recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Balanceret xlr kabel mellem forstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Balanceret xlr kabel mellem forstærkere

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Sven: jeg havde overvejet at købe en 2 kanals marantz effekt men bliver det ikke bare for mange forskellige led i setuppet og derved større mulighed for "fejl" og forstyrrelser i de forskellige led?

Hvordan forbinder jeg en 2 kanals effekt sammen med det resterende? Jeg er helt nybegynder indenfor dette da jeg altid "bare" har haft en alm Surround receiver :)

Sikke noget høConfused

Men på tale om kabler, så kom jeg i tanke om, at du måske kunne få mere kvalificerede svar på HIFI4ALL, hvis du har flere spørgsmål på området ud i fremtidenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:41
At bruge "kvalificeret" og "Hifi4All" i samme sætning, det må være årets joke! Clap

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Hvad gør den audiofile med surroundreceiver og stereoforstærker med HT passthrough når han skal se en koncertfilm eller musical?
Den situation vil en audiofil aldrig stå i... han ejer simpelthen ikke en surroundreceiver Wink - ALT er opdelt i separate enheder: forforstærker, processor, D/A-konverter og et´sluttrin for hver højttaler....osv. 

Og 10 nøje udvalgte skiver der ifølge ham selv fremviser kvaliteterne ved hver komponent.

Om musikken er god? Aner det ikke, men hør hvor meget luft der er mellem instrumenterne!

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Et godt anlæg er godt til lyd, uanset hvor mange kanaler den kommer i.
Helt enig ! - men det kan altså ikke være på 43x50x20 cm. LOL
Jo sagtens, og også på mindre plads end det. Elektronik kan laves meget kompakt i dag, og integrerede kredsløb kan laves meget mere præcise og yde meget bedre end diskrete komponenter. Men audiofile har åbenbart meget lidt tiltro til moderne teknik.

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Ikke helt. Der er IMO en fordel ved at bruge RCA hvis det kun er over korte stræk og forskellen er tydeligt målbar. Om man kan høre det? Tjaaa sikkert ikke, men XLR er i hvert fald ikke en fordel sammen med den tilhørende forstærker MM8077.

Prøv at læse hvad Sound and Vision skriver:

"THD+N from the amplifier was less than 0.007 percent at 1 kilohertz when driving 2.83 volts into an 8-ohm load using the RCA input. When using the XLR input under the same conditions, THD+N was less than 0.011 percent. Crosstalk at 1 kHz driving 2.83 volts into an 8-ohm load was –70.84 dB left to right and –70.72 dB right to left using the RCA inputs and –71.31 dB left to right and –71.46 dB right to left using the XLR inputs. The signal-to-noise ratio with an 8-ohm load from 10 hertz to 24 kHz with “A” weighting was –114.83 dBrA using the RCA input and –104.31 using the XLR input.—MJP"

Det kunne tyde på noget underlighed i deres implementation, for der bør absolut ikke være forskel, signalkæden fra ubalanceret til balanceret er latterligt simpel. Det kan tænkes at de har brugt opamps med knapt så godt signal/støjforhold til at lave balanceringen.

Men -114dB i forhold til -104dB er på ingen måde en hørbar forskel, selv de bedste optagelser kæmper med at opnå et signal/støjforhold på -80dB, hovedsageligt pga. mikrofonerne.

Redigeret af HenrikStevn - 26-December-2015 kl. 15:44
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:47
Det giver ikke flere led. Om du trækker kabler fra Marantz AV7701 til MM8077 alene eller front udgangene til en stereo forstærker som ekstra.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 18:39
Jeg synes nu nok der er masser af kvalificeret hjælp herinde men ressourcerne bliver dog ikke brugt så meget til ar hjælpe men på at diskutere noget som er ganske uforståeligt for mig hehe.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg synes nu nok der er masser af kvalificeret hjælp herinde men ressourcerne bliver dog ikke brugt så meget til ar hjælpe men på at diskutere noget som er ganske uforståeligt for mig hehe.
Altså... nu bliver jeg rigtig nysgerrig..LOL og fulstændig off tropic - men dog i tråd med hvad du skriver, bliver jeg nødt til at spørge:
Hvordan kan man have 3277 indlæg på en dedikeret site som denne uden at vide hvad der tales om ? Embarrassed
Er det skjult kamera? ......

Bond Cool

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 19:12
Jeg tror faktisk godt folk vil hjælpe dig, men det er lidt uklart hvor langt du er kommet og hvad det er du ikke kan finde ud af?

Du har vel fået tilsluttet processoren til din 7 kanal forstærker samt en signalkilde og højttalerne, og har fået afprøvet det?

Den næste effektforstærker skal tilsluttes på samme måde som den første og der må stå i manualen hvilke udgange på processoren du skal forbinde til indgangene på atmos forstærkeren.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 19:35
Forforstærkeren har 13.2 pre out med rca stik, ved xlr stik er der 11.2 pre out. Nogle af disse udgange kan assignes til multiroom lyd, resten eller alle hvis der ikke bruges multiroom, kan så bruges til Atmos osv.
Så ved brug af flere kanaler end effekten stiller til rådighed, skal der indkøbes endnu et effekttrin. Så alt efter behov, indkøbes der et passende effekttrin. Men med fremtidssikring, så køb mere end et stereoeffekttrin.

Redigeret af JeTex - 26-December-2015 kl. 19:49
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 20:41
Det var den hjælp jeg havde behov for, tak for det. Jeg har endnu ikke sat anlægget til eftersom jeg ikke har mit bio rum færdigt endnu. Jeg er bare begyndt at købe ind til det. Måske lidt dumt at gøre det i den rækkefølge, men det har jeg så lært nu:)
Jeg er stadig i tvivl om jeg beholder marantz sættet eller om jeg skal købe en alm Surround reciever som jeg er vant til evt en denon x6200. Nu skal jeg lige ha ve hørt marantz sættet på mine højtalere først. Jeg ved dog at mine Dali suite er ret "mørke/varme" i lyden og det er marantz også kendt for at være, så det hele bliver måske lige mørkt/varmt nok men det må tiden vise. Jeg har i hvertfald fundet ud af hvordan det hele sættes op tak for hjælpen.

PS. Beklager Bond det er ikke skjult kamera. Tak for kommentaren ellers den var ret venlig..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 20:55
Den nye Denon X6200 kunne få mig til at sove hjemme om natten . . . .! !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu