|
Balanceret xlr kabel mellem forstærkere |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Sikke noget hø ![]() Men på tale om kabler, så kom jeg i tanke om, at du måske kunne få mere kvalificerede svar på HIFI4ALL, hvis du har flere spørgsmål på området ud i fremtiden
![]() |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||||
At bruge "kvalificeret" og "Hifi4All" i samme sætning, det må være årets joke! ![]()
Og 10 nøje udvalgte skiver der ifølge ham selv fremviser kvaliteterne ved hver komponent. Om musikken er god? Aner det ikke, men hør hvor meget luft der er mellem instrumenterne!
Jo sagtens, og også på mindre plads end det. Elektronik kan laves meget kompakt i dag, og integrerede kredsløb kan laves meget mere præcise og yde meget bedre end diskrete komponenter. Men audiofile har åbenbart meget lidt tiltro til moderne teknik.
Det kunne tyde på noget underlighed i deres implementation, for der bør absolut ikke være forskel, signalkæden fra ubalanceret til balanceret er latterligt simpel. Det kan tænkes at de har brugt opamps med knapt så godt signal/støjforhold til at lave balanceringen. Men -114dB i forhold til -104dB er på ingen måde en hørbar forskel, selv de bedste optagelser kæmper med at opnå et signal/støjforhold på -80dB, hovedsageligt pga. mikrofonerne.
Redigeret af HenrikStevn - 26-December-2015 kl. 15:44 |
|||||
![]() |
|||||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
||||
Det giver ikke flere led. Om du trækker kabler fra Marantz AV7701 til MM8077 alene eller front udgangene til en stereo forstærker som ekstra.
|
|||||
![]() |
|||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||||
Jeg synes nu nok der er masser af kvalificeret hjælp herinde men ressourcerne bliver dog ikke brugt så meget til ar hjælpe men på at diskutere noget som er ganske uforståeligt for mig hehe.
|
|||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||||
![]() |
|||||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
||||
Altså... nu bliver jeg rigtig nysgerrig.. ![]() Hvordan kan man have 3277 indlæg på en dedikeret site som denne uden at vide hvad der tales om ? ![]() Er det skjult kamera? ...... Bond
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||||
Jeg tror faktisk godt folk vil hjælpe dig, men det er lidt uklart hvor langt du er kommet og hvad det er du ikke kan finde ud af?
Du har vel fået tilsluttet processoren til din 7 kanal forstærker samt en signalkilde og højttalerne, og har fået afprøvet det? Den næste effektforstærker skal tilsluttes på samme måde som den første og der må stå i manualen hvilke udgange på processoren du skal forbinde til indgangene på atmos forstærkeren.
|
|||||
![]() |
|||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Online Point: 3802 |
||||
Forforstærkeren har 13.2 pre out med rca stik, ved xlr stik er der 11.2 pre out. Nogle af disse udgange kan assignes til multiroom lyd, resten eller alle hvis der ikke bruges multiroom, kan så bruges til Atmos osv.
Så ved brug af flere kanaler end effekten stiller til rådighed, skal der indkøbes endnu et effekttrin. Så alt efter behov, indkøbes der et passende effekttrin. Men med fremtidssikring, så køb mere end et stereoeffekttrin. Redigeret af JeTex - 26-December-2015 kl. 19:49 |
|||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||||
![]() |
|||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
||||
Det var den hjælp jeg havde behov for, tak for det. Jeg har endnu ikke sat anlægget til eftersom jeg ikke har mit bio rum færdigt endnu. Jeg er bare begyndt at købe ind til det. Måske lidt dumt at gøre det i den rækkefølge, men det har jeg så lært nu:)
Jeg er stadig i tvivl om jeg beholder marantz sættet eller om jeg skal købe en alm Surround reciever som jeg er vant til evt en denon x6200. Nu skal jeg lige ha ve hørt marantz sættet på mine højtalere først. Jeg ved dog at mine Dali suite er ret "mørke/varme" i lyden og det er marantz også kendt for at være, så det hele bliver måske lige mørkt/varmt nok men det må tiden vise. Jeg har i hvertfald fundet ud af hvordan det hele sættes op tak for hjælpen. PS. Beklager Bond det er ikke skjult kamera. Tak for kommentaren ellers den var ret venlig.. |
|||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||||
![]() |
|||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
||||
Den nye Denon X6200 kunne få mig til at sove hjemme om natten . . . .! !
|
|||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |