recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM
    Sendt: 11-Februar-2024 kl. 22:26
ATV4K understøtter 5.1 DD lyd fra Skyshowtime.
Men min Anthem MRX 720 modtager kun 2.0 PCM selvom ATV står til  Output Atmos.

Er der nogen som har samme problem eller ved hvad problemet er? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 05:50
Det er kun visse titler på SkyShowtime, der er i 5.1. Hvilke har du prøvet?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 11:50
Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.



Redigeret af Mefisto - 12-Februar-2024 kl. 11:56
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er kun visse titler på SkyShowtime, der er i 5.1. Hvilke har du prøvet?

Jeg testede Halo i går. 
Desværre kan man under titlerne ikke se hvilet lydformat de sendes i. 
Men læser man generelt om Paramount+ som Showtime abonnement, får man opfattelsen af at stort set alt er i min. DD5.1.

Jeg må prøve nogle flere i aften 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.




Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).

Redigeret af lunddal - 12-Februar-2024 kl. 12:10
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).

De er ikke blege for at lade os tro noget andet... 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:14
De har generelt været amatører og totalt uforberedte lige fra starten. Deres egen app har været/er en katastrofe (jeg har den som AppleTV kanal pt. Der virker tekster i det mindste).

Paramount+ var bedre her i Europa, men SkyShowtime valgte at benytte Peacocks platform i stedet.

Det hjælper heller ikke på tjenesten, at de gerne sælger indhold eksklusivt til andre tjenester, så det dermed ikke er tilgængeligt hos dem selv. Enten vil man have en streamingtjeneste, eller også vil man tjene penge på at sælge rettigheder eksklusivt til andre. Det der midt i mellem virker ikke optimalt.

Godfather-filmene var bl.a. væk i en periode.

PS: Dejlig maskinoversat tekst her: "Hvis du bruger en lydmodtager..." Det hedder vist bare en receiver på dansk

Redigeret af lunddal - 12-Februar-2024 kl. 12:16
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.




Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).

Det virker selvsagt ikke hvis der ikke er surround på det man streamer. Man kan prøve at hoppe over på en anden tjeneste og kigge efter om opsætningen i det hele virker, hvis ikke man ved om det er det ene eller andet der er galt. apple TV+ har masser af gratis serie afsnit man kan prøve med og der er den tekniske kvalitet altid top.
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 12:23
Helt enig.
På Android platform var det helt hen i vejret med tekster. På ATV4K fungerer det jeg ser fornuftigt. 

Jeg kom på fra starten, så jeg har lifetime pris 34,50,- ellers var jeg røget videre. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 13:19
Selv med halv pris hele livet (ikke 34,50,-; halv pris i forhold til hvad normalprisen er) gad jeg ikke betale for det makværk.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 14:27
Ja, det er det rene ynk ☹️
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 15:30
Jeg prøvede også med Halo.

Min receiver Anthem MRX 700 har ikke Atmos, og heller ikke HDMI ARC, så jeg tager lyden ud af tv optisk.

Når Apple tv står til Lydformat Auto får jeg også kun 2.0 PCM. 
Hvis jeg skifter format til Dolby Digital får jeg 3/2 DD, og på Apple tv står der Dolby Atmos ikke tilgængelig.

Jeg har for noget tid skiftet fra Dolby Digital 5.1 til Auto, fordi lyden manglede på nogle musiknumre. Men det giver så kun 2.0 PCM ved SkyShowTime.

Det ser ikke ud til at med det udstyr jeg har, at jeg kan få det hele med én indstilling. Men nu står Apple TV på Dolby Digital 5.1. Så må jeg se hvor længe det virker.


Redigeret af Brixen - 12-Februar-2024 kl. 15:31
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu