recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs 50 - Kort resume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs 50 - Kort resume

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 vs 50 - Kort resume
    Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:23
Jeg vil gerne starte med at sige, undskyld forsinkelsen.

Jeg har haft en del arrangementer, her efter jeg er blevet student og har derefter har travlt med arbejde, så jeg kan udskifte mit Setup.

Men i forbindelsen af den "nyankommende" BD50, valgte Flemming Larsen og jeg, at stikke hovederne sammen og prøve at sætte de 2 afspillere op mod hinanden. Vi tog de 2 væsentligeste faktorer, som er blevet diskuteret, og valgte af teste følgende

Billede og lyden

Her er en forkortet udgave, af vores test:

Billede BD - Rambo og Jumper
Billedet er identisk. Farverne står skarpt, detaljerne er godt fremhævet og afspilleren er ikke til at skelne fra hinanden

Billede SD - Star Wars - Revenge of the Sith
PÅ enkelte billedefrekvenserne, kan billedkvaliteten godt være en anelse bedre på 50erne end på 30'erne. Men uden brug af pausefunktionen, og meget nøje øjemål, kan forskellen ikke skelnes

Lyden BD - Rambo 4 og Jumper
Nu vil vores følgende udtalelse sikkert blive diskuteret til ukendeligheder, men disse er de hårde og kolde facts, og vi var/er begge 100% enige om følgende udtalelse:

Bitstream lyder bedre end dekodet PCM