recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Av reciever. Hvorfor billede ind over
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Av reciever. Hvorfor billede ind over

 Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Så det er i reciever opsætning skal foregå?
Hvad med cec skal det være slået til på alle enheder?

Det eneste rigtige svar på det er et utvetydigt måske.

Du har nu to valgmuligheder:
1. Læs og forstå manualerne til dit udstyr.
2. Slå alt fra, sæt alle kabler i dit tv og lev med det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Så det er i reciever opsætning skal foregå?
Hvad med cec skal det være slået til på alle enheder?

Ja, receiver er "styreenhed" og styrer derfor opsætningen.
CEC skal være aktiveret på alle enheder. Følger man Yamahas vejledning m.h.t. CEC slavisk, så fungerer dette problemløst.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 19:21
Nu har jeg lige kigget i manualen. der er ingen guide andet end man bare koblet sine HDMI enheder på

Redigeret af mbm1 - 06-Juni-2021 kl. 20:12
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 21:25
Det står bl.a. et stykke nede på denne side:

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Nu har jeg lige kigget i manualen. der er ingen guide andet end man bare koblet sine HDMI enheder på
Yamaha har lavet en app som hedder "AV SET UP GUIDE" der vælger du din model og kan sætte sprog til dansk, prøv den...

Frank


Redigeret af Frank13 - 06-Juni-2021 kl. 22:10
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Dropper det lort..det er bare total kaos..
At det skulle være smart at koble videoenheder ind over av reciever er da en joke

Så la' da vær
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 12:23
Jeg synes heller ikke CEC fungere optimalt i mit setup.

Jeg har ikke så mange muligheder i min Denon reciver.

Hvis jeg blot have en option på min PS5 at den IKKE skal tænde ved cec så fungerede det ok.

Mit reciver tænder alle mine enheder (shield og PS5) Jeg kan læse mig til at man ikke har en standard at gå efter med hensyn til CEC.

Der er simpelthen for mange enheder bare i mit setup som kan fejle på dette. Om det er min shield der sender et tænd signal eller min reciver eller mig LG tv.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 18:46
Som det beskrives i Yamahas opsætningsvejledning, så er det receivere som fejler, da det kræver en specifik måde at "programmere" den på. Ellers laver en receiver netop en "tænd alt".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 91011
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu