recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBasta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 13:30
Nu har jeg arbejdet i Hifiklubben for nogle år siden og jeg anbefalede aldrig de dyre HDMI kabler, plejede at sælge HFK's eget mærke som koster 2-300 kr for et par meter (det gjorde de i hvert fald dengang)

Jeg er enig i at når vi snakker om digitale signaler så er der ikke meget at komme efter, når vi snakker kvalitet ud over det som andre har påpeget herinde...

Et tidligere indlæg snakker om højtalerkabler og der er også den opfattelse at ht-kabler er underordnet og man lige så godt kunne bruge et elektriker-kabel. Til det vil jeg sige at jeg igennem mine korte periode som studiejob i HFK har hørt utrolig mange anlæg med både HT-kabler til 25 kr meteren og til 1000 kr meteren og JEG kunne i hvert fald høre forskel. 

Derudover er der også forskel på om det er et kobber eller sølv kabel, men det er så en anden sag..
Mvh.

Casper
Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2009
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Et tidligere indlæg snakker om højtalerkabler og der er også den opfattelse at ht-kabler er underordnet og man lige så godt kunne bruge et elektriker-kabel. Til det vil jeg sige at jeg igennem mine korte periode som studiejob i HFK har hørt utrolig mange anlæg med både HT-kabler til 25 kr meteren og til 1000 kr meteren og JEG kunne i hvert fald høre forskel. 

Derudover er der også forskel på om det er et kobber eller sølv kabel, men det er så en anden sag..


Spørgsmålet er så om det er placebo-effekt du oplever. Diverse dobbel blindtest jeg har kunnet opstøve på nettet har ikke påvist nogen hørbar forbedring.
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 15:40
Jeg har så desværre oplevet at købe et hdmi kabel i for dårlig kvalitet = Intet billede (720p) på 12 m.
Det blev udskiftet med en Supra hvilket hjalp på problemet.

Nu har jeg lige sat projekter op, hvor jeg også skulle bruge 12m kabel, og der tøvede jeg ikke med Supra'en.

jeg orkede simpelthen ikke at skulle trække et kabel om, igen igen..
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 15:59
slet

Redigeret af madass32 - 08-Januar-2010 kl. 16:03
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 16:01
"Spørgsmålet er så om det er placebo-effekt du oplever. Diverse dobbel blindtest jeg har kunnet opstøve på nettet har ikke påvist nogen hørbar forbedring."



Har for sjov lavet mig et cat5 HT kabel og sammenlignet det med mit monster THX, der kunne man sagtens høre forskel, men de havde bække fordele og ulemper (tror jeg laver en biwire løsning med bække kablerSmile), men en ting er sikkert, jeg prøvede det også mod et installationkabel og her var Cat5 kablet meget bedre. 

tror nu også det kommer an på højtalere og forstærkere for prøvede det på et andet setup hos de gamle, her var der også stor forskel, men stort set de omvendte egenskaber af hvad jeg selv havde oplevet på mit egetStern Smile



Redigeret af madass32 - 08-Januar-2010 kl. 16:02
Til top
Fuldafenergi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 16:16
Hvad skal jeg vælge????
Jeg skal forbinde mit tv til dvd med hdmi
og digital yousee boks til tv med hdmi.
max længde 2 m.
kan man se/høre forskel på hdmi kabel fra harald nyborg til 59kr vs. deres prof kabel til 199kr,
når afstand ikke er længere end 2 meter
eller skal jeg vælge noget helt andet.....
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 16:25
harald nyborg til 59krSmile
Til top
Udmeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Fuldafenergi Fuldafenergi skrev:

Hvad skal jeg vælge????
Jeg skal forbinde mit tv til dvd med hdmi
og digital yousee boks til tv med hdmi.
max længde 2 m.
kan man se/høre forskel på hdmi kabel fra harald nyborg til 59kr vs. deres prof kabel til 199kr,
når afstand ikke er længere end 2 meter
eller skal jeg vælge noget helt andet.....


Som sagt tidligere er der IKKE forskel på kvaliteten af billedet.

Men forskellen for mit vedkommende ligger i byggekvaliteten som f.eks. stik og kablet's fleksibilitet. Jeg bruger >Lindy Fladt HDMI< som er fladkabel og har en super kvalitet i stik.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 17:57
De fleste butikker taler for deres dyrere kabler. Se bare på internet-butikker hvad de skriver om deres hdmi kabel til kr. 500,- ift. et til kr. 79,-
 
Jeg kan ikke se en dyt forskel på hdmi kabler. Ej heller høre forskel på korte digitale kabler.
 
Markant anderledes har jeg det med ht kabler.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 18:06
Nu ska man lige tænke på at TV2 (i denne type tv-programmer) er god til, kun at se tingene fra en synsvinkel.
De laver tv-programmet, så de er sikker på at seeren bliver overbevist. Ellers havde de jo ikke et tv-program som folk gad at se på....
Derfor undlader de at fortælle om ting som: længde, kvaliteten på stik, afskærmning, tykkelse osv.
 
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 22:43
Jeg overvejde kraftigt, at slukke da de forsøgte, at se billedforskel med en filmoptagelse i skæret fra 15-20 projektører.
 
Som Henrik sagde, så har vi faktisk kunder der absolut vil have de dyre kabler velvidende, at der ikke er en registrerbar forskel. Det lod dog ikke til at Basta-konen troede på den !
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.
 
Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt - men det er sikkert standardprocedure at han tager sig af pressekritik. Uden at have set programmet: Jeg er enig, man kunne godt have fremhævet hvilke argumenter der så er for at købe et ordentligt kabel, men det er så heller ikke til at sige hvordan det er blevet klippet. Det er mildt sagt ikke usandsynligt at der har været fremsat en masse gode argumenter som TV2 ikke liiige fandt relevante for deres vinkel på historien...
 
Når det er sagt, så synes jeg det er på tide at der bliver sat lidt spørgsmålstegn ved lidt af hifi-galskaben. Bare ærgeligt at det skal komme fra et af de mindst seriøse programmer på dansk tv.

jeg synes da at programmet belyser nogle vigtige faktorer for samfundet. Jeg synes det er forkert at sige at det er et af de mindst seriøse programmer i dansk tv bare fordi at de rammer branchen. Det er jo et forbruger program. Og de har jo ret.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu