|
AT lærred og "bag dug" |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det tror jeg heller ikke, men du vil sandsynligvis få endnu bedre lyd end du har nu og du kan fjerne en af de svagheder som dine fronter har ved at booste den øvre bas. Den behøver heller ikke at fylde mere end dine højttalere er dybe. Skulle jeg lave mit rum om havde jeg gjort noget ala det her Edit: Ja, integrerer du dine subs, så bliver væggen selvfølgelig samme dybte som subs, antaget at de er dybere end fronterne
Redigeret af Berdel - 26-Marts-2015 kl. 10:08 |
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
problemet er at min franske altan dør kun sidder 20 cm fra væggen og højttalerne er 30 cm dybe, så en væg kommer ikke på tale da det fysisk ikke kan lade sig gøre..
samtidig vil en væg gøre at mit rum bliver bredere end det er dybt, og det holder sgu ikke helt.. den løsning med et frit svævende ramme / lærred som jeg har tænkt mig, vil gøre at det hele ikke bliver så kompakt.. Redigeret af strecker - 26-Marts-2015 kl. 10:11 |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så gider vi ikke at bore mere i det. Det skal nok blive rigtig godt uanset Jeg kan lige tilføje at jeg har seymour UF og er godt tilfreds - der er ingen synlig struktur overhovedet. Det er muligt at billedet kunne blive endnu bedre men for mig er der ikke andre muligheder med mindre jeg ofre en herregård på enlighter 4k
|
|
Bruger udmeldt 35
Funktioner
Tak(0)
|
jeg må bestille nogle lærredprøver fra Seymour og finde ud af hva jeg kan bruge herhjemme..!!
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas_h >>> Jeg har netop lavet en ny måling af mit setup, og jeg har slet ikke nævneværdige dips på fronten imellem 80hz-200hz (tværtimod har jeg lige omkring 175hz et peak på +3db. På de fire surround kanaler har jeg tilgengæld et dip mellem 150hz-180hz på ca -4 db. Så jeg antager, at det problem du beskriver, ikke findes i min bio, i hvert fald ikke på fronten - eller har du en anden forklaring?
strecker >>> beklager at vi har kidnappet din tråd, det synes bare rigtigt at forsætte debatten her. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig har jeg ikke en forklaring når jeg ikke selv har lavet målingerne og ikke står i dit rum og følger med. Men kan sagtens være, at du har fået absorberet de issues der måtte være væk.
Strecker: Ja sorry for kidnapningen, men det er jo interessant når der endelig snakkes om ting udover hvilken receiver der skal vælges :) Så bliver man revet med. EDIT: Hvor langt er dine højttalere fra bagvæggen, Gonzo?
Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2015 kl. 12:37 |
|
Bruger udmeldt 35
Funktioner
Tak(0)
|
intet problem...
jeg har fået svar på mine spørgsmål, så i går bare amok.. |
|
Bruger udmeldt 35
Funktioner
Tak(0)
|
og så har jeg netop købt 3 meter møbel Velour + en rulle dobbeltklæbende tæppetape, samlet pris 349,- det burde give det samme som Veltex, til 1/3 del af prisen..
|
|
Berdel
Funktioner
Tak(0)
|
Nevermind
Redigeret af Berdel - 26-Marts-2015 kl. 12:51 |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas_h >>> Højtalerne står med front siden ca. 60cm fra Rockfon overfladen og dermed 65cm foran den hårde væg.
Berdel >>> Jeg er desværre ikke hjemme igen før end i aften. Så skal jeg nok lige tage et billede af kurven. Jeg måler med ARC2, og der er hvis ikke nogen mulighed for at slå smoothing til eller fra. Du kan se en gammel måling her, jeg synes ikke det ser ud til at der er nogen smoothing på |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
65cm vil give issues i 132hz. En anden måling fra dit rum hvor din mic er placeret vertikalt (som tiltænkt) giver nedenstående: Kan selvfølgelig ikke sige, at det er dét, men du må da indrømme, at det er skræmmende tilfældigt. EDIT: Jeg har fået fortalt, at ARC er 1/6 smoothed.
Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2015 kl. 13:30 |
|
Therien
Guld medlem Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke din gamle "on axis" måling?
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |