recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Banner reklamer på recordere.dk 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBanner reklamer på recordere.dk 

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 11:01
Nu har jeg læst de fleste af beskederne i dette indlæg, og personligt vil jeg sige, at reklamer er ikke lige min smag, syns der er for meget af den slags alle steder. Men jo, forstår da godt at det er bland disse ting som er med til at drive større hjemmesider, hvilket også er fair nok. personligt brydes jeg mig bare ikke om dem, men valget af hvilke slags reklamer man har på sin hjemmeside kan bidrage meget til om folk gider se på dem eller ej. (tænker ikke på om de i flash eller ej, men hvad de reklamere med, samt hvordan reklamen er opbygget, lyd, statiske billeder mm.)

Og Lars, du forslår at lukke dele af siden ned, det kunne man i teorien godt, lave det sådan at anmeldelser samt diverse simple informationer på forsiden vises, uden at der er reklamer. men vil man have adgang til forum delen, kræver det reklamevisning, så det hedder NUL ad-block! (på dette område, kan jeg komme med et eksempel, arto.com har lavet den lille ting, at hvis en bruger benytter ad-block, kommer der for hver gang man loader en ny side, en lille boks frem midt på skærmen om, at man bruger ad-block, og at denne information vil kommme hele tiden så længe det er aktiveret)
Og ang. en evt. donor knap, der KUNNE man jo godt lave en donor sektion alligevel, selvom man har alt det andet, for kunne nu godt forestille mig, at der sad et par mennesker der ude, som ville være med til at bidrage, mig selv inklusiv. og de personer der nu doneret, ku man jo så gøre reklamefri evt? (hvis de valgte det fra under instillinger) men dog kun i begrænset tid. sådan at man ik bare kan slippe af med og betale en 50'er, og så leve i den tro det holder flere år. 50'er for at være reklamefri 1-3 måneder, det lyder for mig som lidt af en deal. men kan godt være det bare er mig LOL

- Men ja, ideerne er rige, men valget er jo hos folkene bag, så må vi som brugere bare håbe på, at der bliver taget de rette valg, så det falder i god jord hos alle, eller i hvert fald de fleste ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Så når folk så siger "Fed gratis forum", så er det altså en sandhed med modifikationer. Der er omkostninger alene på drift på ca. 120.000 om året.  Dette inklusive hardware. Udover det, så er der omkostninger til softwarelicenser og teknik. Så selvom det er gratis for brugerne, så er det langt fra gratis at drive.

Hej,

Jeg må spørge.. hvorfor cutter I ikke udgifterne til softwarelicenserne?

Et "gratis" site som dette skriger og råber jo på en opensource løsning. Det har undret mig fra dag 1 af at det er baseret på asp og Windows Server...

Jeg kan til dels forstå det hvis det er fordi I ikke har færdigheder i php og mysql, men det var da oplagt at lære det så..... I pådrager jer jo nogle høje udgifter på et område der kunne være et pænt nul.

Blot noget jeg har undret mig over :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 11:25

Heh. Vi har ca. 90.000 sidevisninger om dagen, og 760.000 unikke besøg om måneden. Recordere.dk er danmarks største site omkring AV og gadgets.

Vi har p.t. tocenter drift, fordi vi er i gang med at skifte hosting udbyder, og har i den forbindelse købt nyt hardware.

Lars bruger rigtigt meget af sin ferie og fritid på at drive recordere redaktionelt, ligesom det at rejse til Las Vegas, Barcelona og Stockholm for at give recordere.dk's brugere den nyeste viden omkring nye produkter heller ikke er gratis.

Jeg sidder og koder i min sparsomme fritid, og sammen bruger vi da flere timer på det end vi som oftest bruger på vores familier.

Så lad det være lærdommen omkring reklamer på nettet. Det er ikke gratis at drive sites, og mange sites er i fare for at dreje nøglen om, fordi deres brugere får gratis indhold, men alligevel ikke vil se de reklamer der skal finansiere det de læser.

Vi ender op med micropayment på Internettet, og så skal i  bare se, så får vi et A og et B hold. Det er skidt. Så lad informationen flyde frit, men tag imod de budskaber som recordere's samarbejdspartnere giver.

Meget fint svar og selvom de fleste ved det ikke er gratis at drive dette site, tror jeg ikke vi har en chance for at vide hvor dyrt det er. Så selvfølgelig skal i støttes på alle mulige måder for at holde det gratis Clap

MEN... der kom altså en violin-spiller ind fra højre og spille for mig da jeg læste den linie jeg har markeret med rødt LOL
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Så må recordere.dk og mange andre sites jo håbe på at Apples kommende iPad ikke bliver en succes :)
Eller også skal man håbe på at den netop bliver en succes, så der kan lægges lidt pres på programmerer, annoncører  og webmaster for at gå væk fra det monopol-foretagende som Flash er.
Hvis nu de droppede Flash og i stedet gik over til en åben standard (HTML5 fx) som ikke trækker så mange ressourcer, så var problemet jo løst Wink
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:06
De fleste (velkodede) flash-reklamer har en sikkerhedsdetektion af Flash, som viser et stationært billede på de enheder, som ikke har mulighed for at vise animationen. Det er ret simpelt at gøre. Det kræver blot, at selve koden til indsættelse af reklamen tager højde for dette, da Flash i sig selv ikke kan vælge mellem et billede eller et Flash-objekt, da den jo ikke er loaded på enheder uden understøttelse Wink
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Så må recordere.dk og mange andre sites jo håbe på at Apples kommende iPad ikke bliver en succes :)
Eller også skal man håbe på at den netop bliver en succes, så der kan lægges lidt pres på programmerer, annoncører  og webmaster for at gå væk fra det monopol-foretagende som Flash er.
Hvis nu de droppede Flash og i stedet gik over til en åben standard (HTML5 fx) som ikke trækker så mange ressourcer, så var problemet jo løst Wink

En test viste ellers fornylig at HTML5 er stort set lige så resourcekrævende som Flash er. Det er kun på Safari på en Mac at Flash er tungere. Firefox og Opera på en Mac var det mere lige - og i Windows var HTML5 faktisk lidt tungere, specielt i Chrome hvor den var hele 68% mere resourcekrævende end Flash var.

Såååeh det er vist kun Mac-folket der benytter sig af Safari der bruger den der med ressourcerne og Flash :)

Jeg håber ikke iPad bliver en succes, da jeg ikke bryder mig om at systemerne bliver mere lukket og overkontrolleret. Og så kan den jo ikke vise firmaers bannerreklamer de næste 10 år (ja, HTML5 er først HELT færdig om 10-12 år og jeg tvivler på at man bare sådan uden videre udskifter de store marketingsmetoder og systemer)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

En test viste ellers fornylig at HTML5 er stort set lige så resourcekrævende som Flash er. Det er kun på Safari på en Mac at Flash er tungere. Firefox og Opera på en Mac var det mere lige - og i Windows var HTML5 faktisk lidt tungere, specielt i Chrome hvor den var hele 68% mere resourcekrævende end Flash var.

Såååeh det er vist kun Mac-folket der benytter sig af Safari der bruger den der med ressourcerne og Flash :)

Jeg håber ikke iPad bliver en succes, da jeg ikke bryder mig om at systemerne bliver mere lukket og overkontrolleret. Og så kan den jo ikke vise firmaers bannerreklamer de næste 10 år (ja, HTML5 er først HELT færdig om 10-12 år og jeg tvivler på at man bare sådan uden videre udskifter de store marketingsmetoder og systemer)
Den test viser jo så ikke andet end at Apple med Safari på Mac er bedre optimeret til den vedtagne åbne standard end til Adobes Flash-monopol og windows omvendt er dårligere til at håndtere denne standard. Hvordan det bliver til et argument for at vi skal holde os til flash, er over min forstand.
Så fordi at Windows er optimeret efter noget monopol software, fremfor den åbne standard, skal vi bare finde os i det?

Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvordan du argumenterer imod iPad fordi det er et lukket og overkontrolleret system, men samtidigt argumenterer for at vi skal vælge det lukkede Flash, fremfor den åbne standard.
Men det er måske nok en anden diskution...
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:37
En mulighed for recordere kunne være at lave en betalings mulighed som kan gøre siden reklamefri. Altså kan brugeren vælge at benytte siden gratis med reklamer eller benytte den uden reklamer mod betaling som kompenserer for tabet af indtægt på reklamerne
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 01:02

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

120.000kr pr år i drift for en website - pr dag er det ~6000 sidevisninger for 330kr. Yikes, der fik jeg sgu aften-kaffen galt i halsen! bokstavligt!
Er det en prof server hjemme i skabet med fiber-net som skal betales? [sarcastic] (undskyld, jeg ku' ikke dy mig).

Heh. Vi har ca. 90.000 sidevisninger om dagen, og 760.000 unikke besøg om måneden. Recordere.dk er danmarks største site omkring AV og gadgets.
Fair enough. 90.000 er da en slat mere end de 6000 jeg udregnede af "2.7018.500 sidevisninger (Nov.09)", så den tager jeg tilbage Ermm

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der er sq et eller andet der siger mig, at vi bare skal være meget glade for den måde recordere.dk kører på - og så putte eventuelle irretationsmomenter op i rygsækken. Smile
God pointe. Det er jo ikke fordi at recordere.dk overdriver med reklamer Smile

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 08:41
Jeg synes det er ærgeligt at *nogen* har omdøbt tråden til "Banner reklamer på recordere.dk".

Jeg startede tråden med titlen "Ingen flash-bannere tak‏".  Jeg har intet imod reklamebannere. Jeg synes at recordere.dk skal være rent reklamefinancieret. Jeg synes ikke der er for mange reklamer på siden.

Men. Man skal være varsom med hvilke reklamer man tager ind. Ellers står man lige pludselig med en side  ingen ønsker at bruge mere. Det kan være fordi de belaster pc'en for meget. Eller er for agressive, i form af lyd og bevægelse ved mouse-over. Eller simpelt hen bare upassende indhold. 99% af alle besøgende er vel mænd/drenge, så ppronobannere ville være en nærliggende tanke. Men hvis I begyndte på det, ville I uden tvivl miste en _masse_ sidevisninger og agtelse.

Så: hold det gratis, men sobert. Både teknisk og indholdsmæssigt.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Så når folk så siger "Fed gratis forum", så er det altså en sandhed med modifikationer. Der er omkostninger alene på drift på ca. 120.000 om året.  Dette inklusive hardware. Udover det, så er der omkostninger til softwarelicenser og teknik. Så selvom det er gratis for brugerne, så er det langt fra gratis at drive.

Hej,

Jeg må spørge.. hvorfor cutter I ikke udgifterne til softwarelicenserne?

Et "gratis" site som dette skriger og råber jo på en opensource løsning. Det har undret mig fra dag 1 af at det er baseret på asp og Windows Server...

Jeg kan til dels forstå det hvis det er fordi I ikke har færdigheder i php og mysql, men det var da oplagt at lære det så..... I pådrager jer jo nogle høje udgifter på et område der kunne være et pænt nul.

Blot noget jeg har undret mig over :)

Kan godt være det er mig der har misforstået noget, men er div opensource løsninger ikke kun gratis for private brugere ?  mener da at firmaer skal betale licens.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 10:26
Supporten koster - softwaren er gratis. Uanset om du er privat eller erhverv.

Så er der selvfølgelig nogle server-løsninger der koster, fx. Mandriva Enterprise, men det gør den uanset om du er privat eller erhverv.

Det er bare det der undrer mig lidt... at man som privat ofrer så mange penge på et firma som Microsoft når det slet slet ikke er nødvendigt.... 

Så er man jo lidt selv skyld i at det koster mange penge at drive sitet. Plus det også øger hardwareomkostningerne da det er kendt for enhver at Windows Server løsninger er betydeligt tungere end ditto Unix...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu