recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS tester Panasonic OLED  TX-65EZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:14

Jeg har spurgt Panasonic om hvordan og hvorledes med deres nye OLED TV omkring burn-in. Det er Plasma forholdsregler om igen. Ikke noget som jeg ønsker at diskuttere, jeg bare videre give deres svar.  Her er deres svar:

Tak for din email.

 

Desværre har TV'et ikke noget der forhindre burn-in som så men man kan tag sine forholdsregler.

TV er mest følsomme de første 200 timer
En frisk skærm har højere lysintensitet og er derfor mere tilbøjelig til at fastbrænde.

Sænk kontrasten og lysstyrken til under 50% de første 200 timer
Undlad at lade TV’et være tændt hvis du ikke bruger det
Se programmer i fuldskærm
Skift programmer for at undgå logo burn-in

 

Venlig Hilsen,

Jannie

Kundeservice

Panasonic Danmark

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:19
Jeg må lige svare dig MfedeN. Jeg husker Sonytesten, men det var mere rådgivningen på tråde, der gav anledning til diskussioner og omkring selve rådgivning og henvisning til modellen.
Jeg mener at huske,at nogle appellerede for rettelser omkring tænd, sluk, manglende eller langsom virkning på guide og ikke mindst problemerne med Android tv, men at anmeldelsen desværre ikke blev ændret, så købere reelt kunne bedømme modellen.
Nå tilbage til emnet.

Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 16:20
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:30
Hother.

Hvordan hulan havde du forventet andet svar, end det du har fået? ENHVER producent/leverandør vil tage forbehold, overfor sådanne problemstillinger - selv når det ikke er et kendt problem! Ellers kan de hænges op på det senere hen. Prøv at sende samme mail til Samsung, hvor du spørger om fastbrænding på de nye QLED skærme. Jeg vil vædde med, at du får samme svar - HVIS du får et svar...

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:35
Henrik. Du fortæller selv, at OLED har dette problem. Så kan Panasonic vel heller ikke svare anderledes.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:40
Det var vel som ventet fra Panasonics side, deres historik fra plasma taget i betragtning.

Bent: Flatpanels laver anmeldelser ud fra et specifikt eksemplar og egne observationer. Ikke ud fra brugeres erfaringer - hvilket er et ret fornuftigt princip. Det har altid undret mig, at folk vil have medbestemmelse i hvad der står i anmeldelserne ud fra egne oplevelser. De kan lave deres egne anmeldelser.
Og læs lige anmeldelsen igen. Flere af de problemer du nævner, står jo i den.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hother.

Hvordan hulan havde du forventet andet svar, end det du har fået? ENHVER producent/leverandør vil tage forbehold, overfor sådanne problemstillinger - selv når det ikke er et kendt problem! Ellers kan de hænges op på det senere hen. Prøv at sende samme mail til Samsung, hvor du spørger om fastbrænding på de nye QLED skærme. Jeg vil vædde med, at du får samme svar - HVIS du får et svar...

M.v.h.
Som tidligere nævnt, er det ikke et svar jeg overhovedet gider diskuttere. Jeg havde ikke forventet et andet svar. Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså, så er der ingen hjælp at hente.

Det eneste jeg kan gøre er at holde øje med er jo brugererfaringerne i UK. Det er jo nok de færreste her der køber et Panasonic OLEDWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså (...)

Så flyver du heller ikke, eller hvad? For det sker jo, at fly falder ned Smile
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså (...)

Så flyver du heller ikke, eller hvad? For det sker jo, at fly falder ned Smile


Hvis man skal flyve kan man jo vælge et selskab der ikke har et rygte for af flyene ikke lander de falder ned
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu