recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBasta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:28
Lige her er der jo ikke noget at komme efter.   Der ER ikke nogen grund til at købe dyre HDMI kabler,men man bør nok nærmere gå efter de kabler der passer bedst i farve, tykkelse,smidighed osv.
Har lige lånt et toslink på 10 meter til en kammerat der havde købt et dyrt, tykt og UBRUGELIGT kabel, men som med mit kabel kunne konstatere at det VAR det dyre kabel der var fejl på.
Det vigtigste ved toslink og HDMI er efter min mening smidighed og gode stik.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:28
Som nogen her allerede er inde på, så synes jeg at der blev overset nogle ting i indslaget.
Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.

Det kom sikkert ikke som en overraskelse for de fleste gæster her på siden, at digitale signaler ikke kan gøres bedre af et kabel. Men helt ukendt er det jo heller ikke, at cross-talking og andre RF forstyrrelser kan forekomme, når man har en hel bunke strøm/signalkabler liggende i én stor dynge bag sine apparater.
Ukendt er det heller ikke, at der er stor forskel på kvaliteten af stik og hvor bestandige de overfladebehandlinger connectorerne har fået er mod oxidering og slitage. At billigt kobber er svagere og mere sprødt pga. lav renhed og derfor hurtigere giver efter for kraftige buk og bøj, der tit er nødvedige for at få det hele til at sidde som det skal, er også testet og bevist.
Og så synes jeg at det er mildt sagt skuffende, at et program der skal vejlede forbrugerne på intet tidspunkt kommer omkring at der findes standarder for HDMI kabler, som man skal huske at holde øje med inden man bare køber.

TV2 kan konkludere hvad de vil, jeg er mere end tilfreds med mine Supra HDMI kabler.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:41

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Nu er monster cables også kendt for at være det mest overbetalte inden for hi-fi overhovedet

På ingen måde, de er tværtimod klassens pæne dreng sammenlignet med så mange andre, Især NordOst der er kendt for deres strømkabler til 160k, højttalerkabler til 300k, og signalkabler til 250k.
 
 
Nu ved jeg godt at snakken primært går på hdmi kabler, og jeg skal love for at mange "highend" producenter giver den gas. Selv optiske kabler (ja, dem der er lys i) er set til sindsyge priser. Men i og med at det kun er optiske og hdmi kabler man kan totaludelukke som værende "uden forskel", så vil der altid være frirum for at folk kan gå amok med alle andre typer kabler.
 
men ellers er avancen da på højttaler og signal kabler:

 
 
Højttalerkabel sæt: Bertram ProXima 1 kobber;
2,0m sæt 119500,-
2,5m sæt 137000,-
3,0m sæt 154500,-
4,0m sæt 189500,-
5,0m sæt 224500,-
6,0m sæt 259500,-

Bertram ProXima 1 sølv;
2,0m sæt 180000,-
2,5m sæt 210000,-
3,0m sæt 240000,-
4,0m sæt 300000,-
5,0m sæt 360000,-
6,0m sæt 420000,-
 
Crown - there is no substitute.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.
 
Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt - men det er sikkert standardprocedure at han tager sig af pressekritik. Uden at have set programmet: Jeg er enig, man kunne godt have fremhævet hvilke argumenter der så er for at købe et ordentligt kabel, men det er så heller ikke til at sige hvordan det er blevet klippet. Det er mildt sagt ikke usandsynligt at der har været fremsat en masse gode argumenter som TV2 ikke liiige fandt relevante for deres vinkel på historien...
 
Når det er sagt, så synes jeg det er på tide at der bliver sat lidt spørgsmålstegn ved lidt af hifi-galskaben. Bare ærgeligt at det skal komme fra et af de mindst seriøse programmer på dansk tv.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.

 

Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt


I det jeg så af programmet var det netop også spørgsmål vedr. drift af butikkerne (tre ansattes udtalelser der gik mod HiFi Klubbens generelle holdning til emnet, der er at der ikke er forskel) og ikke om der var forskel eller ej på kabler.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:19
Med hensyn til Toslink.

JEg køber dog aldrig det billigste igen, har haft de helt tynde sorte kabler, de er papirs tynde, 2-3 gange har jeg haft brud på de der billige kabler,men køber de 2 billigste, tror de koster 60kr for et par meter.

Men jeg har også hørt de LANGE taler i hifiklubben Odense, om HVORFOR dyre toslink giver hørbart MEGET bedre lyd, og man stod også bare at tænkte.. ÅRHHHH GUD..

men det kommer også meget an på sælgeren. er nu meget glad for min pusher i Holstebro, dog kan han da også friste mig med lidt dyre kabler. 

er fuldstændig hul i hovedet jeg købte et 500krs Van Der Hul subwoofer kabel til min PV1, men det gule kabel er næsten usynligt på mit gulv, og det er dejligt flexibelt. men nogle gange må man også være lidt blæst i den verden. godt nok er det analogt kabel, men det er jo ikke noget der skal trække effekt.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

er fuldstændig hul i hovedet jeg købte et 500krs Van Der Hul subwoofer kabel til min PV1, men det gule kabel er næsten usynligt på mit gulv, og det er dejligt flexibelt. men nogle gange må man også være lidt blæst i den verden. godt nok er det analogt kabel, men det er jo ikke noget der skal trække effekt.

Et dårligt konstrueret subwooferkabel kan fx være skyld i summen i subwooferen, det har jeg tidligere oplevet med kabler fra IXOS. Det fik jeg heldigvis skiftet ud.


Redigeret af Iron Man - 08-Januar-2010 kl. 00:00
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 07:34
Jeg har altid købt gode signal kabler,
men efter Tænk' og DTI' test af højtalerkabler for app. 10år siden, har jeg altid bare købt kabler med et godt kvadrat og som ikke var alt for grimme. Til min Vincent SparkII bruger jeg 1,5mm2 hvidt fladt elkabel til ca. 1kr/m.

Må indrømme at jeg aldrig har kunne forstå hvorfor et højtalerkabel med stramt vævede fibre skulle kunne give en "stram" lyd . . . . Men ligesom sidste gang vil dette her nok også være glemt af masserne om 4-6 måneder.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 08:22
Kabler er generelt noget af det butikkerne tjener mest på i forhold til indkøbsprisen, så selvfølgelig vil de gerne sælge et ekstra "godt" et af slagsen.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?

Du må gerne "låne" udsendelsen af mig - jeg sender dig lige en PM når jeg har fået uploadet den til min Dropbox... Wink

-Kent
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?


Programmet ligger tilgængeligt på Sputnik nu - Du skal ca. halvvejs ind i udsendelsen med mindre du interesserer dig for om et specifikt rengøringsmiddel er miljøvenligt eller ej...
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu