|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() |
|||
Jeg forstod godt din pointe, jeg skrev direkte at du havde en fin pointe. Jeg er også godt klar over at din "moraliseren" over prisen på Kampus' anlæg nok kun var ment som en let bemærkning, men derfor fandt jeg den alligevel trættende nok til at jeg reagerede.
Nu er det så min moral der skal have en på hatten? Hvad angår at lade Kampus svare for sig selv, så reagerede jeg ikke fordi jeg troede at Kampus var ude af stand til selv at reagere, jeg reagerede på mine egne vegne over en type bemærkning jeg generelt er træt af.
Hvor er det du ser mig give udtryk for at jeg synes det er en fantastisk ide at bruge penge på hjemmebio i stedet for at hjælpe folk i nød? Det eneste jeg siger er, at en lækker hjemmebio ikke udelukker at man kan være et varmt og gavmildt menneske, så lad venligst være med at komme med stikpiller til andres forbrug når du ikke har nogen som helst anelse om vedkommendes prioriteringer. ..og ja, det er et ømt punkt hos mig, og jeg reagerer nok kraftigere end det egentlig berettiger til. |
||||
![]() |
||||
Energyzhig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
|||
MVH
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||
Redigeret af Hans j - 28-November-2010 kl. 21:47 |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||
Dem skal man sat'me holde sig langt væk fra! De har netop været vist i et af forbrugerprogrammerne. De "stjæler" folks penge, uden at levere varerne:
M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
|||
Rart at vide. Så skal jeg da ikke bruge nogle penge der.
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|||
Det ser ud til at toldreglerne er ændret fra den 20. juli 2010, så nu kan told beslaglægge piratvarer der sendes udenfor EU.
Du har fortsat lov til at tage varer med hjem når du selv rejser. Men stadig til privat forbrug og varens købspris ikke overstiger 3250.
Hvis en vare bliver tilbageholdt, tages kontakt til rettighaveren.
|
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||
På dit link står der at toldvæsenet tilbageholder varen og underretter rettighedshaveren. Det svarer fuldstændigt til hvad jeg har skrevet tidligere. Rettighedshaveren skal bevise at din import er erhvervsmæssig. Kan rettighedshaveren ikke det er der ingen sag, og du får din vare udleveret. Det står forklaret her (samme webside) under overskriften "må jeg købe piratkopier på internettet". Som du kan se er svaret ja, hvis der er tale om import til eget forbrug. Citat: det er ulovligt at købe piratkopierede varer på internettet fra udlandet, hvis det sker for at udnytte varerne erhvervsmæssigt. Desværre glemmer advokaterne typisk at nævne den fremhævede tekst når de retter henvendelse til køberen, og i mange sager foreslår de et "forlig" om destruktion af varerne, som køberen uden videre kunne afvise hvis varen er købt til privat forbrug. Alt for mange mennesker tror desværre på hvad advokaterne skriver, og de glemmer at det er Nike's advokat som helt bevidst går lige til stregen i deres manipulation af sagen ("går den, så går den" princippet). Den pågældende webside (stoppiraterne.dk) er godt nok ensidig selv om der er tale om forbrugeroplysning betalt af skatteyderne. Der mangler en modvægt stopadvokaterne.dk (ideen er hermed givet videre, og kan frit piratkopieres ![]() Så lad mig gentage: køb af piratkopier til eget forbrug er lovligt. Man kan trygt gøre som ex-statsministerfruen Anne-Mette Rasmussen... Eget forbrug er tilsyneladende ikke gaver til andre, og det må frarådes at gå sammen med vennerne om en samlet ordre for eventuelt at spare fragt. Men hvis man køber et par "Nike" sko eller et "Rolex" ur i særskilt forsendelse sendt til privatadressen, kan jeg simpelthen ikke se hvordan rettighedshaveren skal løfte bevisbyrden for at der er tale om erhvervsmæssig import. Redigeret af JesperLund - 29-November-2010 kl. 15:02 |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|||
Der står intet om at varen er indkøbt erhvervsmæssigt.
Hvis rettighaveren bekrafter at det er en piratkopi vil han få udleveret modtagerens navn og adresse.. Rettighedshaveren vil herefter kontakte modtageren og aftale hvordan sagen skal løses.
Ja du kan godt købe til eget forbrug, men så skal du slev fragfte det over grændsen. Du kan IKKE handle via internettet.
|
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||
Fra den side som jeg henviste til vedr. køb på internettet. Der står eksplicit "Køb af piratkopier til eget brug er dermed som udgangspunkt ikke ulovligt." Sagerne handler om varemærkeloven, og du kan ikke som privatperson krænke en varemærkeret. Det er kun ved erhvervsmæssig aktivitet at du kan det. |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvem siger at der rigtigt det der står på den side, du henviser til?? Måske er den ikke opdateret. Når Skat oplyser, hvilke regler der gælder og stoppiraterne.dk siger det samme og Basta fortæller om personer der har oplevet dette ske i den virklige verden.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Varemærkeloven gælder kun for erhvervsmæssige aktiviteter... |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det kan du jo så kører en retsag og bruge de penge dette måtte koste. For reelt er det der vil ske, hvis man bliver taget og rettighedshaverne vil gøre noget ved det.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |