvor du vil have dem, så lydbilledet passer.

Anlæg og alle dine andre ting kunne stå et helt andet sted. Feks ovre ved sofaen eller måske helt gemmes væk under sofa osv . Det er kun ledninger der skal trækkes.
Det HÆNGER faktisk på væggen! Og der er så mange åbninger og døre der skal passeres med kabler, at det orker jeg ikke. Det er rigeligt at der ligger 2 højttalerledninger til surround højttalerne.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:26

TV'et ville være temmeligt udsat i mit tilfælde. Og hvor henne skulle jeg anbringe alt det jeg har i mit møbel, når der er døre til begge sider?

Hmm - Hvorfor er tv udsat ? Kan det da ikke hænge på væg ? - Højtalere kunne hænges op i loftet, hvor du vil have dem, så lydbilledet passer.

Anlæg og alle dine andre ting kunne stå et helt andet sted. Feks ovre ved sofaen eller måske helt gemmes væk under sofa osv . Det er kun ledninger der skal trækkes.
Det HÆNGER faktisk på væggen! Og der er så mange åbninger og døre der skal passeres med kabler, at det orker jeg ikke. Det er rigeligt at der ligger 2 højttalerledninger til surround højttalerne.

Nååårh for søren - Sorry !!

Tja det jo lysten der driver værket, som man siger :) 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:29

Det er lidt af et under at det overhovedet er muligt at få ordentligt surround i den stue. Læg mærke til hvor langt fronterne er fra hinanden!!! Men jeg er nu godt tilfreds med lyden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 16:14

Det er lidt af et under at det overhovedet er muligt at få ordentligt surround i den stue. Læg mærke til hvor langt fronterne er fra hinanden!!! Men jeg er nu godt tilfreds med lyden.

Ja kan godt se det er lidt besværligt, at få det til at virke som et optimalt surroundbillede.

Ja, det vigtigste er at man er tilfreds. Det var nu også bare min mening. Jeg kan bedst li det er clean, som mange damer også ser som den bedste løsning LOL
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Pga kablerne er mit svar. Jeg prøver at samle det et sted.

Der er vel reelt kun brug for tre kabler til tv'et, et antennekabel, et hdmikabel fra surroundreceiveren og et strømkabel. Playstation, dvdafspiller, højttalerkabler og den slags ryger vel i receiveren formoder jeg? Det kan måske ligefrem være en fordel at få "elektronikken" og det medfølgende kabelrod væk fra det synlige sted under tv'et og bare køre et enkelt hdmikabel med signal over til tv'et.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Der er vel reelt kun brug for tre kabler til tv'et, et antennekabel, et hdmikabel fra surroundreceiveren og et strømkabel. Playstation, dvdafspiller, højttalerkabler og den slags ryger vel i receiveren formoder jeg? Det kan måske ligefrem være en fordel at få "elektronikken" og det medfølgende kabelrod væk fra det synlige sted under tv'et og bare køre et enkelt hdmikabel med signal over til tv'et.

Lige mine ord Wink
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 21:27
Hejsa

Jeg er personligt også voldsomt allergisk over for unødigt tingeltangel under - over og ved siden af mit tv. Har løst problemet ved at bore hul i væggen til et køkkenskab på den anden side, hvor udstyret er placeret. Subben står ved vægge langt til venstre. Samtidig har jeg lavet en sort MDF plade bag tv'et for at forøge kontrasten. Synes også det får KEF 305T'erne til at falde godt i med tv'et. I skabet har jeg monteret en 120mm blæser, som suger den varme luft ud af skabet.

Beklager ledningsrodet og støvet - kan jo heldigvis ikke ses medmindre skabet åbnet Big smile

Mvh.

Michael
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 21:45

Mit TV er en Monitor, så alt input og output er externt. Har dog begrænset det til 2xHDMI og 2XHøjttalerkabel
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Hejsa
Har løst problemet ved at bore hul i væggen til et køkkenskab på den anden side, hvor udstyret er placeret.

Faktisk en rigtig god ide. Hvordan når du dit udstyr via fjern betjening?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 09:05
En multi fjerbetjening klarer sådan en opgave.

Men alle remotes burde kune via ir ekstender.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 09:27

Nu har jeg ingen surroundreceiver så alle enheder skal til TV'et.........Embarrassed
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 10:42

Da vi købte hus, som stod til en indvendig renovering valgte jeg også, at flytte vores enheder i kælderen - forstærker + mediecenter. IR øjne til mediecenter og forstærker er bygget i væggen lige under TV'et. Samtidig har jeg HDMI splittet signalet i kælderen, sådan jeg kan benytte mig af mediecenteret (Live tv, optage tv, musik, billeder, blu-ray mm) i stuen og soveværelset.  

Den løsning  er jeg meget tilfreds med, og vil umiddelbart ikke igen vælge et møbel til under TV'et.

Redigeret af Kasper Jensen - 30-Juli-2012 kl. 11:03
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu