|
Balanceret xlr kabel mellem forstærkere |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Og hvad er så forskellen på kablerne? Beskriv dem venligst i tekniske termer, ikke noget substansløst som "mere luft" eller "sortere baggrund". Beskriv herefter venligst hvordan en 100% passiv komponent kan tillægge noget til lyden, eftersom passive komponenter udelukkende kan trække fra et signal. Bemærk også venligst at ganske almindelige signalkabler beviseligt og målbart ikke trækker noget som helst fra et lydsignal. Derfor må de "fine" kabler trække mindre end ingenting fra, og det er vist det man kalder en evighedsmaskine. Du kan ikke stille en lyttetest op som en almindelig ikke-blændet test og forvente at få noget som helst sandfærdigt ud af det. Dertil "lytter" vi alt for meget med øjnene. furious jt: Køb de kabler som du synes passer bedst til dit setup (længde, stik, farve osv.) og glem alt det audiofile nonsens. Det er blot spild af tid og penge.
Redigeret af HenrikStevn - 24-December-2015 kl. 12:10 |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
|||
Hvilke xlr kabler anvendte du strecker? :)
|
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|||
Jeg kører med nogle no name kabler.
Har også testet med nogle dyre kabler fra forskellige producenter, men der var ingen hørbar eller målbar forskel, så beholdte de billigste. Redigeret af strecker - 24-December-2015 kl. 12:12 |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Online Point: 3802 |
|||
Du kan stoppe alt dit teoretiske ævl, kom forbi, og med vat i ørerne og blindfold på, vil du 100x i træk ramme rigtigt. Det kræver selvfølgelig blot, at du skal sluge en kæmpe kamel, og dermed også svare ærligt. |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
Det er skam allerede afprøvet, og der var oprigtigt og 100% ærligt ingen forskel. Jeg kan beklageligvis ikke huske de floromvundne navne på de testede kabler, men de var dyre og så vældigt fornemme ud. De gav bare på ingen måde en ændret lyd i forhold til almindelige signalkabler fra Harald Nyborg, hverken værre eller bedre. Eftersom resultatet var så klart og entydigt vil det umiddelbart være spild af tid at gentage forsøget, medmindre jeg kan få nogle overordentligt gode beviser for at resultatet skulle være anderledes ved en gentagelse. Derudover måler omtalte billige kabler fra HN 100% fladt helt op i MHz-området, så sølle 20kHz er ingen udfordring for dem. Den eneste anke jeg har med dem er at deres RCA-stik sidder en smule løst hvis man ikke selv lige klemmer dem lidt først.
Redigeret af HenrikStevn - 24-December-2015 kl. 12:21 |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Online Point: 3802 |
|||
Ovennævnte har intet med mit setup at gøre, og de ting jeg har listet, vil afsløre en betydelig forskel.
Redigeret af JeTex - 24-December-2015 kl. 12:39 |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
|||
Og hvad baserer du det på, sådan helt præcist?
Redigeret af HenrikStevn - 24-December-2015 kl. 12:46 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19567 |
|||
Henrik, du bor i Vanløse og JeTex bor på Nordsjælland.
Kan du ikke tage en tur til Nordsjælland og bytte kabler, mens JeTex lytter og fortæller dig, hvilket kabel der er brugt? Klaus |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Blablablabla.....og mere bla! I stedet for at snakke udenom hele tiden, hvad så med at tage udfordringen op!? Eller er du bange for, at alle andre skal få ret? ![]() M.v.h. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Og hvilken af de to "lyder" så bedst? Vil se om,jeg har samme opfattelse? Hvis ikke du vil afsløre noget i tråden, kan du bare sende en PB. M.v.h. |
||||
![]() |
||||
|||
Det er som sagt prøvet tidligere, og jeg vil godt nok ikke kalde det spild af tid, for det viste jo noget (nemlig at jeg havde ret), men det viste også hvor langt ude kabelfantasterne er. Der findes et helt simpelt ideal for signalkabler (og højttalerkabler), og de billigere kabler er allerede så tæt på at selv en evt. forbedring ganske enkelt ikke er hørbar. I stedet for at spilde sine penge på kabler, burde man bruge dem på bedre højttalere og mere musik. At gentage forsøget vil jeg derimod betegne som spild af tid, med mindre der kan komme noget overbevisende håndgribeligt på bordet, som viser at der rent faktisk er en chance for en hørbar forskel. Jeg har væsentligt bedre ting at bruge min tid på, som f.eks. koncerter og musiklytning. Et sæt målinger af kablerne, dels med signalgenerator og oscilloskop samt f.eks. RMAA-målinger, kunne være på tale. Sådan f.eks. noget i stil med den her test: http://archimago.blogspot.dk/2013/05/measurements-analogue-rca-interconnects.html
Redigeret af HenrikStevn - 24-December-2015 kl. 13:34 |
||||
![]() |
||||
|||
For ikke at drukne trådstarters spørgsmål, har jeg flyttet mit indlæg på dit spørgsmål, til min bio/setup tråd. JeTex Redigeret af JeTex - 24-December-2015 kl. 13:52 |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |