recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBasta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
    Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:48
Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:54
Ja det var som forventet , men HI-FI klubben fik godt nok også en på snuden i det program...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:56
Ja, men det kan sgu da ikke undre - kæft det er en griner med dem som køber de vildt dyre kabler.
 
Syntes han klarede sig godt ham fra HI-FI klubben, ikke noget pis det billige og det dyre giver lige godt billede.
 
Ha-HaBig smile
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:56
Njaah - måske, men nok ikke så mange..
 
Jeg er selv modstander af de dyre kabler - til mit eget forbrug. For jeg tror vitterligt heller ikke på den hype der har været om forskellen.
 
Men ligesom at jeg selv er agnostiker men dog respekterer andres tro som religiøse, så respekterer jeg også jeg den helhedsfornemmelse det giver, at vide man har et HIFI system hvor alle komponenterne fra A-Z er af god kvali.
 
Det eneste jeg bliver harm over, er hifiklubbens vildledning, som jeg er overbevist om, handler om at skumme fløden..Angry


Redigeret af Bjerrehuus - 07-Januar-2010 kl. 21:57
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:57
Hårdt slag for Hi-Fi klubber. Jeg fik bare bekræftet, hvad jeg allerede viste.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL
Overhovedet ikke. Jeg benytter Supra, og på den måde jeg benytter mine kabler ved f.eks. anmeldelser, hvor kablerne tit og ofte bliver byttet rundt fra det ene anlæg til det andet, så vil jeg ikke benytte et billigere produkt.
 
Og så har jeg endda alligevel haft fejl på et Supra HDMI kabelSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:59
Faktisk er jeg ved at være træt af dansk tv, både basta og so ein ding.
De har ganske vist ret, hvad angår billedekvalitet. Og det er fint at det kommer frem, men jeg tror nu 99% af brugerne herinde var klar over det.
Det der pisser mig af, er at de ikke fortæller om 1.3 standard, byggekvalitet, holdbarhed, stråling (både ind og ud), og ikke mindst længde.
Med andre ord, så mener jeg at man ligeså godt kunne læse en statistik i ekstra bladet. Der kan være noget sandhed i det, men det bliver aldrig helt godt. simpelthen fordi de har en "sandhed" som de vil have frem. Og så "glemmer" man alle andre relevante ting.

Noget andet er at jeg griner helt vildt af Hifiklubben.
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:00
Der har da efter min overbevisning, været enighed om at der ikke er forskel på hdmi kabler. Med mindre man er oppe på 10m. Det syntes jeg egentlig, de kunne have oplyst om.
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:06
Det vidste man vel godt.
Jeg kunne dog godt tænke mig at se en test af lange kabler (minimum 10m) så man ikke skal høre den sædvanlige sang om: "ok, ved de korte kabler er dyrt og billigt måske lige godt. Men ved de lange kabler, der er det kun de dyre der fungerer."
 
Jeg har selv et HDMI kabel på 10m fra "onkel harald" og det sender uden problemer 1080p fra min PS3 til skærmen. 
Den primære forskel er efter min mening i forarbejdning af stik etc. men medmindre man flytter stik etc. hver andet øjeblik kan det jo være ligegyldigt.


Redigeret af thor-thor - 07-Januar-2010 kl. 22:07
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:18
jeg må også indrømme min personlige erfaring med HDMI kabler er lidt anderledes..

Jeg køber ikke dyre kabler under 5 meter, men har da et 10meter supra kabel, eftersom clicktronic drillede mig, den hoppede mellem at virker og ikke virke, det samme med et 7.5 meter No-name brand. og derudover så var stik delen elendig på det hele billige home audio, det faldt fra hinanden efter 10 monteringer.

Men er det billede så er der. skal også siges jeg kører med HDMI 1.3 mellem forstærker og projekter, og det kommer meget an på udstyr.

MEn det er vel ikke nogen nyhed at man ved digitale kilder enten har eller ikke har signaler.

Dog er det som netkabler, der er forskel. har da også store problemer med at hive 1000mbit ud af en del af de cat5 kabler jeg har liggende.

Men synes nu heller ikke 800 som jeg gav for et 10meter supra kabel var slemt, når vi snakker 3-5 k som man giver for monster cables så synes jeg det er fuldstændig blæst ude af propotioner.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:22
Nu er monster cables også kendt for at være det mest overbetalte inden for hi-fi overhovedet
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Faktisk er jeg ved at være træt af dansk tv, både basta og so ein ding.
De har ganske vist ret, hvad angår billedekvalitet. Og det er fint at det kommer frem, men jeg tror nu 99% af brugerne herinde var klar over det.
Det der pisser mig af, er at de ikke fortæller om 1.3 standard, byggekvalitet, holdbarhed, stråling (både ind og ud), og ikke mindst længde.
Med andre ord, så mener jeg at man ligeså godt kunne læse en statistik i ekstra bladet. Der kan være noget sandhed i det, men det bliver aldrig helt godt. simpelthen fordi de har en "sandhed" som de vil have frem. Og så "glemmer" man alle andre relevante ting.

Noget andet er at jeg griner helt vildt af Hifiklubben.
 
jeg er hel enig med baekgaard.. derest basta  test er fin til "familie danmark" men er serdeles mangelfuld  ...da der bliver ikke nevnt noget om selve fysiske kvalitet af kabl styk, osv... der er korakt at signal fra A-B er sammen ... men der vil vi næsten aller samen her så længe vi har 1.3... enten er hul igenem eller er der ikke hul igenem....
men hvad så hvis vi  skifter daglig kabel  ud og in.. projektor -tv... 
 
jeg vil personlig aldrig købe netop den VDH til de 1600 kr... men vil til hver til giver et par hundrede kr for en supra kabal  da jeg synes at de er ok prisfastset...Wink


Redigeret af sani - 07-Januar-2010 kl. 22:27
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu