recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs 50 - Kort resume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs 50 - Kort resume

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 vs 50 - Kort resume
    Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:23
Jeg vil gerne starte med at sige, undskyld forsinkelsen.

Jeg har haft en del arrangementer, her efter jeg er blevet student og har derefter har travlt med arbejde, så jeg kan udskifte mit Setup.

Men i forbindelsen af den "nyankommende" BD50, valgte Flemming Larsen og jeg, at stikke hovederne sammen og prøve at sætte de 2 afspillere op mod hinanden. Vi tog de 2 væsentligeste faktorer, som er blevet diskuteret, og valgte af teste følgende

Billede og lyden

Her er en forkortet udgave, af vores test:

Billede BD - Rambo og Jumper
Billedet er identisk. Farverne står skarpt, detaljerne er godt fremhævet og afspilleren er ikke til at skelne fra hinanden

Billede SD - Star Wars - Revenge of the Sith
PÅ enkelte billedefrekvenserne, kan billedkvaliteten godt være en anelse bedre på 50erne end på 30'erne. Men uden brug af pausefunktionen, og meget nøje øjemål, kan forskellen ikke skelnes

Lyden BD - Rambo 4 og Jumper
Nu vil vores følgende udtalelse sikkert blive diskuteret til ukendeligheder, men disse er de hårde og kolde facts, og vi var/er begge 100% enige om følgende udtalelse:

Bitstream lyder bedre end dekodet PCM

I Rambo 4 testede vi den sidste kampscene, hvor eksplosiner og kugler er overalt. Ved brug af BT lyder lyden meget skarp, præcis og frem for alt meget livlig. Med PCM lyder lyden mere tam, der er slet ikke den samme effekt, og lydbilledet virker kedeligt.

Der er sikkert nogle der vil være uenig i vores lille anmeldelse, men dertil skal det siges, at udtalelserne selvfølgelig er bygget på ren subjektive iagttagelser. Håber i kan bruge miniresumet, som en lille apetitvækker, til en muligvis kommende anmedelse af BD50

I kan se det brugte udstyr, på nedenstående link:

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Redigeret af zirio - 24-Juli-2008 kl. 22:24
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:26
Tak Zirio - bedre sent end aldrig. Jeres "opgørelse" tror jeg var ventet med spænding
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:34
Ja tak for resumeet. Det var brugbart .
Til top
midtvest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

I Rambo 4 testede vi den sidste kampscene, hvor eksplosiner og kugler er overalt. Ved brug af BT lyder lyden meget skarp, præcis og frem for alt meget livlig. Med PCM lyder lyden mere tam, der er slet ikke den samme effekt, og lydbilledet virker kedeligt.

Og nu er det så at en amatør kommer på scenen, stiller sig op, og spørger "måske" lidt dumt foran alle eksperterne:

Hvad er Bitstream... og i hvad forbindelse bruges denne afspilningsform? Og hvad spiller bitsteam.

Og samme spørgsmål til PCM... hvad forbindelse bruges denne afspilningsform? Og hvad spiller PCM.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:57

[/QUOTE]

Og nu er det så at en amatør kommer på scenen, stiller sig op, og spørger "måske" lidt dumt foran alle eksperterne:

Hvad er Bitstream... og i hvad forbindelse bruges denne afspilningsform? Og hvad spiller bitsteam.

Og samme spørgsmål til PCM... hvad forbindelse bruges denne afspilningsform? Og hvad spiller PCM.

[/QUOTE]

Det er et helt iorden spørgsmål. Der er stadig en del der ikke har fanget, hvad det egentlig er.

Jeg kunne sagtens skrive side op og side ned, om hvad det er. Men jeg vil hellere henvende til følgende link, så kan du få et større overblik.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1498

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Redigeret af Lars - 24-Juli-2008 kl. 23:36
Til top
midtvest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 23:18

tak for linket Zirio

Kopi fra artiklen... Oplev HD-lyd:

Ved bitstream hentes lyden råt fra skiven, og transporteres via HDMI til surround forstærkeren, der så sørger for dekodningen. Bitstream er kun muligt med HDMI version 1.3 eller højere

Ved PCM dekodes lyden i afspilleren, og videre sendes som flerkanals lyd over HDMI til surround forstærkeren. Denne metode kan alle HDMI standarder håndtere.

For intresserede:
Der står mere i artiklen end jeg har kopieret ind i denne tråd...

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 23:53
Hvad med os der skal bruge afspilleren til at dekode signalet, og så overføre det analogt via x antal phono-kabler? (os der har en forstærker uden HDMI og uden mulighed for dekodning af HD-lydformater) Kan vi stadig vælge mellem PCM og BitStream?
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 00:07

Jamen tak for mini anmeldelsen, bedre sent end aldrig. Må sige jeg er meget glad for resultatet, da jeg har en BD30 og Onkyo605. Synes selv at det spiller fantastisk.

Og nu har jeg så ydermere erfaret at TRUEHD er bedre end PCM

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen tak for mini anmeldelsen, bedre sent end aldrig. Må sige jeg er meget glad for resultatet, da jeg har en BD30 og Onkyo605. Synes selv at det spiller fantastisk.

Og nu har jeg så ydermere erfaret at TRUEHD er bedre end PCM

Naturligvis - sådan er det. Du har et set-up som bogstavelig talt spiller

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 07:20

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Lyden BD - Rambo 4 og Jumper
Nu vil vores følgende udtalelse sikkert blive diskuteret til ukendeligheder, men disse er de hårde og kolde facts, og vi var/er begge 100% enige om følgende udtalelse:

Hej Zirio og Co.!

Skal det forstås sådan at BD50 er dårlig til LPCM?? Altså at den ikke dekoder korrekt? Jeg er lidt forvirret!

Hvis det forholder sig sådan, må vi da håbe det er noget der bliver rettet op på i en kommende update!

Mvh

Peter

Redigeret af Pede8000 - 25-Juli-2008 kl. 07:22
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 09:00

Et det ikke "bare" et spørgsmål om at den forstærker som er anvendt i testen decoder lydsporet bedre end afspilleren?

/Halsted

Redigeret af Halsted - 25-Juli-2008 kl. 09:01
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Zirio og Co.!

Skal det forstås sådan at BD50 er dårlig til LPCM?? Altså at den ikke dekoder korrekt? Jeg er lidt forvirret!

Hvis det forholder sig sådan, må vi da håbe det er noget der bliver rettet op på i en kommende update!

Mvh

Peter

nej BD50 er bestemt ikke dårlig til lpcm, men lyden fra en onkyo gør det bare en del bedre. jeg har selv en forstærker, hvor lyden bliver dekodet i BD50. og lyden er bestemt meget bedre, på den i forhold til BD30, hvor jeg i mit setup ikke kan afspille de nye lyde.

der er bare det, at efter hvad zirio, og jeg kunne høre os frem til. så var lyden altså bedre med onkyoén til at dekode lyden.

men du får stadig en fed fed lyd, hvis du bruger en BD50 til dekode lyden og føre over i en forstærker, som ikke kan dekode dem.

venlig hilsen

co.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu