|
Backup på hjemmenetværket - Hvad gør du? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Timemachine til en synology NAS. Den tager selv backup af alt. Har haft brug for at restore alt til en ny maskine med nyt OS. Det virkede helt perfekt.
|
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
Jeg har en Synolgy og synkroniserer automatisk mine dokumenter og billeder mellem vores mac, vores pc, min arbejdspc (dog kun dokumenter) og Synology NAS via Cloudstation, som er Synologys cloud løsning.
Det sker helt automatisk så snart jeg ændrer i mine dokumenter eller tilføjer nye. Derudover køres der automatisk en backup til amazon Glacier hver formiddag. Jeg betaler ca. 6 dollar om måneden for at gemme omkring 60 Gb hos amazon, men jeg kommer til at hoste op (et par hundrede kr) hvis jeg en dag skal have data ned igen - men det vil også kun være i tilfælde af at huset brænder ned eller samtlige pc'er + NAS bliver stjålet, så det går nok
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Timemachine af alt hver time.
Crashplan af dokumenter mm. hvert kvarter, ca. 25 GB ialt. Ekstern harddisk også med Timemachine af alt hvert halve år offsite. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Jeg har en Synology DS-212 og så bruger jeg Synology Data Replicator 3 som er installeret på hver PC. Det registrerer enhver ændring af filer på PC'en, og smider en kopi over på nas'en. Det foregår automatisk
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Gemmer alle vigtige ting på hjemmebygget NAS med Windows.
Maskinen har 8x2 TB disk i RAID 5 på controller med cache og batteri backup. Maskinen er altid slukket helt og kan tændes med wake on lan. Alle data backes op til CrashPlan, hvis der er ændringer. Et lille program som AMP WinOFF styrer at maskinen lukker ned efter 60 min, hvis der ikke er mere aktivitet over netkort eller på maskinen. Det forhindrer maskinen i at slukke midt i en film eller imens man bruger den. Til gengæld glemmer man ikke at slukke for den. Maskinen er vel tændt et par gange om ugen, så jeg gidder ikke lade den køre på standby strøm.
Redigeret af Cyberguyen - 07-Februar-2013 kl. 09:35 |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
Alle vigtige filer ligger på min synology NAS, som tager netværks backup til en anden nas der ligger i dne anden ende af byen. - Så hvis mit hus brænder så skulle jeg kunne hente alle de vigtige ting igen fra backuppen. - Og bliver byen bombet/brændt ned så har jeg nok andre ting at bekymre mig om ;-)
|
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Jeg bruger en windows home server WHS 2011.
Den tager daglige backups automatisk, af alle pc i huset, når de er tændt. Den kan også vække dem hvis man ønsker, men det har jeg valgt fra. Mine billeder og hjemme videoer (uerstattelige data) ligger på et software raid 1 på serveren, og så bruger jeg Idrive til at tage daglige backups online. Koster 5$ for 150 gb, og 15$ for 500 gb pr måned. Det passer sig selv, og tager selv backup af nye data. Til mine rippede film, som fylder sindsygt meget, og jeg derfor ikke har mulighed (plads) for at tage decideret backup af, der bruger jeg flexraid, som kører et RAID 4 på mine filmdiske. Der har jeg sat en ugentlig opdatering af raid, så den opdager nye ting. Læste lige igår, om en ny konkurrent til dropbox, kaldet bitcasa, som tilbyder uendeligt plads for 99$ om året, eller 10$ om måneden. Det lyder ganske spændende, men afventer lige nogle svar fra dem. Maz fil størrelse skriver de bare huge :-) Desuden så det ud til, at hvis man vælger at tage "backup" af et af sine drev til skyen, så bliver det slettet på ens pc..det duer ikke rigtig for mine film. Havde ellers lige drømt om at kunne uploade hele skidtet :-D
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
CrashPlan koster 3 usd pr. måned for uendeligt plads. Det er lidt langsomt i upload, hvis folk kan leve med det. Der findes en CrashPlan Pro version som har hurtigere upload, men det koster vidst også 7 usd. Jeg har lavet test recovery af hele mit setup fra CrashPlan og det virker uden problemer.
|
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
jeg bruger en NAS til at synkronisere 2 interne laptops daglig og 1 ekstern med ftp ugentligt.
NAS bliver synkronisere hver nat med amazon glacier.
det virker rigtig godt, men koster lidt |
|
![]() |
|
dbugdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Status: Offline Point: 87 |
Benytter WHS 2011 med backup til maskinen selv på en "ekstra" disk.
Derudover benytter jeg Crashplan. Dog ikke til skyen, men til mig selv på jobbet. Jeg har en 2tb usb disk tilkoblet der. På den måde har jeg en "gratis" offsite backup - via Crashplan men uden at det koster noget løbende. Har haft en af mine bekendte som mistede alt data ved Crashplan i skyen, så den del af crashplan har jeg ikke meget tiltro til desværre. Det skete i forbindelse med at Crashplan havde et større nedbrud i et datacenter. Backup af rippede dvd film (ca 300 stks) tager jeg ikke - det er bare ærgeligt hvis de går tabt :) Så opsummeret: 1. Lokal automatisk kopi på ekstra backup disk (hjælper intet ved tyveri/brand) 2. Offsite automatisk backup til mig selv - via Crashplan software. Virker generelt uden nogen former for problemer :) Den lokale backup fungerer udelukkende som ekstra sikkerhed og kunne sådan set godt undværes. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Benytter WHS til daglig backup af hjemmets maskiner, fuldautomatisk.
Har derudover ekstra backup disk. Men den er lokal og derfor ikke sikret mod brand og tyveri. Laver kun backup af vigtige filer som billeder, hjemmevideo og dokumenter. Alt andet får lov at dø, hvis uheldet skulle være ude, da det kan genskabes.
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Jeg har en ekstern jeg smider til min pc en gang imellem så kopiere billeder/dokumenter osv over på :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |