recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batterier og elektronik i luften?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBatterier og elektronik i luften?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasref Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Batterier og elektronik i luften?
    Sendt: 07-Juni-2005 kl. 20:44

Ved nogle af jer om man ødelægger sin MP3-afspiller ved at bruge den i et fly? Jeg hørte nemlig engang noget om at batterier ikke har godt af den trykforskel der opstår når man er ude og flyve og hvis batterier ikke har det må elektronikken næsten have det lige sådan.

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 20:57

Det lyder da vist som en and. Det er ofte forbudt at bruge MP3-afspillere ved start og landinger og det er vist de eneste begrænsninger.

Claus

Til top
JenChr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juni-2004
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 22:09

Hvis der skulle være noget om snakken må det være hvis man lader afspilleren ligge i sin bagage.

Kabinen holdes jo under tryk under hele flyvningen så der ikke er sker større trykændringer end det man kan mærke i ørerne en gang imellem.

Jeg husker fra en studietur at nogen havde ladet flasker ligge i den normale bagage under en tur til USA - Det kunne de ikke holde til så indholdet var fordelt i hele kufferten da vi nåede frem .

- Om det var bagagehåndteringen, temperaturændringerne eller trykforskellen der tog livet af dem skal jeg dog ikke kunne sige .

Jens Christian
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 23:10

Hverken batteri eller elektronik tager skade af mindre trykforskelle. Der skal rigtigt meget til før et batteri revner - der er jo ikke nogen luft beholder inden i det.

Batteriet tåler ikke ekstrem varme, det vil det tage skade af.

Og Claus har ret med hensyn til start og landinger og generelt er mobil telefoni forbudt.
Men spørger man personalet kan man få lov til meget, jeg har fx fotograferet ud af frontruden - stående i cockpittet - under landing i en PrimeAir maskine med kaptajnens tilladelse.  Men det er ikke meget man kan se der!

/Michael

mvh MichaelS
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 23:18

Var det en rød flyver med propel