|
ATV 4 & plex |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
knowlton ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
hmm... synes at det er svært. Vil helst gerne have en NAS, da den er strøm besparende og ikke larmer særlig meget...
Men hvilken én skal man vælge, hvis jeg vil afspille 1080p mkv filer? |
|||
Knowlton
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
||
Undskyld jeg stjæler tråden. Men nagash. Hvordan får du plex serveren til at streame mkv uden den transcoder til til aac eller kun dolby digital. Altså til pc
Redigeret af T-Duck - 09-November-2015 kl. 18:17 |
|||
![]() |
|||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
||
Der kommer snart en kodi variant til atv4. Kodi har den fordel at man kan streame direkte fra serveren, uden transcoding.
|
|||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Hvorfor ikke vælge en afspiller der kan spille filerne direkte. Så slipper du for at transkode i realtime og behovet for en kraftig processor i din NAS/Server. Jeg har en 5+ år gammel WDTV live. Den klarer fint 1080p mkv. Kan godt nok ikke lige huske hvordan den er med HD lyd. Den virker heller ikke ordentligt med ISO. filer, men mkv og alt andet den har fået i nakken over årene, æder den uden videre.
|
|||
![]() |
|||
knowlton ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
||
Jo, Tror også at jeg afventer og ser med kodi og infuse, hvilken afspiller de kommer til at bruge, inden at jeg gør noget so far...
|
|||
Knowlton
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Altså, mener du at du vil afspille på PC? Så er det ret nemt. Du skal under indstillinger på klienten bare sætte den til ikke at konvertere noget som helst. Kommer først til min computer om halvanden time. Så kan lige tjekke hvad det helt præcis hedder.
Den transcoder stadig. Det sker bare i selve app'en. ATV kan jo ikke æde MKV filer. Så det bliver lavet om til at format ATV kan forstå. Altså MP4 med DD lyd. Så du får stadig samme tab i kvalitet. Du slipper dog stadig for en kraftig server.
En hjemmebygget server behøver nu ikke trække særlig meget strøm. Bare byg den op om er Core i3 6xxxT. T-modellerne er meget strømbesparende.
Redigeret af Nagash - 09-November-2015 kl. 20:13 |
|||
![]() |
|||
askernedefragrillen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
||
Personligt er jeg på en DS-1712 og det kører super godt.
En billig indgang til Intel CPU er Play modellerne DS214 eller 414play. Super gode bokse, bygget til netop streaming. Kig efter en brugt, så er man i gang forholdsvis billigt. Slet er jeg ikke ked ad, at have ofret de penge jeg har på NASen og de fire 3 TB diske. Den er så central i hjemmet og "glemmes" ofte sammen med routeren. Men alt mit indhold er nu komprimeret i Handbrake, så... :-) |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
||
<span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">En hjemmebygget server behøver nu ikke trække særlig meget strøm. Bare byg den op om er Core i3 6xxxT. T-modellerne er meget strømbesparende. </span> [/QUOTE] okay. For har leget med det. Men opgav |
|||
![]() |
|||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
||
Hvis du hovedsageligt streamer film fra nås , og atv4 ikke kan afspille mkv med 3. parts afspiller heller. Så ville det måske også være værd at overveje et alternativ til Atv 4.
|
|||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Når du står i hovedmenuen i din Plex klient trykker du på venstre pil. Under den menu trykker du så på "preferences". Inde under den, skal du ude til venstre trykke på globussen (nederste knap). Så går du ud til højre og vælger "direct play" under "local video quality" og under "remote video quality". Så skulle den meget gerne springe alt transcoding over. |
|||
![]() |
|||
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
||
En intel nuc i3 koster omkring 2k, og du har sikkert en eller HDD, smid 2 gb ram i den og du er kørende. Hvad koster ram nu til daws? Du forbinder din nye box via smb eller nfs til din Synology.
NUC bruger 10W idle, det vil sige på 4 dage har du brugt en kwh. 365 på et år og med en pris på 2 kr. er dette <200 kr. Du kan også vælge kun at bruge en Intel NUC, og smide nogle 3.5 enclosures på eller en JBOD. Du har jo den Synology, så ser ikke nogen grund til at skrotte den.
Redigeret af mortenls - 10-November-2015 kl. 11:25 |
|||
![]() |
|||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
||
Kan i streame full blu ray rips med HD lydspor? Min plex server ligger på en 2012 mac mini og den kan ikke følge med til at transcode. Vildt belastende!
Men Air video HD kan klare det men den er ikke så lækker i interfacet
Fordi at apple tv har en lækker brugerflade, airplay og netflix. Hele familien kan finde ud af det i modsætning til at skulle rode i HTPC eller andre computere. For mit vedkommende så streamer jeg alt HD materiale i biffen fra en dune HD men det kunne rart hvis familien også kunne se disse film i stuen på apple tv. Hvis alt kan afspilles direkte fra en brugervenlig boks så er det et stort win i mange hjem.
Redigeret af Berdel - 10-November-2015 kl. 11:53 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |