recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Balanceret xlr kabel mellem forstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Balanceret xlr kabel mellem forstærkere

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Acoustic Zen Wow interconnect
Audioquest Water interconnect

Og hvilken af de to "lyder" så bedst? Vil se om,jeg har samme opfattelse?
Hvis ikke du vil afsløre noget i tråden, kan du bare sende en PB.

M.v.h.

Ingen problemer med at afsløre vinderen i mine ører, Audioquest Water spiller så rent og ufarvet, at det er alle pengene værd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:16
Godt så! Så er vi enige. Jeg har lyttet RIGTIG meget til Audioquests kabler - også sammenligninger Audioquest kabler imellem - og må sige, at de altså kan et eller andet med kabler. Om det er deres single-core filosofi skal jeg ikke kunne sige. Deres "batteri-teknik" giver jeg dog ikke så meget for...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

At gentage forsøget vil jeg derimod betegne som spild af tid, med mindre der kan komme noget overbevisende håndgribeligt på bordet, som viser at der rent faktisk er en chance for en hørbar forskel.

Altså du tør ikke overbevise en "kabelfantast" om at han ikke har ret?
Eller rettere, du er bange for at møde en der kan høre forskel.......okay så.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:31
Jeg ser ingen grund til at spilde tid på det. I hvert fald ikke før det kan bevises at omtalte kabel/kabler adskiller sig signalmæssigt fra et ganske almindeligt kabel.

For indtil da er vi ude i pseudovidenskab og alkymi, og det ser jeg ingen grund til at give mere eksponering end det beklageligvis allerede har.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:38
Jeg føler klart mest for Zen WoW.

Deres intellektuelle bastante lyd struktur påvirker de nævneværdige klangbalancer i en så voluminøs grad, at et bækken eller en highhat klinger i det uendelige.
Man får en følelse at blød vat på kinden når deres ioner maseres af velselstrømmen og det er meget tydeligt at kablets kobber varmes op i en glædesrus når det velplaceres i rette element, mellem cd og forstærker.

Zen WoW påtvinger aldrig lytteren toner der ikke føles behagelige, næsten som der sidder en lille kabeldværg inden i og skiller alt det dårlige fra, og kun lader vellyd strømme ud i den anden ende, for dernæst at omfavne lytteren med ren kærlighed i form at fyldige fabeltoner og sprøde febrilske instrumenter...!

Sort baggrund og kontant afregning må være kendetegnet ved Zen, dog uden de sædvanlige unoder i form af man hører kobberet arbejde og termineringerne irer..

Zen er bare WoW..!!

Redigeret af strecker - 24-December-2015 kl. 14:39
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:53
LOL
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

At gentage forsøget vil jeg derimod betegne som spild af tid, med mindre der kan komme noget overbevisende håndgribeligt på bordet, som viser at der rent faktisk er en chance for en hørbar forskel.

Altså du tør ikke overbevise en "kabelfantast" om at han ikke har ret?
Eller rettere, du er bange for at møde en der kan høre forskel.......okay så.

Klaus

Kabelfantast næppe, jeg har haft mange kabler til lyt, og hvis der var forskel, har den været for lille til en hørbar effekt. Selv der hvor jeg købte mit Audioquest kabel, havde sælger det som præsten der ikke tror på gud. Jeg meldte tilbage om min oplevelse, det ville han da afprøve hjemme. Han blev også ganske forundret, og måtte erkende en hørbar forskel.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 14:57

Geezzzz.

Du kunne lige så godt påstå at jorden er flad og så forlange at Stevn skal bevise at det ikke er tilfældet 

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

<h1 ="yt watch-title-container" style="margin-right: 0px; margin-bottom: 13px; margin-left: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-weight: normal; font-size: 24px; display: table-cell; vertical-align: top; width: 824px; color: rgb34, 34, 34; line-height: normal; word-wrap: break-word; font-family: Roboto, arial, sans-serif; -: initial; -attachment: initial; -size: initial; -origin: initial; -clip: initial; -: initial; -repeat: initial;"><span style="line-height: 1.4; color: rgb0, 0, 0; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;">Geezzzz.

Du kunne lige så godt påstå at jorden er flad og så forlange at Stevn skal bevise at det ikke er tilfældet </span></h1>

Er den da ikke det??!!
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 16:25
Jeg kan se man hos av cables kan købe digitale xlr kabler der er noget dyrer end dem der linkes til først i denne tråd. Hvad er forskellen og vil de være bedre eller dur de slet ikke?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg kan se man hos av cables kan købe digitale xlr kabler der er noget dyrer end dem der linkes til først i denne tråd. Hvad er forskellen og vil de være bedre eller dur de slet ikke?

De er til AES/EBU som er den professionelle udgave af SPDIF. De har en impedans på 110 ohm, som den protokol foreskriver, men udover det er de ens. Det samme gælder DMX-kabler til styring af lys og andre effekter.

Begge kan bruges til analog lyd, men de er oftest dyrere, så det kan ikke betale sig. 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 10:24
Lige et input herfra Smile
- Kabler er passive.. dvs. at de ikke kan tilføje noget til lyden, men de kan begrænse !
- ang. bal. kabler, er det en (grund) forudsætning at forforstærker og sluttrin er bal. opbygget, sidstnævnte gerne helt ud på ht. terminalerne for at få noget ud af bal. drift. Der findes rigtig mange "pseudo-opbyggede" forstærkere på markedet. ps. kender ikke nævnte Marantz.
- En god måde at teste kabler på (en måde jeg selv har haft stor glæde af) er at bruge High Fidelitys test-Cdér - med hver følger en "brugs-anvisning" som fortæller hvilke lyde og hvilke instrumenter (og hvor i lydbilledet) man bør kunne høre, med et godt anlæg .... Wink

Bond Cool

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu