Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24782
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:05 |
slim og slim. men nu kan jeg så også se at den ikke er profile 2.0. og det gider jeg ikke, når jeg nu har en som har.
men bortset fra det, så er jeg jo meget tilfreds med den lyd, jeg får ud af den herhjemme.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:15 |
flemming larsen skrev:
slim og slim. men nu kan jeg så også se at den ikke er profile 2.0. og det gider jeg ikke, når jeg nu har en som har.
men bortset fra det, så er jeg jo meget tilfreds med den lyd, jeg får ud af den herhjemme.
|
Yes, det er fantastisk med HD- lyd! Alle der er vandt til "gammeldags surround" bliver vildt imponerede over detalje graden!
Det burde være lovpligtigt med et godt 5.1 setup ved køb af BD afspiller
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:16 |
Pede8000 skrev:
Edit!: men der ser nu godt ud når der står Dolby TrueHD i displayet på Onkyoen (bitstream) men lyden er helt uvidenskabeligt den samme!
|
Ja og det har på en eller anden mystifistisk måde noget at sige i vores bevidsthed. Maden på tallerkenen smager også bedre hvis den ser godt ud
|
|
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 878
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:17 |
furious jt skrev:
Pede8000 skrev:
[QUOTE=furious jt]
Tak for mini-testen.
Mht lyden så ser det ud til at jeg skal have mig en ny reciever som kan dekode lyden, og så en blu-ray afspiller som kan spytte den ud i bitstream.
Så må min lille denon nok udskiftes snarest
|
Jeg har, for få øjeblikke siden, lavet en lille test med hensyn til bitstream vs LPCM (Tosh HD XE1---> Onkyo 705).
Jeg kan ikke, selv om jeg spidser ører i ekstrem grad, høre forskel! Begge dele lyder kanon godt!
Enten, tror jeg, der må være en dårlig dekoder i BD 30/50, eller en fejl i opsætningen af det testede udstyr.
Test disc : Harry Potter / Azkaban. (trueHD 5.1)
Det kunne være super interessant at høre andres erfaringer på dette punkt!!
Edit!: men der ser nu godt ud når der står Dolby TrueHD i displayet på Onkyoen (bitstream) men lyden er helt uvidenskabeligt den samme!
|
Tak for modtagelsen af minianmeldelsen, selvom den er en del forsinket.
Interessant udtalelse. Jeg prøvede selv med min gamle Toshiba XE1 og der syntes jeg bestemt, at jeg kunne høre forskel. Men det er også 1 års tiden siden, så jeg kan have fejlhusket, men bestemt noget der burde undersøges nærmere. Flemmings og min konklusion bunder bare i den observation vi gjorde os, da vi skiftede mellem LPCM vs BT, og vi var ikke i tvivl. Så jeg vil da opfordre alle, da har en HD-Receiver og en BD50 at prøve lignende, også komme med jeres mening. Derefter kan vi diskutere, om det er afspilleren der dekoder dårligt, eller Receiveren der "æder" Bitstreamen godt! - Jeg hælder nok mest til den sidstnævnte, men det må komme an på en prøve.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:18 |
Pede8000 skrev:
Yes, det er fantastisk med HD- lyd! Alle der er vandt til "gammeldags surround" bliver vildt imponerede over detalje graden!
Det burde være lovpligtigt med et godt 5.1 setup ved køb af BD afspiller
|
Vil vove den påstand, at hvis man ikke har hørt HD lyd, har man ikke oplevet rigtig surround
|
|
Pede8000
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:30 |
Hey Zirio!
Noget "sjovt" jeg lagde mærke til var at ved bitstream var lyden noget højere end ved Linear PCM (måske 2-3 db). Jeg hævede så volumen og ,presto, var jeg på samme kvalitetsniveau!
Men igen, vil jeg opfordre brugerne til at melde ind mht. erfaringer udi HD-audio!
Greetings!
P.
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:36 |
Pede8000 skrev:
Hey Zirio!
Noget "sjovt" jeg lagde mærke til var at ved bitstream var lyden noget højere end ved Linear PCM (måske 2-3 db). Jeg hævede så volumen og ,presto, var jeg på samme kvalitetsniveau!
Men igen, vil jeg opfordre brugerne til at melde ind mht. erfaringer udi HD-audio!
Greetings!
P.
|
Sjovt nok den samme iagtagelse af forskel mellem PCM og TRUEHD lydsporet på discen, når begge bitstreames til forstærker.
|
|
Pede8000
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:40 |
Kampus skrev:
Pede8000 skrev:
Hey Zirio!
Greetings!
P.
|
Sjovt nok den samme iagtagelse af forskel mellem PCM og TRUEHD lydsporet på discen, når begge bitstreames til forstærker.
|
Hmmmm... underligt ikk??!! Hvad lyder bedst?
|
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:53 |
Jamen det gør TRUEHD fordi det er 24 bit/s og det andet kun er 16 bit/s
Redigeret af Kampus - 25-Juli-2008 kl. 13:54
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:19 |
Kampus skrev:
Jamen det gør TRUEHD fordi det er 24 bit/s og det andet kun er 16 bit/s |
Jamen Kampus, det kan jo ikke være så svært. Du har en super BD30 som outputter HD lydformater via bitstream, og du en en lige så super Onkyo 605 som decoder herlighederne - hvad vil du mere
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:44 |
Kampus skrev:
Pede8000 skrev:
Hey Zirio!
Noget "sjovt" jeg lagde mærke til var at ved bitstream var lyden noget højere end ved Linear PCM (måske 2-3 db). Jeg hævede så volumen og ,presto, var jeg på samme kvalitetsniveau. |
|
Øret vil, til en hver tid, foretrække den højeste af lydkilderne. Det gør det så forbandet svært at sammenligne på denne måde.
|
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 19:08 |
Jwin skrev:
Kampus skrev:
Pede8000 skrev:
Hey Zirio!
Noget "sjovt" jeg lagde mærke til var at ved bitstream var lyden noget højere end ved Linear PCM (måske 2-3 db). Jeg hævede så volumen og ,presto, var jeg på samme kvalitetsniveau. |
|
Øret vil, til en hver tid, foretrække den højeste af lydkilderne. Det gør det så forbandet svært at sammenligne på denne måde.
| Rigtig godt arbejde drenge, det var god læsning. Og har sikkert også været et spændende projekt... Men næste gang ser jeg gerne en invitation til mig også... Så skal jeg nok bidrage, med et eller andet...
Hvilket er noget så sandt som det er sagt. Hvilket også forklarer hvorfor CD'ere er af så dårlig kvalitet. Da man går mere op i volumen end kvaliteten af lydsporene... Men hvis man lytter efter, så vil det højeste eller altid være det bedste. Men det kræver jo noget at sammenligne med, altså et 100% magen til - bare undtagen volumen og kvalitet selvføgelig...
Redigeret af Asklepios - 25-Juli-2008 kl. 19:10
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|