recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup i skyen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup i skyen

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 18:23
Backupen kører 1,7 Mbps ifølge status fra Crashplan applikationen. Er det forventeligt ?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Backupen kører 1,7 Mbps ifølge status fra Crashplan applikationen. Er det forventeligt ?

Det var også min erfaring og med min mæmgde af data ville jeg aldrig blive færdig. Jeg havde fat i deres Support og de kunne ikke gøre noget. Sådanne var det are, når det skulle være billigt.

Jeg testede så også Keepit og her kommer jeg op på over 20 Mb/s på min 20 Mb/S linie.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg bruger Keepit.

Via min forsikring får jeg rabat på abonnementet.

Her har jeg unliminted backup i skyen. Jeg har ca. 2.5 Tb data på min pc'er der er lagt ud.

Det tog lidt tid. Men når det først er ude, så er syncroniseringen ikke så langsomt.

Pris og hvilken forsikringsselskab har du?
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 18:56

Funktionen med at man kan backe-up hos en ven - er der nogen der bruger den ? Hvis jeg nu sætter min externe disk op hos forældrene der også har fiber-forbindelse - får jeg så fuld valuta for min båndbredde ?
Formoder at vennen også skal tegne abonnement for at det virker ?

Jeg har en ven der gør det hos mig, og jeg har haft gjort det ved sviger før de flyttede lidt længere væk.
Hvis du vælger den model, så vil jeg anbefale mere end en ven at lave backup hos, så man kan tåle at miste en ven eller bare at han har slukket sin PC eller den går ned.

Mindst 3 steder bør du have dine data, hvis du ikke bruger en proff læsning som klare det for dig.

.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 18:59
Jeg ser også svingene hastighed, men det er ikke et problem for mig.
Sidst jeg smed 80GB som skulle med i backup tog det 4,5 timer, og jeg har 90Mbit upload.
Min server er altid tændt, så lidt vente tid er ok, når bare det kommer op.
.....
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg bruger Keepit.

Her har jeg unliminted backup i skyen. Jeg har ca. 2.5 Tb data på min pc'er der er lagt ud.

Det tog lidt tid. Men når det først er ude, så er syncroniseringen ikke så langsomt.

Tryg

2 pc'er for 300 om året
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 20:34
Jeg har en lille synology stående hos mine forældresom jeg så kører regelmæssigt backups imod. Det er for mig en rimelig engangs-pris idet jeg alligevelnopgraderede og havde en til overs.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg bruger Keepit.

Tryg

2 pc'er for 300 om året

Det er da heller ikke helt tosset :-)
.....
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 22:26
Ulempen er hvis man har Yousee internet og har en Fairuse grænse på max 3 TB på deres store linje og har smidt 5 TB i skyen og nogen løber med ens Nas. Så tager det 2 måneder at få alt data ned igen. Men ellers er det jo en fin løsning og hastigheden betyder mindre, hvis det køre automatisk via Synology Nas.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:11

Løsningen med at det er min Synology NAS der kører backuppen er den jeg søger tror jeg. Jeg hører gerne fra nogen der gør det.

Google er din ven:

Her kan du se hvordan der installeres CrashPlan headless client på Synology enheder:

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Ulempen er hvis man har Yousee internet og har en Fairuse grænse på max 3 TB på deres store linje og har smidt 5 TB i skyen og nogen løber med ens Nas. Så tager det 2 måneder at få alt data ned igen. Men ellers er det jo en fin løsning og hastigheden betyder mindre, hvis det køre automatisk via Synology Nas.

Den var jeg ikke lige opmærksom på. Jeg skiftede heldigvis fra TDC til Waoo tidligere på året - jeg mener ikke de har nogen begrænsninger p.t. - men det kan jo selvfølgelig komme en dag.....
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Løsningen med at det er min Synology NAS der kører backuppen er den jeg søger tror jeg. Jeg hører gerne fra nogen der gør det.

Google er din ven:

Her kan du se hvordan der installeres CrashPlan headless client på Synology enheder:

Super - tak for info. NU tester jeg lige PC klienten. P.t. får jeg backup med knap 2mbit båndbredde. D.v.s. 430gb vil tage 20 dage at backe. Det er for lang tid synes jeg til at jeg vil benytte den service.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu