|
Automatisk op- og nedrul af lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
MortenMJ
Guld medlem Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
Emne: Automatisk op- og nedrul af lærred Sendt: 03-Juli-2011 kl. 21:00 |
Hej
Jeg har anskaffet mig en projektor og et lærred og en automatisk anordning / kit der skulle gøre at mit lærred automatisk ruller ned når projektoren tændes og som så automatisk ruller lærredet op igen når projektoren slukkes. Det går fint med programmering af dette kit / print hvad angår hvor langt jeg vil have den til at rulle lærredet ned, men jeg har lidt problemer når det skal op igen. Når jeg tænder projektoren kører lærredet præcist derned til hvor jeg ønsker, men når jeg slukker igen stopper lærredet ca. 20-30 cm før det er rullet helt op. Jeg kan sagtens selv rulle det sidste op vha. fjernbetjeningen - men det er jo ikke det der er meningen. Jeg gætter på at problemet skal findes i at der vel er en timer der registrerer hvor mange sekunder lærredet er om at rulle ned til den ønskede position og når jeg så slukker, så ruller lærredet op i samme antal sekunder. Men logisk nok, så tager motoren lidt længere tid om at rulle lærredet op end den gør om at rulle det ned, hvorfor den altså stopper for tidligt. Er der nogen der har et bud på en løsning? Jeg vil f.eks. bare gerne kunne slå "timeren" fra når lærredet skal rulles op, således at den bare bliver ved med at rulle op indtil lærredet er rullet helt op - hvor en mekaniske alligevel får motoren til at slå fra af sig selv, som man f.eks. også kender det fra motoriserede markiser (så enheden ikke forvolder skade på sig selv). Men jeg kan ikke lige umiddelbart gennemskue hvor dan jeg får den til det. Og ja, jeg har selvfølgelig skrevet til leverandøren/producenten - men det ville stadig være dejligt med et hurtigt svar herinde og evt. nogle spændende/alternative forslag/idéer. På forhånd tak! |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 03-Juli-2011 kl. 21:18 |
... slet :-)
Redigeret af tvkartoffel - 03-Juli-2011 kl. 21:34 |
|
MortenMJ
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 14:04 |
Er der ikke andre der har automatik til deres lærred, som kunne have et bud på en løsning på ovenstående?
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 15:04 |
BS
|
|
MortenMJ
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 00:01 |
Hej Bschmidt (og andre). Tak for dit indlæg. Produktet hedder "LRS 2230 SET Electronic Control Unit" og det er fra "Motorline Professional" / Stateurop.
Men tror egentligt ikke at det betyder så meget hvilket navn/mærke der er tale om, da det er et standard programmérbart print der sidder i boksen, som kunne være leveret af mange forskellige producenter. Men håber da at du får ret i at svarene nu vil vælte ind :-) |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 06:52 |
MortenMJ
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:10 |
Hej BS
Tak for din hurtige respons!
Ja, vejledningen og det print der er omtalt og afbilledet deri ligner umiddelbart det jeg har. Jeg har også fulgt vejledningen omkring programmeringen og det går som sagt fint med at få den til at huske positionen (hvor langt den skal rulle ned), men når lærredet skal op igen er det at det kniber lidt, da den stopper for tidligt og inden lærredet er rullet helt op. Denne problemstilling synes jeg ikke umiddelbart at der står noget om i vejledningen - med forbehold for mine begrænsede tyskkundskaber :-)
|
|
Bschmidt
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:12 |
Hvordan har du stillet de 2 switch's til endestop top og bund?
BS
|
|
MortenMJ
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:17 |
Er ikke helt sikker på hvad du mener - hvilken side henviser du til i manualen (hvis det er noget der står i den pdf-fil du linker til)?
|
|
Bschmidt
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:22 |
side 4. Obere & untere position.
BS
|
|
MortenMJ
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 12:43 |
Okay, ja det er jo så nogle knapper på selve lærred/motorenheden kan jeg se - må indrømme at jeg ikke ved om mit har sådan nogle, har ikke set det i hvert fald (mit lærred er indbygget i en kasette, så ved ikke om det er så nemt at komme til). Men det må jeg lige få undersøgt når jeg kommer hjem fra arbejde :-) Tak for hintet i hvert fald, jeg skal nok skrive tilbage her når jeg har fundet ud af om jeg har sådanne knaper og om jeg i det hele taget kan komme til dem. |
|
MortenMJ
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 13:32 |
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |