|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
yes så er vi også enig sandal... derfor må vi også være enig i at de har overholdt loven på alle punkter... at de ikke levere nogen service er en hel anden sag... men folk der vælger internethandel kan fandme heller ikke blive sure over de ikke får den service... der kan man kun forvente at loven bliver overholdt og ikke andet... synes det er ærgeligt men det skulle de have tænkt på inden de ville spare de 4000kr...
|
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Rent juridisk har der så fundet levering sted når produktet er død ved ankomst? Fejl og mangler kan man udbedre ja men hvis produktet aldrig har virket så er der vel nogle andre regler der gælder? Rent logisk set er der jo aldrig leveret det der er bestilt nemlig en skærm der virker? |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
nej de har ikke leveret det de skal... men som virksomhed har du altid lov til at udbedre denne fejl, via reparation inden for rimelig tid...og det tilbud giver de også kunden, eller de kan returnere det, men der skal kunden selv betale for fragt... sådan er loven desværre.. i en fysisk butik havde man ombyttet varen, men det er bare service fra forretningens side... det er den risiko man tager ved køb fra nettet, og derfor synes jeg ikke man har noget at brokke sig over når man meget gerne ville spare de 4000kr..
|
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Nej hov hov skal vi nu ikke lige skille de 2 begreber du får rodet sammen lidt ad. 1 returret hvis jeg som forbruger fortryder skal jeg selv forestå forsendelses omkostninger på. 2 fejl og mangler er det så sandelig forhandleren der skal dække for forsendelse. Forudsat han naturligvis godtager din reklamation efter gældende regler. Redigeret af Smurf - 29-September-2007 kl. 16:40 |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
ja reparation skal forhandleren betale for.. har jeg ikke skrevet noget om.. og ved den størrelse skærm skal de have et firma til at afhente tvet...
|
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Syntes så evt den del omkring varer der slet ikke virker hvor man må sige det er en meget væsentlig mangel, at er det en smule forkert man så skal vente på de får fejlen lavet fordi begrebet rimelig tid er meget meget svært for mange åbenbart. Hvis den er død ved levering burde man bare have den ombyttet, det er vel ikke kundens skyld, med mindre man har behandlet den direkte forkert? Det er så heller ikke forhandlerens skyld, men han har vel ansvaret så at sige for at levere det bestilte? Det burde alt andet end lige være ham der så tog evt slagsmål med hans leverandør om den skal laves eller ej |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Nu bliver jeg vidst lige nød til at bryde ind, før der opstår total forvirring.
Hvis sælger har leveret det, der fremgår af købsaftalen, (f.eks. 1 x fladskærm af et bestemt mærke og model), så har han leveret det aftalte. Hvis det så konstateres, at der er mangler ved produktet, indtræder de almindelige mangelsbeføjelser, reparation, omlevering, afslag og ophævelse. Sælger har derfor ret til at afhjælpe manglen, uanset at manglen forelå ved levering. Hvis køberen ønsker sit produkt repararet, så skal sælger betale fragten, medmindre køber uden besvær selv kan fragte produktet. Det er således sælger der skal betale fragten ved køb af fladskærme. Det reperarede produkt skal være køberen ihænde igen inden rimelig tid, hvilket normalt er 3-4 uger. Hvis dette ikke sker, kan købe kræve omlevering eller ophævelse af købet. Køberen kan også (hvis købet er omfattet lov om visse forbrugeraftaler), benytte sin 14 dags fortrydelsesret, hvis produktet kan tilbageleveres i samme stand som det blev modtaget. Men køber skal selv betale fragten tilbage til sælger. Redigeret af Sandal - 29-September-2007 kl. 17:15 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
korrekt.. så fatter ikk helt det indlæg fra ekstrabladet, da firmaet ikke har gjort noget ulovligt... hos en fysisk butik kan man også vælge at reparere et produkt der er helt nyt, og der har forbrugeren ikke engang lov til at returnere medmindre forhandleren giver lov til det.. man tager den risiko over nettet, og hvis man ikke er indforstået med de risikoer er man bare dummere end gennemsnittet.. spøg til side :D
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det er Ekstrabladet! Siden hvornår er de begyndt at lave saglig journalistik? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
hehe nej men synes da mere kontant og basta tager nogle lidt mere seriøse perspektiver, hvor loven faktisk har været brudt... og de prøver jo at lege kontant :p, så kunne man da håbe på de tog nogle mere seriøse sager, hvor kunder er blevet snydt for penge osv..
|
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Hejsa Bryder lige ind her. Prøv lige at læs her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/
Sådan som jeg læser det, har forbrugeren ret til enten at få rep. tv eller få foretaget en ombytning, Så i den nævnte sag skulle butikken vel i realiteten ombytte varen, hvis det er det kunden ønsker? Eller er det mig der læser det forkert? |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
dig som læser forkert, sælger har lov til at nægte en ombytning, men at afhjælpe problemet med reparation for ellers skulle man kunne få ombyttet hver gang ens produkt er defekt også selvom der er gået langtid... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |