|
Bas ødelagt i Monitor Audio højttalere |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan skruede du op? Underligt spørgsmål, måske...... Du drejede på knappen, ville svaret lyde!
![]() |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
En 6,5" der får gas med bassen skruet lidt op kan hurtigt komme til kort.
Som du beskriver fejlen lyder det som enhederne er slået i bund.
Du skal ikke blive overrasket hvis det ikke bliver dækket af garanti.
Redigeret af Mufti - 14-Januar-2014 kl. 21:10 |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
Tape Connection, er det ikke dem, der solgte højttalere, der kunne spille "tæskehøjt"?
Så spørg om de har flere tilbage af dem...
|
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
... øh ??? Prøv at kigge på denne højtaler: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28&product_number=1046341 "Når der skal rockes på kollegieværelset, er MR 6 det helt rigtige valg." Hvis det var den du havde brugt til fest, og den var brændt sammen, så havde du i det mindste et rimeligt grundlag for din bortforklaring ... |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
En ny bas kan da ikke være så dyr, forklar dem hvad der er sket og måske vil de hjælpe dig men en ny enhed til en gid pris.
Det ville noget ikke være sket med det rigtige højttaler kabel, drysset med dværge sved og klippet af en jomfru i måneskin for god bas og høj styrke. |
|
![]() |
|
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
De er slået i bund, limen i midten af enhederne var ødelagt.
Har været nede med dem idag, og forklaret det for dem, så de vil få nogle nye enheder i, og der blev ikke nævnt noget om, at jeg selv skulle betale for det.
Jeg kommer ikke med nogen bortforklaring, det undrer mig bare, at de ikke kunne holde til mere. |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Kan du huske hvad du lyttede til da det skete? Gerne det præcise nummer hvis det ikke er for meget forlangt.
|
|
![]() |
|
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
Jep det kan jeg.
Det var dette nummer: https://soundcloud.com/snavs/snavs-luxor-original-mix-1 Så kan i jo selv teste jeres anlæg og skrue godt op for lyden... ;)
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Når du er til den musikgenre så bør du nok kraftigt overveje at anskaffe dig en subwoofer.
Det er langt fra det værste jeg har udsat mine højttalere for, men i det nummer er der nogle lidt kraftige peaks omkring de 40Hz, samt en del bas i de lavere frekvenser end det. Problemet kan være, at hvis dine højttalere prøver på at spille højt ved lavere frekvenser end de er tunet til med basporten så kan basenhederne begynde at give nogle voldsomme udsving hvor der er risiko for at de banker i bund. Den her sang er nok en klassiker for at kunne give voldsomme udsving på folks basenheder og hvor man bør passe på med hvor meget man skruer op.
Redigeret af db89 - 16-Januar-2014 kl. 14:29 |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Jeg har en subwoofer stående fra et gammelt sæt Logitech Z-4 stående.
Men kan det overhovedet lade sig gøre, og ville det ikke være ren selvmord at koble til? Er godt klar over, at det ikke er det værste, men nummeret har i hvert fald noget trælse øjeblikke. |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Grunden til jeg spurgte til det præcise nummer var det samme som db89 er inde på. Altså hvor meget dybbas der er i dét nummer. Det ser ærligt talt ikke så galt ud som jeg havde regnet med. Der er rigtig meget indhold lige omkring 40Hz men ikke ret meget under. Selv det har åbenbart været for meget for den og det er sikkert fordi basporten er tunet højere, som db89 også er inde på.
Her er et spectrogram der viser en bid af nummeret du linkede til. ![]() Her er til sammenligning Basstronic: ![]() Det er meget vanskeligere at gengive, for ikke at sige umuligt da der er masser af indhold helt ned under 10 Hz. Perfekt til at ødelægge højttalerne ![]() Jeg er ellers enig i at en subwoofer er den rigtige løsning da de normalt filtrerer de aller laveste toner væk hvis de alligevel ikke kan gengive dem. Problemet er at stereo forstærkere normalt ikke har indbygget et delefilter til subwooferen, så selvom du sætter en subwoofer til får du ikke filtreret de dybe toner væk fra satellitterne og så har du ikke rigtig vundet noget ved det, i forhold til at beskytte højttalerne. Jeg ved ikke lige hvordan man løser det problem andet end ved at købe en surround reciever som har indbygget delefilter. Redigeret af dpny - 16-Januar-2014 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Altså jeg har lige spillet det samme nr som du ødelagde dine højtaler med på 70 i volumen uden problemer og kunne godt spille højre
Mit udstyr er Integra DTR-80.3 og Tangent prestige osv osv |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |