recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiolab 8000A kedelig lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiolab 8000A kedelig lyd ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 23:36
Hvordan er det nu, de er i kirsebær?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 23:51
Ja, det må farven hedde. Stor fin ridse ovenpå den ene, men nu fik jeg jo også næsten smidt dem i nakken gratis.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 07:32
Hmmm, er på udkig efter to mere i sort ask.
Knægten kan lige så godt læres op ked ordentligt udstyr....

Der er et sæt på “den blå” til 1000 kroner. Men det er alt for dyrt i forhold til det jeg gav for mine køkkenhøjttalere. De kostede mig 600 kroner (tak til Jake51 for handlen!)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad er billige penge?


Jeg har fået en forespørgsel på den. Hvis det ikke bliver til noget, så vender jeg tilbage. Det er dyrere hvis jeg selv skal lodde den, så hvis du kan finde ud af det eller bare vil være sikker på at det bliver lavet ordentligt, så bliver det billigere for dig. 

Under alle omstændigheder bliver prisen ikke firecifret, så den er inden for dit budget.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmm, er på udkig efter to mere i sort ask.
Knægten kan lige så godt læres op ked ordentligt udstyr....

Der er et sæt på “den blå” til 1000 kroner. Men det er alt for dyrt i forhold til det jeg gav for mine køkkenhøjttalere. De kostede mig 600 kroner (tak til Jake51 for handlen!)


Klaus


Mine er ikke til salg, selvom de står og har det trist i vinduet
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 13:11
Er en Technics SU-VX800 med xlr indgang 17kg 2x110watt i 8 ohm fra ca 1992 1500kr værd?


Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 13:39
Jeg har et par i sort ask. Bor i København. Når vi vender tilbage til normale tider, skal jeg besøge familien Østjylland. 
Måske vi kan finde ud af noget?
Mvh
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmm, er på udkig efter to mere i sort ask.
Knægten kan lige så godt læres op ked ordentligt udstyr....

Der er et sæt på “den blå” til 1000 kroner. Men det er alt for dyrt i forhold til det jeg gav for mine køkkenhøjttalere. De kostede mig 600 kroner (tak til Jake51 for handlen!)


Klaus
Jeg har et par i sort ask. Bor i København. Når vi vender tilbage til normale tider, skal jeg besøge familien Østjylland. 
Måske vi kan finde ud af noget?
Mvh
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 22:38
Vil lige komme med en updatering skal ikke have en t amp e400 og heller ikke en e800


Jeg har skiftet preout,main in kabel til et kort jeg havde liggende, Short 15cm RCA (Van Damme) Silver Cable Pair Black Sleeved Jumper Amp Interconnect, det viste sig at være fra van damm.

Det har givet mig en lidt mere åben lyd, en diskret forbedring men ikke desto mindre en forbedring, jeg har ikke skiftet tilbage til min denon forstærker som skete efter 1-2 dage sidst.

Selv om kablet har givet en forbedring er lyden stadig mere neutral end til den lyse og meget åbne side 

Bruger -10 db attenuators og trods det kan jeg stadig spille højt, kan med nogen numre gi fuld power men så spiller den også højt, men jeg synes ikke den så spiller 100% rent   (for lidt power til at spille helt rent eller bare lidt for meget bas?)

Crown xli 800 ville jeg gerne have men tænker det skal være em Crown xls 1002 eller en nad hifi effektforstærker eller en større nad integreret, måske en Denon PMA-2000r, som jeg tænker er for dyr


Havde problemere med at højtaler udgang a gav lyd fra sig i venstre kanal når jeg slukkede for forstærkeren med mindre jeg skruede ned for lyden, prøvede højtaler udgang b og nu er der ikke noget


Redigeret af gasolin - 05-April-2020 kl. 22:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 22:48
For det første forstår jeg slet ikke , hvorfor du vil sætte attenuatorer ind i dit kredsløb. Det er kun endnu en kilde til forstyrrelse i dit udstyr.

For det andet, så lader det til at du har fejlbehæftet udstyr.

Alligevel bliver du ved med at lede efter noget gammelt udstyr, som sandsynligvis er lige så fejlbehæftet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 23:08
Forstyrrelse med attenuators?

Det er der bestemt ikke med attenuators, de gør jeg har et bredre område jeg kan bruge før lyden er høj, prøv med et alm anlæg og samligne lydstyrken fra en cdafspiller med en pladespiller, lyden er meget nemmere at justere  til det ønskede niveau fra pladespiller da den har en bredere område før lyden er høj



Hvordan fejl ?


Redigeret af gasolin - 05-April-2020 kl. 23:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 23:28
Vores pladespiller står på garageloftet, så det er svært at efterprøve.

Vores forstærker har digital volumenkontrol i 1 dB step, uanset om det er ved -65 eller 0 dB. Det betyder at jeg let kan regulere uanset hvilket niveau indgangssignalet har.

Hvad er impedansen på dine attenuatorer?
Hvad er udgangsimpedansen på din forforstærker?
Hvad er indgangsimpedansen på din effektforstærker?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu