recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD aften hos Otto (AV-P.)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD aften hos Otto (AV-P.)

 Besvar Besvar Side  <12345 34>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af laurs laurs skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg er klart også interesseret. Især kunne jeg godt tænke mig at se Marantz 7003, hvis det da er muligt at skaffe sådan en.

Jeg har selv kun en PS3 og er sikker på der må findes meget bedre løsninger.

Det er jo netop det vi vil prøve at se om der er, når vi taler bd film. Så kan der være mange andre grunde til at vælge en anden bd afspiller uanset pris.

det er netop formålet med denne test.ud over byggekvaliteten,er der forskel mellem billig og dyr afspiller.det er egentlig ikke for at se hvilken afspiller d er bedst.

Det er meget svært at udlede hvilken BD afspiller der er bedst, altså med mindre man fastlægger dels hvilke funktionaliteter der indgår i  bedømmelsen, og hvad der lægges til grund for bedømmelsen.

Der er afspillere, og heldigvis næsten alle, der er fine BD afspillere, og nogle er mindre gode som CD afspillere osv.

Dernæst er der afspillere som har en mængde indstillinger, som har betydning for deres præstationer. Disse faktorer skal jo også medregnes.

Så det er ikke bare lige 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 08:39
Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.
SVP03
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 08:47

Hej!

Jeg er klar, men det kommer selvfølgelig an på dato mm.

Godt initiativ!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 08:52

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

Ja, det var det ene formål, så ville vi også se et par film. måling på grund af det kan vi jo måle, at se på den samme film på 4 forskellige afspillere kan jo give mange bud.
Og så en dag med lyd.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 09:19
Det kunne være Otto lige skulle komme på banen med hvad han havde forestillet sig.
SVP03
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 09:29
Jeg vil gerne deltage, men har dog ikke rigtigt noget at tilbyde, ud over at jeg kan levere en stor bunke film til tests.
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

ja.det må være vejen frem.det er jo ligetil da der er nogle standarder.

hvad man lige gør ang lyd er noget helt andet.For mit vedkommende er jeg ret spændt på om der er forskel på lyden via hdmi,fra en dyr til en billig afspiller.også entern vs extern dekodning er jeg ret spændt på.

Målet er at høre om der er forskel,ikke om det ene er bedre end det andet,da lyd er mere en smagsag 

Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

Jeg forstår ej heller ikke helt.

Hvis det er tilfældet, det med det korrekte "billedsignal", så skal der også være en Waveform Monitor, et Vectorscope og en Proc Amp, og gerne en HDMI genrator analyser, uden dette så har vi kun vores øjne som referance, som absolut ikke er optimal.

I så fald det bare er en A-B test ren visuelt mellem forskellige afspiller, så skal det også ses på en plasma skærm på full HD 42 - 50" og gerne også et tilsvarende LCD panel. Spørgsmålet er jo også om den evt. visuelt forskel der måtte være på de forskellig afspiller, også kan ses på de skærme man har hængende der hjemme. Ligesom lidt ala 720p VS 1080p.

Men jeg syns det er flot at folk vil stille op med afspiller og at AV Precision lægge lokaler og tid, og ikke mindst sin faglige viden. Jeg er endnu ikke afklaret med om jeg kan komme, det er ikke lysten der mangler her, men jobbet skal jo også passes.

 

For mig er det også lyden der vigtigst at få bekræftet mellem de forskellige afspiller, HDMI vs analog etc.



Redigeret af Potter - 26-Januar-2009 kl. 10:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

Jeg forstår ej heller ikke helt.

Hvis det er tilfældet, det med det korrekte "billedsignal", så skal der også være en Waveform Monitor, et Vectorscope og en Proc Amp, og gerne en HDMI genrator analyser, uden dette så har vi kun vores øjne som referance, som absolut ikke er optimal.

I så fald det bare er en A-B test ren visuelt mellem forskellige afspiller, så skal det også ses på en plasma skærm på full HD 42 - 50" og gerne også et tilsvarende LCD panel. Spørgsmålet er jo også om den evt. visuelt forskel der måtte være på de forskellig afspiller, også kan ses på de skærme man har hængende der hjemme. Ligesom lidt ala 720p VS 1080p.

Men jeg syns det er flot at folk vil stille op med afspiller og at AV Precision lægge lokaler og tid, og ikke mindst sin faglige viden. Jeg er endnu ikke afklaret med om jeg kan komme, det er ikke lysten der mangler her, men jobbet skal jo også passes.

 

For mig er det også lyden der vigtigst at få bekræftet mellem de forskellige afspiller, HDMI vs analog etc.

Det er vel ret simpelt at måle.
Måling af gråskala og farver på en isf kalibreret tv eller projektor. Vi kan så konstatere om det er samme måling fra afspiller 1-4 eller hvor mange det nu er. Dette er da test 1. Det er fakta. Hvis der måles en forskel, hvad skyldes det så ??
så kan vi smide den samme film på bagefter og se om der er forskel. Men her bliver vi jo aldrig enige, nogen syntes det ser bedre ud andre gør ikke.
SVP03
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 10:52
Det er i sagens natur svært at måle, hvad der giver det mest korrekte
signal, men vha testbilleder/-sekvenser kan man vel få en lidt mere
kontrolleret sammenligning af afspillerne, som ikke bare bliver henad 'jeg
kunne bedre lide farverne på den store'?

Jeg får nok ikke tid til at deltage, men ville nok anbefale at holde
sammenligningen til ret få ting, dvs BD-billed og evt også BD-lyd
(bitstream/LPCM), da det ellers hurtigt bliver meget uoverskueligt. Det er
jo ikke nødvendigvis samlede anmeldelser af produkterne, som I skal
lave, så derfor kunne man snildt udelade andre aspekter, fx dvd-
afspilning, cd-lyd osv.

Det store spørgsmål, som affødte tråden, er vel hvilken forskel det giver
på BD, om man vælger en highend-afspiller frem for PS3? Subsidiært
spørgsmålet om lyd (bitstream/PCM)?

Mht display er det vel mest oplagt at bruge en projektor, da et stort
billede afslører små forskelle bedre, og så kan den måske lettere
kalibreres til at være helt korrekt, så det netop er afspillerne og ikke
displayet man ender med at teste?
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu er formålet som i skriver om der er forskel på bd fra de forskellige afspillere, om det så ser bedre ud er en anden snak. Som jeg forstod Otto, skulle vi også måle om der var forskel på signalet, som når han ISF kalibrerer.

Altså - så må jeg forstå Jeres projekt således, at det drejer sig om hvilke afspillere der udsender det korrekte "billedsignal" i forhold til f.eks. PAL?

Jeg forstår ej heller ikke helt.

Hvis det er tilfældet, det med det korrekte "billedsignal", så skal der også være en Waveform Monitor, et Vectorscope og en Proc Amp, og gerne en HDMI genrator analyser, uden dette så har vi kun vores øjne som referance, som absolut ikke er optimal.

I så fald det bare er en A-B test ren visuelt mellem forskellige afspiller, så skal det også ses på en plasma skærm på full HD 42 - 50" og gerne også et tilsvarende LCD panel. Spørgsmålet er jo også om den evt. visuelt forskel der måtte være på de forskellig afspiller, også kan ses på de skærme man har hængende der hjemme. Ligesom lidt ala 720p VS 1080p.

Men jeg syns det er flot at folk vil stille op med afspiller og at AV Precision lægge lokaler og tid, og ikke mindst sin faglige viden. Jeg er endnu ikke afklaret med om jeg kan komme, det er ikke lysten der mangler her, men jobbet skal jo også passes.

 

For mig er det også lyden der vigtigst at få bekræftet mellem de forskellige afspiller, HDMI vs analog etc.

Det er vel ret simpelt at måle.
Måling af gråskala og farver på en isf kalibreret tv eller projektor. Vi kan så konstatere om det er samme måling fra afspiller 1-4 eller hvor mange det nu er. Dette er da test 1. Det er fakta. Hvis der måles en forskel, hvad skyldes det så ??
så kan vi smide den samme film på bagefter og se om der er forskel. Men her bliver vi jo aldrig enige, nogen syntes det ser bedre ud andre gør ikke.

fuldstændig enig.for mig handler det i første omgang ikke hvad der er bedst,men om der overhovedet er forskel.noget der generelt er meget stor ienighed omkring er dekodning.jeg er ret sikker på at der er forskel på dekodning.om det foregår i afspilleren eller processoren tror jeg er ligegyldigt.et tit hørt argument er det kan gøres på to måder korrekt eller ukorrekt.men hvornår er det ukorrekt,og hvad er det lydmessige udslag i så fald.når nogle oplever at deres eks Onkyo eks lyder bedre når den dekoder , iforhold til deres afspiller,tror jeg ikke det er spørgsmål om hvor det foregår,men mere at onkyon måske gør det korrekt i forhold til en given afspiller.

men er ukorrekt lig med at der ikke er hul igennem eller hva?

næppe

Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 34>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu