|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() Sendt: 03-September-2006 kl. 16:06 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Min selector er tilsluttet mit tv via hdmi og scart, og når jeg starter op via min logitech harmony 525 skifter den også over på hdmi, men så efter et par sekunder skifter den over på indgangen hvor scart er tilsluttet (sandsynligvis fordi den får et signal), hvordan får jeg den til at holde op med det? Tv´et er et Pioneer 436 XDE. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kan du ikke bare forsinke signalet til hdmi? Mvh |
![]() |
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
![]() |
ellers skal du fjerne et ben i scart stikket så tv ikke skiver der over. Mener at det er ben 8 men check det lige op... Hans |
![]() |
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
![]() |
Fra Hardware Book : SCART
21 PIN SCART FEMALE at the Video/TV.
Der er to problemer med at klippe ben 8 i scart-kablet. Det ene er, som du siger, at så vil TV'et ikke længere automatisk skifte over på AV (fra den kilde). Det andet problem er at så vil et 16:9 TV heller ikke automatisk kunne skifte over i 16:9, når man ser 16:9 udsendelser fra DVD (og måske også fra harddisk). Der er to måder at signalere 16:9 på. Det ene ligger indlejret i videosignalet (linie 23), og den anden er en styrespænding via scart. Styrespændingen via scart er også ben 8. /Lars |
![]() |
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() |
Hvordan går man det? |
![]() |
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Jeg mener vente med at give hdmi beskeden, til selectoren har fået scartsignalet. Jeg ved ikke...tænde fjernsynet først og sætte en længere opvarmningstid for det, for at hæve tiden til næste kommando . Eller simpelthen hæve kommandointervallet for fjernsynet. Eller sende et par ligegyldige kommandoer til det (lyd ned/lyd op, f.eks.) inden selectoren aktiveres. Mvh. |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |