recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4 & plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4 & plex

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
knowlton Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Fordi at apple tv har en lækker brugerflade, airplay og netflix. Hele familien kan finde ud af det i modsætning til at skulle rode i HTPC eller andre computere. For mit vedkommende så streamer jeg alt HD materiale i biffen fra en dune HD men det kunne rart hvis familien også kunne se disse film i stuen på apple tv.

Hvis alt kan afspilles direkte fra en brugervenlig boks så er det et stort win i mange hjem.

Nemlig, Det er hele pointen. Det ville være fint med en lille boks eller afspiller, der kan æde alle ting, hvis det kun var mig. Men hvis jeg skal gøre mig nogle forhåbninger om, at andre skal bruge det uden hjælp fra mig, så må det gerne have et lækkert og nemt interface.

Som sagt tidligere, så afventer jeg lige kodi, infuse og VLC og ser hvad de kan. Ellers må jeg sætte en server op eller købe en ny NAS.

Redigeret af knowlton - 10-November-2015 kl. 12:17
Knowlton
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Kan i streame full blu ray rips med HD lydspor? Min plex server ligger på en 2012 mac mini og den kan ikke følge med til at transcode. Vildt belastende!

Men Air video HD kan klare det men den er ikke så lækker i interfacet

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor ikke vælge en afspiller der kan spille filerne direkte. Så slipper du for at transkode i realtime og behovet for en kraftig processor i din NAS/Server.

Fordi at apple tv har en lækker brugerflade, airplay og netflix. Hele familien kan finde ud af det i modsætning til at skulle rode i HTPC eller andre computere. For mit vedkommende så streamer jeg alt HD materiale i biffen fra en dune HD men det kunne rart hvis familien også kunne se disse film i stuen på apple tv.

Hvis alt kan afspilles direkte fra en brugervenlig boks så er det et stort win i mange hjem.

Kan ikke lige erindre at have forslået en HTPC. Jeg pegede på en medieplayer boks a la WDTV fordi jeg kunne fornemme at OP syntes at en NAS med tilstrækkelige kræfter var lidt rigeligt pebret. Sådan en boks kan spille det hele fra en simpel dlna server. Det har jeg selv brugt en overgang og der var absolut ikke noget vanskeligt i at navigere alle de film og serier jeg havde liggende på det tidspunkt. Det afhang alene af at sætte serveren op med en passende mappe struktur. Til gengæld var der så ikke Netflix mv. på den boks.
Hvis man vil have det hele ned i en og samme boks er der nok ikke så meget andet at gøre ved det end at købe hardware der kan klare opgaven. Så bliver det også så meget nemmere at se filerne på alle mulige andre apparater.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 12:46
Ja ok, du nævnte ikke HTPC.

Tager du netflix væk så forsvinder formålet igen. WDTV har en del år på bagen og er slet ikke uptodate.

Bare det du nævner mappestruktur så ryger brugervenligheden igen.

Apple TV har potentiale til at kunne det hele hvis bare vi kan få apps der kan dekode internt i boksen. Infuse og kodi er på vej og de kan netop dette på andre apperater. Infuse kan på iphone/ipad/apple tv2 så det bliver sikkert også muligt på det nye apple tv. 

Så vi mener jo netop at vi har købt hardware der kan klare opgaven. Vi mangler bare softwaren. Og nej, der er ikke mange andre brugervenlige apperater der kan klare opgaven - måske nvidia shield men dem med æble produkter vil nok foretrække en æbleboks
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 13:05
Berdel. Jeg kan simpelt hen ikke se hvor du vil hen med dine argumenter og jeg gider ikke en pisse konkurrence. Hvis du ikke vil bruge en medie player fordi den ikke har Netflix, så lad være, men det var jo heller ikke Netflix der blev spurgt efter. Hvis du mener det er et dårligt forslag så kom selv med noget der på bedre vis løser opgaven for OP.

Redigeret af Trumle - 10-November-2015 kl. 13:05
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 13:48
Synology bruger ikke mindre strøm, mit Plex build anno 2011. 
Indkøbsseddel:
2000 GB F4 EcoGreen 32MB 506,00 kr.
Intel BOXDH67CFB3 Sandy Bridge 795,00 kr.
Intel Core i3 2100T Sandy Bridge 864,00 kr.
Chenbro Mini-ITX ES34169 Home NAS Server + 120W 1200 kr.
Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value 325,00 kr.
Tilfældig 2.5 hdd  0 kr.

Bruger 14.3w i idle. Alle storage HDD er taget ud undtagen OS disken, alle fans køre (3 stk.), debian/probmox 10 min efter boot. En kvm og 2 openvz er aktive. Jeg kan ikke se at nogen Synology, der vel og mærke score over 3k her 4 år senere kan hamle op.

Redigeret af mortenls - 10-November-2015 kl. 13:49
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 14:01
Nevermind

Redigeret af Berdel - 10-November-2015 kl. 14:05
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

<div style="line-height: 16.8px;">Synology bruger ikke mindre strøm, mit Plex build anno 2011. <div style="line-height: 16.8px;">Indkøbsseddel:<div style="line-height: 16.8px;">2000 GB F4 EcoGreen 32MB<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;">     </span>506,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Intel BOXDH67CFB3 Sandy Bridge<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;">     </span>795,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Intel Core i3 2100T Sandy Bridge<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;">     </span>864,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Chenbro Mini-ITX ES34169 Home NAS Server + 120W 1200 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;">     </span>325,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Tilfældig 2.5 hdd  0 kr.

Bruger 14.3w i idle. Alle storage HDD er taget ud undtagen OS disken, alle fans køre (3 stk.), debian/probmox 10 min efter boot. En<span style="line-height: 16.8px;"> kvm og 2 openvz er aktive. Jeg kan ikke se at nogen Synology, der vel og mærke score over 3k her 4 år senere kan hamle op.</span>

Hvad køre du med af software, for tænker nemlig om der er noget der lige så brugervenligt som DSM

BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

okay. For har leget med det. Men opgav

Når du står i hovedmenuen i din Plex klient trykker du på venstre pil. Under den menu trykker du så på "preferences". Inde under den, skal du ude til venstre trykke på globussen (nederste knap). Så går du ud til højre og vælger "direct play" under "local video quality" og under "remote video quality". Så skulle den meget gerne springe alt transcoding over.
ahh derfor jeg aldrig fandt det. Troede ikke at globussen var en menu
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 18:10
Hvis jeg vil have noget streaming op og køre, hvad vil være nemmest? Hvis jeg bruger Plex, skal jeg så også have Plex programmet på min pc, eller kan den bare finde det, hvis de er der?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 00:42
Du skal have plex server på din pc.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Du skal have plex server på din pc.
Tak.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu