|
ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det kan også være begrænsning på båndbredden, hvis man har lidt ældre enheder. Skifter man til Dolby Digital 5.1, så forcerer man Apple TV 4K til at sende en komprimeret bitstream i Dolby Digital (AC3). Det kan leveres over optisk og HDMI ARC. Dog kan man potentielt opleve forsinkelse på lyden.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Preps
Super bruger Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min Anthem MRX 720 understøtter Atmos og ATV4K sidder direkte i med HDMI. Så hverken Arc eller optisk sætter en begrænsning hos mig.
Men med ATV4K sat til Atmos/auto modtager den kun PCM 2.0. Sætter jeg ATV4K til DD5.1 skifter recieveren også til DD5.1, omend det er en noget flad og kedelig lyd.
Men er det så ATV4K der selv laver en DD5.1 stream eller kommer den reelt fra Skyshowtime? |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er min forståelse, at Apple TV 4K i så fald opskalerer stereo-lyden til 5.1 via Dolbys algoritme.
Men du får vel 5.1 og Dolby Atmos fra andre streamingtjenester, når Apple TV 4K står på 'Auto', ikke?
|
|
|
|
Preps
Super bruger Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo HBO sender Dolby Atmos ud uden problemer når auto er aktiveret.
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen så må det bare være SkyShowtimes elendige streaming-app. Umiddelbart husker jeg kun, at Top Gun: Maverick har haft 5.1 lyd på SkyShowtime herhjemme, men erkendt, så bruger jeg ikke mange minutter på tjenesten.
|
|
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel mere indholdet end app'en
Det er også i stereo, hvis man har tjenesten som kanal via Apple TV. |
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man har det via TV2Play, så er mange titler 5.1 - Så tænker de har titlerne, men af en eller anden grund ikke har det aktiveret på deres egen tjeneste.
|
|
JKN.
Bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du give et par eksempler på titler i 5.1 på tv 2 skyshowtime?
|
|
JKN
Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller SUB: Harbo Sound SUB 10 < |
|
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg opsagde abbonementet i december, men jeg så "Mumien vender tilbage" og
"The Boss Baby" i 5.1 kan jeg huske. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |