recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - avi filer og windows media afspilleren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketavi filer og windows media afspilleren

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ycguydk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: avi filer og windows media afspilleren
    Sendt: 01-Januar-2007 kl. 20:48

hej min pc er begyndt og fryse i alle avi filer som divx osv. jeg har alle codecs installeret. den gør da at den lige viser start billedet også fryser den bare, hvorefter den går kold. har prøvet og installere den nye afspiller uden held. Nogen som kan hjælpe mig?

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af ycguydk ycguydk skrev:

hej min pc er begyndt og fryse i alle avi filer som divx osv. jeg har alle codecs installeret. den gør da at den lige viser start billedet også fryser den bare, hvorefter den går kold. har prøvet og installere den nye afspiller uden held. Nogen som kan hjælpe mig?

Prøv med VLC media player, har selv problemmer med WM 11
Mvh. nesager
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 23:17
Det kan faktisk skyldes der er for mange codecs installeret, se evt om du har bombet windows med codec installationer
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 23:29
For at kunne fejlsøge ordentligt bør du nok også prøve at installere en afspiller der bruger de samme codecs som WMP. Jeg vil foreslå Media Player Classic, ikke at VLC er en dårlig afspiller men den bruger ikke eksterne codecs men sine egne.

Hvis du prøver VLC så åbn besked vinduet i du begynder afspilning (Vis -> Beskeder) der kan stå noget der kan bruges til den videre fejlsøgning. Hvis besked vinduet forbliver tom går alt som det skal og din fejl ligger i enten codec eller afspiller.
Til top
ycguydk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 20:56

hey

jeg har kun en codec pakke installeret og det har altid virket indtil for noget tid siden, tror det er windows der har lavet et eller andet mærkelig for det hjælper ikke at installere codecs om. og har prøvet med den gammle media player som er i windows xp. virker heller ikke. nogen der har andre ideer?

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 22:55
Godt nok bliver Windows beskyldt for meget, men det er sjældent at den på egen hånd får ting til at holde op med at virke. Kan du huske hvad du gjorde kort før det holdt op med at virke, sandsynligvis installerede du et program eller pillede ved nogle filer?

Når du geninstallerer dine codecs så prøv at genstarte computeren efter afinstallation hvis den ikke beder om det. Hvis du har afspillet en fil så kan der ligge noget i hukommelsen som ikke er blevet fjernet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu