recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 334335336337338 909>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 16:16

Så havde jeg glemt -

https://forum.recordere.dk/peter-pans-digitale-bo-hjemmebio_topic16363.html

Nok fordi jeg ikke har behov køber nyt, før mit BeoVision 7 Mk III står af.



Redigeret af Peter Pan - 07-September-2019 kl. 20:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 15:44
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 15:04
Det er kilden i ens installation, der er den første stopklods til om HDMI 2.1 er vigtig.

For Gamere vil HDMI 2.1 blive interessant næste år, når nye spillekonsoller rammer markedet.

På filmsiden, skal man være inkarneret Blu-Ray fan, altså eje en Blu-Ray afspiller, for at kunne nyde det ekstra ved HDMI 2.1.

Hvis du tager streaming tjenester, så er det rigtigt der kommer flere og flere film med Dolby Atmos Meta Data. Men Dolby Atmos er netop kun Meta Data og ikke et lydspor.

Dolby Atmos kan gengives som Dolby Digital Plus eller Dolby TrueHD.

Dolby Atmos gengivet som Dolby Digital Plus, kan idag supporteres af HDMI 2.0.


Dolby TrueHD kan kun gengives med HDMI 2.1. Og film med Dolby TrueHD, vil kun udkomme på det desværre uddødende materiale Blu-Ray.

Jeg ser ikke det store behov for HDMI 2.1 på eksemepelvis BeoSound Stage eller det kommende BeoVision Harmony.

Hardcore Gamere vil alligevel vælge en anden opsætning. Og Dolby TrueHD, skal opleves i en rigtig Hjemmebiograf, når det endelig skal være.



https://www.digitaltrends.com/home-theater/dolby-atmos-sound/

Redigeret af BeoBrians - 04-September-2019 kl. 15:57
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej sd2100

I forholdet til at håndtere lydformater som Dolby Atmos og Dolby TrueHD i bedste lydkvalitet.
Går min tanke på HDMI® Specification 2.1. kontra HDMI 2.0. Oversigt HDMI Versioner - HER.


Mit lille indslag var også ment som en lille vittighed Smile. Vi har vist alle vore udfordringer med jokes for tiden. Måske skyldes det vejret Ermm Big smile.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


På side 572 ses det oprindelige indlæg. @ BeoBrians hvis du ikke mener der skulle
være plads til en joke eller flere på denne tråd, er du gået på den forkerte tråd.


Jokes er fine. Men det der, er jo ikke en joke, eller sjovt.

Måske i din egen lille lukkede verden.

Ville være bedre at holde sig oprigtigt til emnet, eller markere tydeligt når man synes noget er sjovt, så alle er med.

Der sidder andre her og kigger, end blot de 2-3 personer som altid skriver og kommenterer. Kun få andre blander sig i debatten eller tråden, fordi det langt hen ad vejen, er alt for indspist og indforståede jokes, der stikker flere sider af tråden bagud.

I er jo ikke reality stjerner som folk følger, ellers skulle i måske lave en youtube kanal, hvor i kan sidde og diskutere, de ting i skriver om herinde. Der er lidt langt imellem guldkornene.

Og ellers skabe nogle flere tråde, som hver har et emne, istedet for denne ene tråd, får alle mulige vinkler ind på B&O udstyr, end blot det som tråden kaldes.

Der skal bestemt være plads til jokes. Synes bare energien drænes, når tråden bliver for en lille lukket gruppe.

Redigeret af BeoBrians - 04-September-2019 kl. 13:57
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 13:02

Hej sd2100

I forholdet til at håndtere lydformater som Dolby Atmos og Dolby TrueHD i bedste lydkvalitet.
Går min tanke på HDMI® Specification 2.1. kontra HDMI 2.0. Oversigt HDMI Versioner - HER.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:38
På side 572 ses det oprindelige indlæg. @ BeoBrians hvis du ikke mener der skulle
være plads til en joke eller flere på denne tråd, er du gået på den forkerte tråd.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Øhm, hvad er det så det jeg har markeret her med rødt? 
Der står Speaker Output foroven og PL1 og PL2 under dem.. 




Velkommen til PetersPhantastiske™ tegninger... Der ingen gang har på jorden..... 



Enig, kunne være rart man holdt sig til fakta og virkeligheden, istedet for at lægge sådanne selvproducerede billeder op.

Alternativt lave en ny tråd i forum, der kunne hedde ævl og kævl om alt mulig ligegyldt
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Rasmus Larsen skriver:
Soundbaren kan håndtere lydformater op til Dolby Atmos og Dolby TrueHD. Den forbindes til TV via
HDMI ARC eller eARC-forbindelsen. Herudover har den trådløse lydprotokoller indbygget; Apple AirPlay 2,
Google Chromecast, Bluetooth 4.2 og QPlay 2.0. Den kan indgå i multiroom via Apple, Google og B&O's
systemer. De trådløse lydprotokoller sikrer bl.a. at soundbaren kan anvendes til musik uden at den tilsluttede
skærm tændes. Fra Apple TV kan TV-lyden desuden udsendes trådløst til Beosound Stage via AirPlay 2.

Bemærk: Der står - Soundbaren kan håndtere lydformater 'op til' Dolby Atmos og Dolby TrueHD. Question


For det første så er Atmos, en forkortelse af ATMOSFÆRE. Som du kan se af billedet nedenunder, så "stråler" de yderste enheder opad. Altså op i eller "op til" atmosfæren. Så formuleringen giver ret god mening LOL.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 08:39

Rasmus Larsen skriver:
Soundbaren kan håndtere lydformater op til Dolby Atmos og Dolby TrueHD. Den forbindes til TV via
HDMI ARC eller eARC-forbindelsen. Herudover har den trådløse lydprotokoller indbygget; Apple AirPlay 2,
Google Chromecast, Bluetooth 4.2 og QPlay 2.0. Den kan indgå i multiroom via Apple, Google og B&O's
systemer. De trådløse lydprotokoller sikrer bl.a. at soundbaren kan anvendes til musik uden at den tilsluttede
skærm tændes. Fra Apple TV kan TV-lyden desuden udsendes trådløst til Beosound Stage via AirPlay 2.

Bemærk: Der står - Soundbaren kan håndtere lydformater 'op til' Dolby Atmos og Dolby TrueHD. Question

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Big smile - Undskyld Nagash for min joke. Men sig ikke, jeg ikke har gjort opmærksom på hvad vi mangler på Beosound Stage.  Wink

 
Der mangler ikke noget - det du efterspørger, kommer (måske/vel nok) i en anden version.
Dette er versionen/soundbaren til de, der forventer et enkelt/simpelt setup (og altså ikke til en nørd som dig - edit: og mig).

MM


Redigeret af millemis - 03-September-2019 kl. 23:25
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Cry LOL 

Ja det er da ihvertfald en rigtigt effektiv måde at skabe sig et ry på!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 334335336337338 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu