recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiolab 8000A kedelig lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiolab 8000A kedelig lyd ?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audiolab 8000A kedelig lyd ?
    Sendt: 24-Marts-2020 kl. 13:39
Kigger lidt på forstærker som jeg kan bruge min skatte penge på og fald over en audiolab 8000a med nye rca/phono ind/udgange og højtalerterminaler, standen ser ud til at være rigtig god.

Det jeg mindes fra hifi4all er at den trods gode test og at den ofte nævnes sammen med en nad 3020 (den originale fra slut 70'erne begyndelse af 80'erne) som en af mange hifi klasikkere, at mange synes den lyder kedeligt.

Lyder den virkerlig så kedelig som jeg har fået indtryk af fra hifi4all ?



Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 14:31
Du skulle hellere købe min Creek Evolution 50A.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skulle hellere købe min Creek Evolution 50A.

For dyr, audiolaben koster 1500kr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:21
Ikke alle er enige om lyden, læs eksempelvis her:

1500 for en knapt 40 år gammel forstærker med potentielt læssevis af udtørrede kondensatorer. Så skal man enten have hørt den i drift, eller være klar over at det kan være 1500 kr ud af vinduet.

Om de 3500 for en stort set ny Creek er for meget ved jeg ikke, men personligt ville jeg hellere give de 2000 ekstra, med mindre at ville købe mig et “hobbyprojekt” som jeg kunne reparere på.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:48
Den er max ca 34-35 år gammel, det er versionen uden video indgang og er derfor før 91




Jeg er ikke til at ofre 3500kr her og nu, det har jeg ikke, men 1000-1500kr kan jeg godt og senere hvis nødvendigt det samme på en brugt effektforstærker
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:05
En ny Audiolab 6000A kan fås for 4300 kr, så en 35 år gammel Audiolab skal vel koste 150 kr.

Redigeret af JeTex - 24-Marts-2020 kl. 16:14
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:16
Vil du koble en effektforstærker efter audiolab’en?

I tråden du linker til, tales der om en Denon PMA 920.
Sådan en har jeg til “leg”, den er der nogle flere kræfter i en Audiolab’en. Den er næppe lige så afslørende som Audiolab’en, men den er satme sjov.

Men, for alle forstærkere af den årgang, så risikerer man at få noget elektronik der kan gå i stykker efter kort tid. Kan du selv fejlfinde og reparere på forstærkere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:28
Jeg har set hvad den koster hos hififreaks

Hvis jeg mangler effekt (eller bedre lyd) så er det jo nemt nok at tilføje en effektforstærker.

Har kigget på en nad 3020i (er ikke så meget til receiver versionen da ikke alle har mulighed for bananstik og man kan ikke slukke for displayet), den 3020i der er til salg koster 1500kr incl tuneren og det er for dyrt, c320 og bee versionen kan nemt fås til 1000kr eller mindre og anser ikke tuner for at have en værdi af 500kr ej heller en nad 3020i for at have en værdi af 1000kr.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 17:42
Er den 30 år og er aldrig renoveret, så lyder den nok lidt kedelig. 
Man skal passe lidt på med at købe ting som mange er faldet på halen over i deres ungdom. Dengang ørerne var friske og sindet var mere modtagelidt for indtryk, der skulle der ikke meget til for musik fik hårene til at rejse sig på armene og folk bliver helt rørstrømske når de beskriver lyden fra dengang. 

Tag dog at giv den et lyt, hvis du har muligheden. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 17:49
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 19:17
Har jeg set har været til salg længe.

Pt er problemet at jeg vil gerne købe noget bedre (lydmæssigt)
end det jeg har, men vil ikke nøjes med under 100watt pr kanal i 8 ohm.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 19:50
Hvad har du nu?

100 W, vil du spille højt?

Hvilke højttalere har du?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu