recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBasta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:22
"Nyheden" er i og for sig god nok, selvom det ikke rigtig er noget nyt - men det er da fint nok at få konstateret (igen), at billede og lyd er som det nu engang er, når det er et tabsfrit format og mere vigtigt at få spredt budskabet til befolkningen. Ærgerligt, at de ikke havde de sidste detaljer med. I dag skal alt jo "tvistes", så nyheden gøres ekstra spændende. Det er jeg efterhånden godt træt af Confused

Historien om, at der næsten ingen forskel er på HDMI-kabler er simpelthen dårligere end historien om, at der absolut ingen forskel er på HDMI-kabler.

Det bliver dog svært at belære medierne om, at de skal være mere nuancerede, når selv alle hifi-entusiasterne springer i med begge ben. Der er efterhånden en masse tråde om Bastas konstatering. Til fælles har de, at ingen af trådstarterne ser nuanceret på tingene og er lige så absolutte i konklusionerne som Basta... :

Kenneth Lund Se Drop Down : Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL

ML_CLS :
Der er INGEN forskel på ydelsen af et HDMI kabel
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80026

Jaco: Og lad os bare afsløre det med det samme - der er absolut ingen fordel i at bruge mange penge på et dyrt kabel. Har længe haft mistanke om at de forsøger at snyde os
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80102

Thethe Testen afslørede at der absolut ingen forskel er på billedet uanset hvilket HDMI der blev brugt. Dejligt at få sat sådan en ting på plads
http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=5110

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:14
Man har jo ikke tage hensynde til at flere apparater ikke overholde HDMI standarten 100%, dette kan så give sig udslag i at HDMI kabel der 100% overholde HDMI standarten ikke ville virke eller ikke virke god.

Så selv om der ikke er nogle forskel på HDMI kabler, så er der andre steder hvis der kan være store HDMI problemer, nemlig hos kilde, nemlig HDMI udgang på et givnet apparater, disse blive stor set ikke teste.

Men producenten af HDMI kabler har jo let ved at skrive at deres HDMI kabler er verden bedste på grund ad dit og da, mange gange er det en billige HDMI kable der er pakke flot ind og fået noget farve og er smart navn på, så pludselig er det verden bedste kabel.

Er begynd at tro at mange af de stor ankende fabrikanter bruge stor summe på reklame, desigen og salg og ikke så meget på udvikling.

Det er så synde for at der er er HFK der blive hængt ud i Basta, Basta kunne stor set tage alle forhandler af HDMI kable, i den dyre end, de ville sige det samme som HFK. 

Og test af anekendte tidskrifter kan man ikke bruge til noget, da de fleste er i lomme på diverse fabrikanter, og det det ville jeg kalde bestikles, men det har være der i flere år, uden der er nogle der har gribe ind over for dette, vel fordi at alle er glade: tidskriftren få brød på borden og noget at test og de få solgte nogle blade, læserne er glad for at få beviste at det dyre HDMI kable er super god og beder end andre kabler, så det er jo en win, win situation for alle, men det omtale så bare ikke sandheden. 

Redigeret af Startrek - 28-Januar-2010 kl. 19:22
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

 

Men producenten af HDMI kabler har jo let ved at skrive at deres HDMI kabler er verden bedste på grund ad dit og da, mange gange er det en billige HDMI kable der er pakke flot ind og fået noget farve og er smart navn på, så pludselig er det verden bedste kabel.


Du kommer simpelthen med så mange postulater, uden nogensinde at dokumentere dine udtalelser. 
Vil du venligst underbygge den udtalelse med troværdig kildeangivelse? (altså at det _mange_ gange er billige HDMI kabler der er 'pakket flot ind')
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:04
eller tag et såkaldt billigt kabel, skær det over, og tag et såkaldt dyrt kabel og gør det samme.

Der er så mange ting der er værdigivende til sådan et kabel.

som nævnt tidligere så er det forklaret er der signal så er der signal, og sådan er det bare. så ja du kan få samme værdi af et billigt kabel som et dyrt.

Men om det er det samme.. nej. der er garanteret nogle producenter der laver lexicon tricket med at købe et produkt pakke det lidt anderledes ind og prissætte det højere. men der er altså også meget forskel på kabler.

du kan også risikere 2 kabler har samme type skærm, og det udseende mæssigt er FULDSTÆNDIGT ens, men der stadig er en kvalitets forskel. det kan f.eks. være stik monterings standarten du kører.

kører du feks. IPC 620 for montering af stik på kabler, så har du 3 klasser hvor klasse 1 er den dårligste. det vil sige vælger jeg at dække min kable montering ind under klasse 3.

så skal jeg sikre at der ikke er blottet kobber efter konnekterings punktet
jeg skal sikre at kobberet er i fuldt indgreb i inspektions hullet (manuel inspektion) så ved man også kablet spænder på mere
jeg skal sikre at der ikke er brudt mere end en meget lille procent del af corer i kobberet.
jeg må ikke have mærker i de små ledere, eller kobber and so on. disse er mere accepteret i klasse 1.

så kan man sagtens sige, HEY jeg fik et klasse 1 kabel som sagtens kunne være godkendt under klasse 3, men der er bare en STØRRE sandsynlighed at dette kabel har nogle defekter eller varians, der kan give problemer senere hen, eller isolerings mæssigt kan give problemer

Standarten går også ind og kigger på vindinger på skærm, hvor langt skærmen er blottet and so on.

nogle gange kan vi ikke bare SE ren kvalitet.

har haft set et skåret kabel af følgende mærker

et hvidt HDMI 1080p godkendt no name kabel fra AV-connection, et supra kabel, et clicktronic samt jeg mener det sidste var et Van den Hul, men er ikke sikker. der var ENORM forskel på opsplitning, skærm, og konnekteringen.

Men igen det kommer alt sammen an på om det er nødvendigt.

Men hvis jeg skal til at arbejde i murværk, eller lave store installationer i huset, så er det også better safe than sorry, tager da også et Cat 6 eller Cat 7 netkabel i væggene istedet for et Cat 5e, fordi jeg ved få apperater kan give problemer med 1000mbit over cat5e, og hvem ved måske kravene bliver større.

Ja kan jo være at et GOOODT hdmi 1.3 kabel kan klare næste upgrade, mens et svagere så får problemet med bære et fuldt signal, så er det godt nok surt at have murret det inde i væggen, hvis der pludselig kræves mere af kablet.

Jeg er ikke forsvarer af dyre kabler, overhovedet, mit setup er et virvar af noname produkter, men har da brugt mærke produkter de steder hvor jeg skulle være sikker.
Til top
Kasper Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-August-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 22:54
Helt rigtigt. Jeg synes det er synd at folk smider penge efter dyre kabler. Jeg har købt et hdmi kabel for 29kr på http://www.hdmikabel.dk og det fungerer optimalt. Dog vil jeg ikke anbefale de helt billige kabler hvis man skal bruge 10+m.

Kasper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu