recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS har testet Panasonic DP-UB9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS har testet Panasonic DP-UB9000

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AVFORUMS har testet Panasonic DP-UB9000
    Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 13:19

Du kan læse AVFORUMS test af Panasonic DP-UB9000 her:

https://www.avforums.com/review/panasonic-dp-ub9000-review.15435


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 14:05
Kan ikke beslutte mig mellem den dyre/lækre UB9000 og UB820
Har ikke brug for de avancerede lydfunktioner, men fjernbetjeningen med backlight (UB9000) trækker i mig
Men det er immervæk en stor merpris for den remote: Kunne få to UB820 i stedet for
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Kan ikke beslutte mig mellem den dyre/lækre UB9000 og UB820
Har ikke brug for de avancerede lydfunktioner, men fjernbetjeningen med backlight (UB9000) trækker i mig
Men det er immervæk en stor merpris for den remote: Kunne få to UB820 i stedet for

Hvis du alene prioritere billede funktionerne er UB820 et godt valg. Hvis du også gerne vil have en hyper lækker afspiller med et bedre drev (helt lydløst), efter sigende bedre komponenter, dobbelte strømforsyninger (en til lyd og en anden til billedet) m.v. For mig er der ingen tvivl om valget, selvom jeg også primært benytter min UB9000 til billedet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 02:03
Hvis man har penge til en UB9000 vil jeg helt sikkert se tiden lidt an og følge med i hvordan Pioneer LX500 kommer med på banen når de får lidt mere styr på firmware, den er noget mere wow og koster 8000kr pt.
Og så har Pioneer umidelbart ikke de samme begrænsninger i deres processor chip som Panasonic har, Ikke noget de umidelbart har lyst til at kigge på i nogle anmeldelser, hvilket virker lidt amatør agtigt.

Panasonics tonemapping er god, resten er ikke noget at skrive hjem om, opscalering af alm DVD klare de fleste tv noget bedre, analog udgangen skal jeg ikke kunne udtale mig om, og kommer sikkert heller ikke til det.




Redigeret af stridsvognen - 31-Oktober-2018 kl. 02:04
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 09:09
Og Pioneer vejer to kilo mere... bundsolidt grej
Den ville nu se godt ud ved siden af min Pio LX901
Men måske er UB9000 bedre med dens HDR-muligheder, når man som jeg har projektor

Redigeret af jake51 - 31-Oktober-2018 kl. 09:10
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 09:39
Hvis man har projektor så er man ligeglad med HDR
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvis man har penge til en UB9000 vil jeg helt sikkert se tiden lidt an og følge med i hvordan Pioneer LX500 kommer med på banen når de får lidt mere styr på firmware, den er noget mere wow og koster 8000kr pt.
Og så har Pioneer umidelbart ikke de samme begrænsninger i deres processor chip som Panasonic har, Ikke noget de umidelbart har lyst til at kigge på i nogle anmeldelser, hvilket virker lidt amatør agtigt.

Panasonics tonemapping er god, resten er ikke noget at skrive hjem om, opscalering af alm DVD klare de fleste tv noget bedre, analog udgangen skal jeg ikke kunne udtale mig om, og kommer sikkert heller ikke til det.


Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, som jeg ikke er ekspert på. Det pudsige er lidt (jf. dine indlæg på avforum), at de som jeg har været i kontakt med, der som ligesom jeg ejer en UB9000, vi er hyper tilfredse med vores UB9000. Og det er vi med billede, lyd og kvalitet overalt.

Vi kan ikke finde fejl i billedet - selvom vi leder. Normalt vil jeg, efter mine egne indledende tests (som billede mæssigt blev udført på en UB820), bare helst nyde det fremragende billede, og ikke bruge min tid på at lede efter fejl.

Omkring opscalering af DVD (og dem har jeg en del af), oven i købet flere ældre engelske, så er opscaleringen her mindst på højde med en tidligere lånt Oppo 203, som jeg sammenlignede med UB820.

Jeg har ingen idé hvilken afspiller der er bedst til en projektor. Men til mit brug, som alene er afspilning af DVD, BD og BD HDR, så er jeg meget tilfreds med billedet på mit Pana OLED. Kan egentlig ikke forestille mig, at det kan gøres ret meget bedre med dagens teknologi.
 
Man skal selvfølgelig købe den BD afspiller som man mener er bedst. Men køb helst efter du har prøvet den hjemme på dit eget - eller sammenligneligt udstyr. Man kan hurtigt blive fordrejet af andres meninger og udtalelser - herunder via diverse tests.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hvis man har projektor så er man ligeglad med HDR


Stakkels dig, det må være en tung byrde at vide hvad andre tænker...

Redigeret af jake51 - 31-Oktober-2018 kl. 11:14
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvis man har penge til en UB9000 vil jeg helt sikkert se tiden lidt an og følge med i hvordan Pioneer LX500 kommer med på banen når de får lidt mere styr på firmware, den er noget mere wow og koster 8000kr pt.
Og så har Pioneer umidelbart ikke de samme begrænsninger i deres processor chip som Panasonic har, Ikke noget de umidelbart har lyst til at kigge på i nogle anmeldelser, hvilket virker lidt amatør agtigt.

Panasonics tonemapping er god, resten er ikke noget at skrive hjem om, opscalering af alm DVD klare de fleste tv noget bedre, analog udgangen skal jeg ikke kunne udtale mig om, og kommer sikkert heller ikke til det.


Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, som jeg ikke er ekspert på. Det pudsige er lidt (jf. dine indlæg på avforum), at de som jeg har været i kontakt med, der som ligesom jeg ejer en UB9000, vi er hyper tilfredse med vores UB9000. Og det er vi med billede, lyd og kvalitet overalt.

Vi kan ikke finde fejl i billedet - selvom vi leder. Normalt vil jeg, efter mine egne indledende tests (som billede mæssigt blev udført på en UB820), bare helst nyde det fremragende billede, og ikke bruge min tid på at lede efter fejl.

Omkring opscalering af DVD (og dem har jeg en del af), oven i købet flere ældre engelske, så er opscaleringen her mindst på højde med en tidligere lånt Oppo 203, som jeg sammenlignede med UB820.

Jeg har ingen idé hvilken afspiller der er bedst til en projektor. Men til mit brug, som alene er afspilning af DVD, BD og BD HDR, så er jeg meget tilfreds med billedet på mit Pana OLED. Kan egentlig ikke forestille mig, at det kan gøres ret meget bedre med dagens teknologi.
 
Man skal selvfølgelig købe den BD afspiller som man mener er bedst. Men køb helst efter du har prøvet den hjemme på dit eget - eller sammenligneligt udstyr. Man kan hurtigt blive fordrejet af andres meninger og udtalelser - herunder via diverse tests.

DVD opscalering i forhold til OPPO 203 er Panasonic fuld på højde med, OPPO 203 er nok den værste SD DVD opscaler OPPO nogensinde har lavet, men jeg gætter på dit tv gør det bedre, det gør min LG C7 ihvertilfælde.

Som vi tidligere har diskuteret så er det jo subjektivt hvad man er til, jeg pointere blot fejl som er objektivt nemme at dokumentere og ilustrere, jeg ved godt nogle tager det personligt, oftest folk som har en trang til at beskytte deres investering, sådan har det altid været.

Hvis i ikke kan finde fejl er det fordi i ikke vil eller ved hvordan, og det er heller ikke noget problem, oftest befriende.

Hvad jeg bemærker på film materiale er en lidt mere punchy billede fra panasonic, som blir en smule agrasiv i længden, det kandu også tilføje på alle andre afspillere, du skal blot skrue en anelse op for sharpness, forskellen er på Panasonic kan det ikke fjernes helt, og når man forsøger ofre man noget chroma båndbrede.

Om du vælger OPPO eller Panasonic er i min mening lidt ligegyldigt, de har hver deres forser og svagheder, OPPO chroma er langt Panasonic overlegen, og det er lidt sjovt når nu anmeldelser og markedsføring påstår fuldstændigt det modsatte.

Heldigvis har jeg sort på hvidt fra panasonic at de kan bekræfte problemet, og det højst sansynligt er en begrænsning i processor chipsettet.


Redigeret af stridsvognen - 31-Oktober-2018 kl. 11:35
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Og Pioneer vejer to kilo mere... bundsolidt grej
Den ville nu se godt ud ved siden af min Pio LX901
Men måske er UB9000 bedre med dens HDR-muligheder, når man som jeg har projektor

Pioneer skulle have en lignende tonemapping, så lad os se, der er ingen tvivl m hvilken spille jeg helst så på hylden, især hvis Pioneer lige opper sig lidt og får firmware opdateret, kunne godt være jeg fik en permanent på hylden så. 8000kr er jo ca OPPO 203 eller Panasonic UB900 pris, og i det lys er den allerede en klar vinner bare man kigger og rør ved den.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Som vi tidligere har diskuteret så er det jo subjektivt hvad man er til, jeg pointere blot fejl som er objektivt nemme at dokumentere og ilustrere, jeg ved godt nogle tager det personligt, oftest folk som har en trang til at beskytte deres investering, sådan har det altid været.

Meget rigtigt.

Derfor skal man altid være MEGET forsigtig med at tage brugererfaringer på forums alt for seriøst. De er ofte alt for farvede.


Redigeret af Deschain - 31-Oktober-2018 kl. 12:06
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Som vi tidligere har diskuteret så er det jo subjektivt hvad man er til, jeg pointere blot fejl som er objektivt nemme at dokumentere og ilustrere, jeg ved godt nogle tager det personligt, oftest folk som har en trang til at beskytte deres investering, sådan har det altid været.

Meget rigtigt.

Derfor skal man altid være MEGET forsigtig med at tage brugererfaringer på forums alt for seriøst. De er ofte alt for farvede.
Og præcis derfor gør jeg i mit indlæg opmærksom på nøjagtig det samme - test selv. Omkring beskyttelse af sin investering, så kan man være sikker på, at jeg havde sendt afspilleren retur, hvis den til mit brug havde været noget bras - det har jeg gjort før. Men den er ikke noget bras, den er i mine øjne nøjagtig som avforum beskriver i deres test.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu