Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:43 |
Muele skrev:
Det er helt fint at recordere.dk er reklamefinancieret. |
Vi kan evt. lave et abonnement, så der betales eksempelvis 99 kr/måned, for at slippe for reklamerne. Men mit gæt er, at den ikke vil gå.
Men jo, det er dyrt at drive en hjemmeside som recordere.dk, og et sted skal pengene jo komme fra.
Vi kan ikke fravælge flash, det vil være det samme som at fravælge hovedparten af annoncørene.
/Lars
Redigeret af Lars - 14-Marts-2010 kl. 21:44
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
rawi
Super bruger
Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:47 |
Hvad med en "doner" knap, evt via paypal, som mange opensource programmører benytter sig af?
|
|
T-Rex
Bruger
Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:04 |
Ville du da så donere 99 kr. om måneden? Selvom Lars undlod, at sætte et tal på omkostningerne ved at drive denne side, så er der næppe nogen vej udenom reklamer, da alle de 281.000 unikke besøgende næppe føler ret store forpligtelser til at donere frivilligt...
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:14 |
Doner Kr. xx for xx uger for at bevare dine Login rettigheder.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:29 |
rawi skrev:
Hvad med en "doner" knap, evt via paypal, som mange opensource programmører benytter sig af? |
Det er vores vurdering, at det kun er et fåtal som benytter sig af den slags. Måske 1 ud af 50.000, for at sætte et optimistisk tal på.
For en fritids opensource programmør kan det være fint, men ikke for en hjemmeside som vores der har en høj løbende udgift måned for måned. Der kommer sådan løsning til kort
Der laves mange forsøg på at finde forskellige brugbare forretningsmodeller på nettet, altså hvad hjemmesider kan leve af, nu hvor de fleste forventer at kunne bruge dem gratis.
Det er dog pudsigt at nogle både forventer at få indholdet gratis, og samtidig syntes det er helt fint at blokere for de reklamer som hjemmesiderne lever af.
Men jeg vælger at tro, at det er uvidenhed og naivitet der ligger til grund, og at det ikke er fordi man hellere vil til at betale for at surfe rundt i fremtiden.
Vi kunne egentlig også blokere for dele af recordere.dk, for dem der ikke ønsker reklamerne. Ligesom der findes software som blokerer bannere, findes der også software til hjemmesiderne så de ved om en bruger blokerer reklamer, og så kunne man jo differentiere det den vej.
Et eksempel kunne være, at kun dem der ikke blokerer reklamer, kan skrive i forummet. Resten kan kun læse med.
/Lars
Redigeret af Lars - 14-Marts-2010 kl. 22:33
|
|
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:37 |
Jeg er faktisk uenig med Lars. (men kun i sidste afsnit)
Dem der blokerer burde slet ikke kunne læse noget.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:52 |
Muele skrev:
Ofte er det eneste formål med at have et banner i flash at det så kan indeholde en animation. Det kan man fint klare med en .gif-fil.
|
Ved du hvor meget sådan en animeret .gif fylder, sammenlignet med en flash?
M.v.h.
|
|
katbird
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 548
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 22:57 |
hummelmose skrev:
|
Tjah, Berlingske Tidende prøvede sidste år at gøre det du foreslår, men ophævede det ret hurtigt igen , sandsynligvis fordi, det nemt kunne omgås.
Redigeret af katbird - 14-Marts-2010 kl. 22:58
|
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:20 |
Jeg skrev ikke at vi skulle implementere Berlingske modellen :-).
Men jeg syntes blot ikke at folk kan forstå hvor meget det koster at drive recordere både på det økonomiske og personlige plan, og så brokker man sig over det. Bemærk at recordere ikke har 900 px reklamer eller wallpapers, så antallet af reklamer er minimalt.
Så når folk så siger "Fed gratis forum", så er det altså en sandhed med modifikationer. Der er omkostninger alene på drift på ca. 120.000 om året. Dette inklusive hardware. Udover det, så er der omkostninger til softwarelicenser og teknik. Så selvom det er gratis for brugerne, så er det langt fra gratis at drive.
Når en server brænder af, så skal vi jo op hurtigt igen, og det kræver lidt på bankbogen.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 23:23 |
katbird skrev:
Tjah, Berlingske Tidende prøvede sidste år at gøre det du foreslår, men ophævede det ret hurtigt igen , sandsynligvis fordi, det nemt kunne omgås. |
Det var noget humanitær-hurlumhej, hvor et firma forsøgte at spinde guld på at få forskellige humanitære organisationer og deres bidragsydere, med på ideen om at stjæle reklamepladser på hjemmesiderne.
Har dog ikke så meget med en ren adblock at gøre. Jo måske en smule teknisk, men ikke moralsk.
/Lars
|
|
|
katbird
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 548
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 00:27 |
Lars skrev:
katbird skrev:
Tjah, Berlingske Tidende prøvede sidste år at gøre det du foreslår, men ophævede det ret hurtigt igen , sandsynligvis fordi, det nemt kunne omgås. |
Det var noget humanitær-hurlumhej, hvor et firma forsøgte at spinde guld på at få forskellige humanitære organisationer og deres bidragsydere, med på ideen om at stjæle reklamepladser på hjemmesiderne.
Har dog ikke så meget med en ren adblock at gøre. Jo måske en smule teknisk, men ikke moralsk. |
Ja det var også mest det tekniske aspekt i ,det at udelukke folk, der bruger en adblocker , det tror jeg altid der vil være mulighed for at omgå. Men tråden her har da fået mig til at revurdere min brug af adblocker , og være lidt mere observant på hvilke konsekvenser det kan ha' for sider som recordere.dk f.eks.
|
|
Willum
Super bruger
Oprettet: 23-December-2008
Point: 268
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 00:49 |
hummelmose skrev:
|
Hvad med bare at lave hele siden i flash? Så er folk nød til at kigge på reklamerne.
Jeg kunne ikke selv finde på at slå flash fra da man selvfølgelig skal støtte de sider som man behøver. Det kan dog nemt blive for meget med de sider som bruger hele baggrunden til reklamer (Bold.dk bruger tit denne model). Sådan som det er lavet her på siden er god og de kan da umuligt genere nogen.
|
|