recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B: b&w setup til SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B: b&w setup til SONOS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B: b&w setup til SONOS
    Sendt: 07-December-2014 kl. 22:24
Jeg er blevet forelsket i sonos, og ønsker derfor at se om nogen kunne tænke sig at bytte deres sonos setup, med et b&w setup jeg har.

Jeg har:
B&w cm7 Sort pio
b&w cmc2 sort pio
Pioneer sc71
Diy Subwoofer, 2 x 10 peerlees, b&w 675amp ( langt bedre end pv1 og 10cm ).

Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2010
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 22:31
Hvilket sonos leder du efter?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 22:39
En Playerbar - Sub - play1 / play3 - Bridge.
Det må vel være det hele, for det er komplet som jeg har forstået inde inde sonos side :)
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 23:54
hvorfor ikke bare slutte en sonos connect til dit eksisterende lydsystem? Du får meget bedre lyd og samme muligheder for streaming
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 00:35
Det lyder også som en god mulighed. Tror du at 2x play 1 vil virke fornuftigt som baghøjtalere i mit setup,
Eller vil det hele lyde helt tosset? Har dog aldrig lagt ører til dem, har kun kendskab til Soundbaren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 01:14
Har lige et par spørgmål:
-Hvis jeg køber en connecter og 2 play 1 som baghøjtalere til mit stue system, kan det kobles til min bærebar på en måde, hvis jeg feks gamer?

- kan en connecter til mit stue anlæg virke sammen med en Sonos soundbar som er koblet på soveværeelse tv, samtighed med at soundbaren også virker til soveværeelse tv'et?

Håber i forstår hvad jeg mener :)
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 05:21
Jeg tror det er muligt at integrere dit nuværende system i surround med en connect og 2 play 1, men men - det virker som en unødvendig kompliceret måde at gøre det på.

- Musik hører du jo somregel i stereo. Dvs, den musik du får serveret er i stereo, så om det er sonos eller din nuværende forstærker der evnt kunstigt deler lyden op på dit surroundsæt, er vel underordnet.

- Hvis du slutter en connect til dit stueanlæg, så vil den kunne fungere sammen med alle andre sonos enheder i hjemmet, fx en playbar i soveværelset, en play 5 i køkkenet og en play 1 i badeværelset. Musikken der spilles på connect'en i stuen, vil kunne fordeles over hele netværket - og vice versa den anden vej rundt.

- Sonos har ikke trådløs streaming fra andre enheder end sonos, dvs, skal du afspille fra din bærbar igennem sonos er du nødt til at koble den fysisk på en sonos enhed med indgang.
Hvis du vil have lyd fra din bærbare over surroundanlægget i stuen, tror jeg der findes andre løsninger (trådløs hdmi, trådløs 5.1 usb lydkort, ect, måske kan du endda finde noget der fungerer over wifi og ikke kræver eksterne enheder andet en den du slutter til dit surroundanlæg)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 06:35
Det eneste du kan koble på dit nuværende system er en connect..

Play1 kan ikke kobles til PC.   Prøv at læsel lidt mere om Sonos før du springer på da jeg tror du ikke læst hvad det faktisk er for et system.   Evt besyg Fona eller Hifiklubben hvor de sælger for at få en fornuftig demo.

Er selv stor fan af Sonos og har næsten alle deres enheder i hele huset..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 06:49
Du får helt sikkert ikke bedre lyd.

Hvad er det for nogle egenskaber ved Sonos du synes er godt?

Måske kan du nøjes med en connect.
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 08:38
En Sonos Connect kan sagtens sættes i gruppe med 2x Play1, men du vil ikke få surround lyd af dette - tværtimod vil dine højtalere kører 4 ch stereo - og der er risiko for forsinkelse i lyden når du ser tv/film.

Mit råd ville være: Behold dit nuværende setup og få dig en Sonos Connect.
Hvis du vil ud i en fuld Sonos løsning, så skal du have fat i en Playbar, Sub, 2x 1'ere Eller endnu bedre 3'ere, og en Bridge/Boost. For de 13-15k kunne jeg godt finde interesse i at beholde ens fede Hifi anlæg Cool
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 08:42
Hvis du kommer så langt at springe ud i Sonos, så har jeg en helt ny Bridge du kan købe til en lille slat penge. :-)

Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 08:53
Jeg kan i hvert fald ikke anbefale, at du udskifter et eksisterende surround-system til Playbar + 2xPlay1 i den tro, at du så får surround fra Sonos i stedet. Dertil er lyden fra Playbar og Play 1 ikke sammenlignelig med en forstærker+højttalere i samme prisklasse, så du skal virkelig være OBS på hvad du nedgraderer til. Jeg har både Playbar+2xPlay 1, så jeg ved hvad jeg snakker om.

Jeg vil gå så langt som at sige, at Playbar+Play1 ikke er surround - det er gøjl, du betaler 3000 kr. for meget for. Du kan evt. læse min anmeldelse på flatpanels.dk hvor vi kommer rundt omkring fordele/ulemperne ved systemet.

Jeg bruger en Connect ved siden af når jeg skal høre musik sammen med noget Beolab. Jeg bruger aldrig Playbar til musik.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-December-2014 kl. 08:54
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu