|
Balanceret xlr kabel mellem forstærkere |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har tidligere læst på nettet at begge enheder ikke er true balanced og set ud fra billeder af selve effektforstærkeren så er der intet der tyder på den er ægte balanceret, pre-amp har heller ikke nogen såkaldt balanceret indgang/ indgange. Jeg er ret sikker på den er single ended.
Der findes sågar flere metoder til at lave et single ended signal om til balanceret i en forforstærker, effektforstærker etc. det kunne f.eks. være med en differentieret push-pull mic forforstærker, en opamp eller tranformator, alle metoder virker, men ingen af dem er ægte.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
Rent teoretisk er muligheden der, men I praksis er der ingen forskel når man måler. Slutsignalet er identisk, med mindre der har været nok støj indstrålet i kablet til at balanceringen har gjort en forskel. Men det sker ikke med et kabeltræk på 0.5m. Ideen er jo nok at man har processoren stående tæt på lyttepositionen, og så effektforstærkeren placeret bedst i forhold til højttalerne, og så kan det give mening med balancerede kabler, specielt i store hjemmebiografer.
Selvom apparaterne ikke er opbygget 100% balanceret hele vejen igennem får man stadig en fordel af balancerede linjesignaler hvis man f.eks. har et langt kabeltræk fra processoren til effektforstærkeren. Og jo, det er skam "ægte balanceret", for signalet kører 100% balanceret mellem processor og effektforstærker. Det er bare ikke "fuldt balanceret" hele vejen igennem apparaterne, hvilket også ville være en betragtelig omkostning.
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Du stopper aldrig var, når vi taler om ægte balanceret så er det jo hele vejen det skal foregår balanceret og ikke kun i kablet, og ja det kan være en bekostelig affære.
Redigeret af Potter - 26-December-2015 kl. 12:20 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Henrik Stevn har kun een plade at spille: "Alt digitalt performer ens"
|
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||
Hov jeg kan jo slet ikke anvende atmos. Der er jo kun 7 kanaler i effektforstærkeren. Jeg kører 7.1 nu dvs jeg mangler mindst 2 kanaler DOOH! Hvordan pokker ku jeg overse dette😒
|
|||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Har du ikke en anden receiver med 7.1 input. Hvis du har, kan du bare bruge den til atmos højttalerne. Du kan altid købe noget andet hvis det bliver nødvendigt.
|
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||
Trumle: nope desværre..
Redigeret af furious jt - 26-December-2015 kl. 13:26 |
|||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||
![]() |
|||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
||
Hej Henrik !
Kan, egentlig, godt lide din tilgang til vores hobby
![]()
Den situation vil en audiofil aldrig stå i... han ejer simpelthen ikke en surroundreceiver ![]()
Helt enig ! - men det kan altså ikke være på 43x50x20 cm. ![]() Vedr. ægte- & fuldt-balanceret... har du selv besvaret. Bond ![]() Redigeret af bbond - 26-December-2015 kl. 13:27 |
|||
![]() |
|||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
||
Du kan droppe baghøjttalere, så du har 5.1 og så bruge to højttalere i loftet, så det er 5.1.2. |
|||
![]() |
|||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
||
Jeg har haft købt en Marantz AV7702 og det var da en fin surround processer. Så jeg synes da du skal være glad for den. Din nye model, Marantz mk.2, har så de nyeste forbindelser. Jeg valgte selv at udskifte til en Marantz AV8802A, efter devisen mer vil have mer. Den er fuld ballanceret. Jeg overvejer selv, at købe en Marantz MM8077. Densen har en fin effektforstærker, B-340A, som har 4 kanaler. Den kunne du engang købe. Jeg har sådan en, dog som Densen B-340. Så kan du have 7.1.4 Du kan også købe senere en god stereo effektforstærker, til at trække fronterne. Det har jeg og så er der mindre belastning af Marantz MM8077. Det vil så give 7.1.2 eller 5.1.4 Redigeret af Sven Palvig - 26-December-2015 kl. 14:40 |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Ikke helt. Der er IMO en fordel ved at bruge RCA hvis det kun er over korte stræk og forskellen er tydeligt målbar. Om man kan høre det? Tjaaa sikkert ikke, men XLR er i hvert fald ikke en fordel sammen med den tilhørende forstærker MM8077. Prøv at læse hvad Sound and Vision skriver: "THD+N from the amplifier was less than 0.007 percent at 1 kilohertz when driving 2.83 volts into an 8-ohm load using the RCA input. When using the XLR input under the same conditions, THD+N was less than 0.011 percent. Crosstalk at 1 kHz driving 2.83 volts into an 8-ohm load was –70.84 dB left to right and –70.72 dB right to left using the RCA inputs and –71.31 dB left to right and –71.46 dB right to left using the XLR inputs. The signal-to-noise ratio with an 8-ohm load from 10 hertz to 24 kHz with “A” weighting was –114.83 dBrA using the RCA input and –104.31 using the XLR input.—MJP" |
|||
![]() |
|||
||
Sven: jeg havde overvejet at købe en 2 kanals marantz effekt men bliver det ikke bare for mange forskellige led i setuppet og derved større mulighed for "fejl" og forstyrrelser i de forskellige led?
Hvordan forbinder jeg en 2 kanals effekt sammen med det resterende? Jeg er helt nybegynder indenfor dette da jeg altid "bare" har haft en alm Surround receiver :) |
|||
7.2.4 atmosbio
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |