Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 20:12 |
Også en opdatering herfra:
Jeg har observeret, at PS3 med både 720p-output og 1080p-output ind på en PX70 slår TINT-kontrollen til i servicemenuen. Dette sker ikke, når der sendes 720p fra en HTPC - ej heller når der sendes 576p fra PS3 til PX70.
Det støtter op om om vores formodning om noget forkert HDMI-signalering fra PS3'en.
Vi har specifikt ikke observeret problemet ,som blev opdaget på projektoren, på PX70, PZ85 eller G10. Jeg har heller ikke set det på Pioneer 5090.
Vi har stadig nogle tests, der skal gennemføres.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 10:53 |
Larxox skrev:
Otto:
Du har kalibreret min Pioneer 508XD sammen med min PS3'er.
Har du oplevet nogen problemer med det display sammen med PS3'eren?
|
Nix.
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 12:13 |
Endnu en opdatering: Det ser ud til, at PX70 enabler TINT/HUE, når der modtages en 60Hz refresh-rate fra kilden (testet på HTPC 720p @50Hz vs. 720p @60Hz).
Det er dermed ikke sikkert, der er nogen direkte sammenhæng mellem det observerede problem og denne observation vedr. 50Hz/60Hz, da det oprindelige problem blev observeret ved 24p.
|
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 15:38 |
er der ellers noget nyt om problemet?
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 18:45 |
Brasch skrev:
er der ellers noget nyt om problemet? |
Jeg håber at få en kommentar fra Sim2, men ellers står vi vist lidt i stampe. Det er ikke lykkedes mig at finde nogen der kan svare på hvad der sker. Det vigtigste at få slået fast er at der ikke umiddelbart er grund til bekymring hos eksisterende PS3-ejere, vi kan konstatere at det er et issue der opstår i visse specifikke kombinationer af produkter, det er som tidligere nævnt ikke generelt sådan at PS3 leverer et forkert billede på alle displays.
|
Bruger udmeldt 33
Guld medlem
Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 19:09 |
Ser ud til det er alle de displays der ikke kan modtage 24p eller godt kan modtage men ikke vise 24p. måske skærmen så får signal om 24p og måske for det forvekslet med ntsc signal eller whatever noget i den stil.
Redigeret af Japer - 17-April-2009 kl. 19:10
|
Larxox
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 19:15 |
AV Precision skrev:
Brasch skrev:
er der ellers noget nyt om problemet? |
Jeg håber at få en kommentar fra Sim2, men ellers står vi vist lidt i stampe. Det er ikke lykkedes mig at finde nogen der kan svare på hvad der sker. Det vigtigste at få slået fast er at der ikke umiddelbart er grund til bekymring hos eksisterende PS3-ejere, vi kan konstatere at det er et issue der opstår i visse specifikke kombinationer af produkter, det er som tidligere nævnt ikke generelt sådan at PS3 leverer et forkert billede på alle displays.
|
Men vi er enige om, at PS3'eren ikke formår at decode HD-lyden tilfredsstillende via LPCM i forhold til andre afspillere (Dyrere modeller) og heller ikke kan levere lyden som Bitstream? Derfor kan dette være et incitament (for mig ihvertfald) for at anskaffe sig en Stand-alone afspiller.
Så venter vi bare på Oppo'en, så vi får en ordentlig DVD afspilning også! ![](smileys/smiley2.gif)
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 17-April-2009 kl. 19:18 |
Teorien om at det er 24p der laver balladen holder vel ikke, når den også gjorde det på en Sim2CX 1080p den kan godt vise 24p
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|