recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs 50 - Kort resume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs 50 - Kort resume

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24782
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Et det ikke "bare" et spørgsmål om at den forstærker som er anvendt i testen decoder lydsporet bedre end afspilleren?

/Halsted

det er nemlig rigtigt, i hvertfald efter vores mening.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Hvad med os der skal bruge afspilleren til at dekode signalet, og så overføre det analogt via x antal phono-kabler? (os der har en forstærker uden HDMI og uden mulighed for dekodning af HD-lydformater) Kan vi stadig vælge mellem PCM og BitStream?

Ja. Du kan vælge begge og der vil komme signal på 5.1 udgangen. Jeg har forbundet DB50'eren med Coax til digital indgangen på Recieveren og med 6 phono kabler til Analog 5.1 (Kaldet Multi Channel In) på min Sony.

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

(snip) vi var/er begge 100% enige om følgende udtalelse:

Bitstream lyder bedre end dekodet PCM

I Rambo 4 testede vi den sidste kampscene, hvor eksplosiner og kugler er overalt. Ved brug af BT lyder lyden meget skarp, præcis og frem for alt meget livlig. Med PCM lyder lyden mere tam, der er slet ikke den samme effekt, og lydbilledet virker kedeligt.

Jeg har haft min BD50 i en lille uge og jeg kan genkende Zirio og Flemmings udmelding.

Men, der arbejdes stadig på sagen.  Jeg skulle have læst manualen til min AV Reciever lidt bedre, for jeg har nogle begrænsninger på 5.1 indgangen:  "All Eq and effects are disabled on the analog 5.1 channel". Øv. På Panaen kan man justere delay, lydstyrke og "højtaler størrelse" på ens 5.1 /7.1 setup. Men disse instillinger virker kun på PCM og er slået fra på Bitstream.

Så p.t. har jeg den bedste lyd med Bitstreaming DD5.1 eller DTS over Coax. Over Analog 5.1 er der ikke lige så meget liv. Og helt kedeligt bliver det når jeg vælger PCM. Her har jeg slet ikke LFE med over Coax'en (Nu er jeg vist også på tynd is) og på analog 5.1 lyder det som om at det kun er Stereo. Den del skal testes yderligere.

Nu har jeg 3 ugers ferie så mon ikke der bliver lidt mere tid til at fedte med setup'et. Men moralen må pt. være, at dem der ønsker at bruge analog 5.1, skal nærlæse manualen til AVR'en for at se om der skulle være nogle begrænsninger her.

Redigeret af Jwin - 25-Juli-2008 kl. 14:17
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:01

Flemming,

hmmm.. her tror jeg måske man kommer til at hente noget hvis man venter på de nye Pioneer. Jeg tror de har bedre LPCM decodning end Panasonic modellerne, hvis man har en billigere Receiver uden decodning af HD lydformaterne. Men det er en subjektiv holdning naturligvis.

/Halsted

Redigeret af Halsted - 25-Juli-2008 kl. 11:01
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:12
Hvad med billedkvalitet af SD-DVD afspilning mellem disse to? Fik I tid til at teste det?
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Billede SD - Star Wars - Revenge of the Sith
PÅ enkelte billedefrekvenserne, kan billedkvaliteten godt være en anelse bedre på 50erne end på 30'erne. Men uden brug af pausefunktionen, og meget nøje øjemål, kan forskellen ikke skelnes

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvad med billedkvalitet af SD-DVD afspilning mellem disse to? Fik I tid til at teste det?

Du har godt nok nærlæst anmeldelsen .

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:21
Oops, sorry, har overset den linie fuldstændigt :) Thanks.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 12:22

Flemming,

hmmm.. her tror jeg måske man kommer til at hente noget hvis man venter på de nye Pioneer. Jeg tror de har bedre LPCM decodning end Panasonic modellerne, hvis man har en billigere Receiver uden decodning af HD lydformaterne. Men det er en subjektiv holdning naturligvis.

/Halsted

jeg er personligt, ikke selv interesseret i de nye fra pio. de er for dyre og alt for store til mig.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 12:32

Tak for mini-testen.

Mht lyden så ser det ud til at jeg skal have mig en ny reciever som kan dekode lyden, og så en blu-ray afspiller som kan spytte den ud i bitstream.

Så må min lille denon nok udskiftes snarest

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tak for mini-testen.

Mht lyden så ser det ud til at jeg skal have mig en ny reciever som kan dekode lyden, og så en blu-ray afspiller som kan spytte den ud i bitstream.

Jeg har, for få øjeblikke siden, lavet en lille test med hensyn til bitstream vs LPCM (Tosh HD XE1---> Onkyo 705).

Jeg kan ikke, selv om jeg spidser ører i ekstrem grad, høre forskel! Begge dele lyder kanon godt! 

Enten, tror jeg, må der være en dårlig dekoder i BD 30/50, eller en fejl i opsætningen af det testede udstyr.

Test disc : Harry Potter / Azkaban. (trueHD 5.1)

Det kunne være super interessant at høre andres erfaringer på dette punkt!!

Edit!: men der ser nu godt ud når der står Dolby TrueHD i displayet på Onkyoen (bitstream) men lyden er helt uvidenskabeligt den samme!

Redigeret af Pede8000 - 25-Juli-2008 kl. 13:06
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Flemming,

/Halsted

jeg er personligt, ikke selv interesseret i de nye fra pio. de er for dyre og alt for store til mig.

Det første billede skulle gerne være BDP-51FD som også er slimline model ala Pana modellerne.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1793&zoneid=5

Man kan altid håbe den ikke bliver alt for dyr

/Halsted

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tak for mini-testen.

Jeg har, for få øjeblikke siden, lavet en lille test med hensyn til bitstream vs LPCM (Tosh HD XE1---> Onkyo 705).

Jeg kan ikke, selv om jeg spidser ører i ekstrem grad, høre forskel! Begge dele lyder kanon godt! 

Enten, tror jeg, der må  være en dårlig dekoder i BD 30/50, eller en fejl i opsætningen af det testede udstyr.

Test disc : Harry Potter / Azkaban. (trueHD 5.1)

Det kunne være super interessant at høre andres erfaringer på dette punkt!!

Edit!: men der ser nu godt ud når der står Dolby TrueHD i displayet på Onkyoen (bitstream) men lyden er helt uvidenskabeligt den samme!

Jamen det er da interessant!

Så må jeg sq nok hellere lytte til forskellige muligheder inden jeg bestemmer mig for, hvilken "dekodermetode"/udstyr jeg vælger 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu