|
Audiovector forstærker match |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du er velkommen til at læse IEC 60268-5, som definerer målemetoden for kontinuerlig belastning. Hvis en forstærker ikke er blæst af efter f.eks. 10 minutter med maksimal kontinuerlig belastning, så skal der ganske enkelt mere til at brænde den af. Efter de 10 minutter ved maksimal belastning er køleprofilerne varmemættede og alt kører på fuldt tryk. Hvis den holder til det, så kan den også køre i 24 timer eller en uge. På rigtigt langt sigt kan det godt give problemer, hvis f.eks. kondensatorer er placeret for tæt på køleprofiler, men det giver først problemer længere nede af vejen (og så kritiske er de absolutte værdier heller ikke i lydkredsløb, en kondensator kan godt være langt uden for sin specificerede værdi og stadig fungere fint uden hørbare ændringer).
Redigeret af HenrikStevn - 14-December-2015 kl. 13:00 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:43 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:44 |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Læs nu hvad jeg skrev, nemlig at de absolutte værdier ikke er superkritiske. Det er derfor en forstærker fra 70erne sagtens stadig kan fungere fint, selvom mange af dens kondensatorer er gamle og måske er faldet 10-20% eller mere i kapacitet, med tilsvarende stigning i ækvivalent seriemodstand. Men selvom det stadig kan virke fint med relativt store tolerancer, betyder det jo selvfølgelig ikke at det er OK at placere en kondensator klos op ad varme komponenter så den brænder helt af, for selvfølgelig virker kredsløbet ikke hvis den brænder helt af.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Jeg har ryddet op i de seneste indlæg, gå efter bolden.. ikke manden.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
|
Densen integreret forstærker vil du få en god lyd efter min mening ;).
Starte selv med en DM 10. |
||
![]() |
||
Thomaszulu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
|
Til alle som har fulgt med i denne tråd så hoppede jeg på Devialet.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |