|
Automatisk op- og nedrul af lærred |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
MortenMJ
Guld medlem Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 23:40 | ||
Hej igen BS
Mit lærred har ikke disse knapper/kontakter som ses på billedet på side 4. Så jeg formoder at problemet derfor må relatere sig til selve printet og programmeringen heraf? Enete tilbagemelding jeg hidtil har fået fra producenten har ikke været særligt brugbart, da de bare foreslår at jeg prøver at programmerer forfra igen. Dette har jeg allerede gjort talrige gange og det gør ingen forskel - problemet er der stadig. Mvh Morten |
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 06:32 | ||
Hej Morten
Jeg har ikke disse produkter, derfor er det også vigtigt at du skitserer hvilke produkter du har og hvordan du har samlet dem. Det eneste jeg byder ind med er erfaring fra tilslutning af et utal af motorer til diverse hejs.
BS
|
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 07:36 | ||
>Normalt< stiller man tiden højere end det er nødvendigt og lader de indbyggede endestop klare placeringen. Spørgsmålet er så om der er indbygget endestop.... BS
|
|||
MortenMJ
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:33 | ||
Hej BS
Ja, du skal selvfølgelig informeres ordentligt for at have mulighed for at hjælpe mig, det har jeg fuld forståelse for. Kan godt se at jeg nok har været lidt sparsom med informationerne og det beklager jeg. Men prøver nu at rode bod på det: Den lille boks med det programmérbare print i er helt identisk med det der er afbilledet og aftegnet på side tre i den pdf-fil du henviste til tidligere i tråden. Og den er forbundet fuldstændigt som vist på billedet/tegningen.
Jeg har også modtaget sådan en enhed som vises på side to øverst til højre og nederst til venstre (den der står intertechno på). Men den har jeg ikke brugt eller tilsluttet, da jeg tror at det er en anden selvstændig kontrolenhed, som blot ikke er automtisk - men måske tager jeg fejl. Er den en der skal bruges, selvom man også bruger ovenfor omtalte kontrolenhed? Jeg kan bare ikke lige se hvordan man evt. skal bruge de to enheder samtidigt?
Lærredet er en 280 cm udgave af dette:
og det er indbygget i en kassette som den der ses ca. midt på siden (der er afbilledet et hvidt indbygningslærred i venstre side af hjemmesiden).
|
|||
MortenMJ
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:37 | ||
Jeg er helt sikker på at selve lærreds-/motorenheden har endstop (hvis du mener at den stopper med at rulle op af sig selv når lærredet er rullet helt op), for dette har jeg afprøvet med fjernbetjeningen. Her trykker jeg bare på op én gang og så ruller den selv helt op og slår selv fra når lærredet er rullet helt op. Men meningen var jo at det skulle køre automatisk ved hhv. tænd og sluk af projektoren og at fjernbetjeningen dermed ikke skulle anvendes.
|
|||
Bschmidt
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:26 | ||
Jeg læste lidt nærmere op på lærredet og der skulle sidde en Becker R20-17PS+ motor i. Du kan finde en installationsmanual HER på Becker motorer og side 42 starter PS+ serien og der står også hvordan man indstiller endestop for top og bund. Der er dog også beskrevet de knapper der var i den medfølgende manual. Er du sikker på de ikke er der?
Et tillægsspørgsmål. Ønsker du at stoppe lærredet før det er rullet HELT ud? For at det skal passe til din opstilling.
BS
|
|||
MortenMJ
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:41 | ||
1.000 tak for dit meget grundige og fyldestgørende svar!
Ja, jeg ønsker at lærredet skal stoppe før det er rullet helt ned - ellers kommer det til at se fjollet ud i min opstilling og det vil også komme i vejen for bl.a. min centerhøjttaler så. Så det skal gerne stoppe nogenlunde således at den øverste del af den hvide del af lærredet stopper nogle få cm fra bunden/underkanten af den kassette som lærredet er bygget ind i.
Men forstår jeg dig ret, at når jeg skal lave justering af hvor langt den skal rulle ned, så skal lærredet først rulles helt ned, derefter rulles op til den ønskede position og så rulles helt op?
Også mange tak for linket - det kigger jeg lige på.
|
|||
Bschmidt
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 14:53 | ||
OK så er det måske det der er galt. Det du forsøger er, at indstille tiden på styringen til at bestemme hvor lærredet skal stoppe. Det er ikke styringen der skal bestemme dette. Det skal det nederste endestop på lærredet. Styringen skal give strøm yderligere (eks.) 10 sek men lærredet kører KUN ud til endestoppet som du skal indstille iflg. manualen (link) Denne ekstra tid styringen giver skal bruges når lærredet skal rulle op igen da det så skal kæmpe med vægten af lærredet og derfor kører langsommere.
Hvis du får indstillet disse endestop rigtigt (og tiden) vil lærredet køre ned til ønsket position og op til lukket tilstand, det vil aldrig blive rullet helt ud og dermed dække over din Center HT.
BS
|
|||
MortenMJ
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:35 | ||
Så bare lige for at skære det ud i pap:
Er dette den rigtige fremgangsmåde?
Når jeg skal indstille lærredet til den position jeg ønsker skal jeg ført slå programmeringen til på styringen, så køre lærredet helt ned/ud, derefter bruge fjernbetjeningen til at rulle op til den ønskede position og så rulle lærredet helt op - ligeledes vha. fjernbetjeningen?
|
|||
Bschmidt
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:45 | ||
BS |
|||
MortenMJ
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 18:44 | ||
Ja, jeg er ret sikker på at jeg ikke har nogle switche på mit lærred.
Jeg har sendt dig et par PM. |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |