recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs PS3 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs PS3 ?

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 vs PS3 ?
    Sendt: 31-Maj-2008 kl. 21:32

Hej,

Har med vilje oprettet denne tråd under DVD afspilere, selvom BD30 og PS3 er Blu-ray afspillere.

Sagen er den, at jeg nok har +2000 DVD'er og ser i gennemsnit nok 2-3 film om dagen - ja, det er en gammel arbejdsskade og nok ikke helt normalt, men jeg har lært at leve med det ;-)

Og nu kan jeg ikke vente længere med at hoppe på HD-vognen, og skal ha' en Blu-ray afspiller - men da jeg jo har en del DVD-film og ikke forventer at gå helt over til Blu-ray foreløbigt, er det ret væsentligt for mig, at min kommender afspiller også håndterer SD DVD fornuftigt.

P.t. har jeg en Pioneer AV696 DVD - det er jo bestemt ikke spitzen-klasse, men den gør det egentlig udemærket.

Spørgsmålet er så, hvilken afspiller jeg vil blive mest tilfreds med - valget står mellem en Panasoninc BD50 (som jeg formoder på SD DVD er tilsvarende BD30) eller en Playstaion 3 ?

PS3 skulle så vidt jeg har kunnet læse mig til, være ret god til SD DVD, mens BD30 skulle være "middelmådig"...

Er der nogen der kender begge modeller og som kan sige noget om forskellene på disse, når det drejer sig om SD DVD afspilning ?

Jeg formoder de begge er fortrinlige til BD afspilning, dog har BD50 jo den fordel at den selv kan dekode alle HD-formaterne, men da jeg sandsynligvis alligevel snart skifter min reciever ud, er dette egentlig af mindre betydning...

/erla

P.S: Mit setup iøvrigt: Reciever: Pioneer VSX-1016-V Højtalere: M&K 750 THX Skærm: Panasonic PX80 37" og Panasonic PT-AX100E projector



Redigeret af erla - 31-Maj-2008 kl. 21:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 21:36
Du har læst rigtigt indtil videre; PS3'en er ret god til dvd-afspilning, mens Panasonics Blu-ray-afspillere er decideret middelmådige (eller måske lidt dårligere end dét...).

Nu skal der selvfølgelig nok komme en større gruppe BD30-ejere og skrive, at den da er fantastisk til dvd-afspilning, men sådan helt objektivt set, så svarer den altså til en relativt billig dvd-afspiller. Den er god til Blu-ray, men ikke til dvd.



Redigeret af Naiera - 31-Maj-2008 kl. 21:36
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 21:59

Hej Naiera,

Tak for dit svar :-)

Ja, jeg har læst en del også her, og også en del af dine iøvrigt meget informative, men dog måske en smule forudintagede indlæg - no offense intended ;-)

Har du rent faktisk set BD30 afspille SD DVD, eller baserer du dit udsagn på din - sikkert korrekte - opfattelse af PS3 som en fantastisk allround afspiller ?

/erla

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:10
Jeg baserer mit udsagn dels på udtalelser fra folk der ved en del om tingene, dels på at BD30'eren ikke har noget specielt godt skaleringschipset. Det er sådan noget man kan læse, sort på vidt, på produktspecifikationsark, så det er ikke et spørgsmål om holdning. Skalering og de-interlacing på BD30 ér definitivt ikke god. Bemærk at jeg _ikke_ siger det er en dårlig Blu-ray-afspiller.

Og mens PS3'en skulle være en 'god' dvd-afspiller, så har den selvfølgelig stadig mangler. Den skulle dog næsten kunne måle sig med noget lignende Denon 2930, som jo er en noget dyr maskine. Jeg bruger dog ikke PS3'en til dvd dagligt, da jeg har brug for regionsfrihed.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg baserer mit udsagn dels på udtalelser fra folk der ved en del om tingene, dels på at BD30'eren ikke har noget specielt godt skaleringschipset. Det er sådan noget man kan læse, sort på vidt, på produktspecifikationsark, så det er ikke et spørgsmål om holdning. Skalering og de-interlacing på BD30 ér definitivt ikke god. Bemærk at jeg _ikke_ siger det er en dårlig Blu-ray-afspiller.

Og mens PS3'en skulle være en 'god' dvd-afspiller, så har den selvfølgelig stadig mangler. Den skulle dog næsten kunne måle sig med noget lignende Denon 2930, som jo er en noget dyr maskine. Jeg bruger dog ikke PS3'en til dvd dagligt, da jeg har brug for regionsfrihed.

Allright, fair nok.

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay ?

Som du kan se af mit oprindelige indlæg, er det ikke fordi jeg er vanvittigt kræsen, jvnf. min nuværende afspiller - det er i forhold til denne jeg måler, og ikke ønsker at gå ned i kvalitet... et step up er naturligvis at foretrække, og jeg  kunne så soørge dig, om PS3 er bedre end min nuværende DVD afspiller, til SD DVD ?

/erla

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay?


Jeg mener ikke det er hearsay når det er information fra brugere på fora som dette, som man ved ved hvad de taler om.

Desuden er datablade jo ren og skær fakta. En afspiller med det chipset Panasonic'en bruger er per definition ikke vanvittigt god til skalering og de-interlacing. Om den kan de-interlace PAL dvd-film korrekt husker jeg ikke, men normalt kræves der som minimum Faroudja DCDi til dette.

Når du har over 2000 tilsyneladende PAL dvd-film, så synes jeg ærligt talt at de fortjener en afspiller der kan de-interlace dem korrekt. Det kan Pioneer 696'eren i øvrigt heller ikke.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

et step up er naturligvis at foretrække, og jeg  kunne så soørge dig, om PS3 er bedre end min nuværende DVD afspiller, til SD DVD ?


Nu har jeg jo allerede skrevet, at PS3'en efter udsagn fra eksperter, skulle svare til noget lignende en Denon 2930, som jo er en afspiller til 7k. Så mon ikke PS3'en også er bedre end din Pioneer 696'er?
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men du har altså ikke rent faktisk SET SD DVD fra BD30, men baserer dine udtalelser herom på datablade og hearsay?


Jeg mener ikke det er hearsay når det er information fra brugere på fora som dette, som man ved ved hvad de taler om.

Desuden er datablade jo ren og skær fakta. En afspiller med det chipset Panasonic'en bruger er per definition ikke vanvittigt god til skalering og de-interlacing. Om den kan de-interlace PAL dvd-film korrekt husker jeg ikke, men normalt kræves der som minimum Faroudja DCDi til dette.

Når du har over 2000 tilsyneladende PAL dvd-film, så synes jeg ærligt talt at de fortjener en afspiller der kan de-interlace dem korrekt. Det kan Pioneer 696'eren i øvrigt heller ikke.

Mennår nu jeg egentlig er tilfreds med den gengivelse jeg får fra min nuværende spille, så er spørgsmålet, om jeg ikke også vil være tilfreds med den gengivelse en BD30 (eller 50) kan give mig ?

/erla

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:31
Men hvorfor ikke tage skridtet op? Dine tusinder af film fortjener da bedre, især når du også har et godt tv. PS3'en koster omtrent det samme som BD30, eller mindre. Og så får du lige dekodning af HD-lyd, profil 2.0 og alt muligt (og en spillekonsol ) oveni det hele, til når du skal bruge Blu-ray-afspilning.

Fjernbetjeningen til PS3'en er i øvrigt klart en af de bedste jeg har.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:37

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.

Hej Flemming,

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud og komme fobi en dag med en DVD og prøve at se den på din BD30 - og takker mange gange for dit tilbud, det er bestemt noget jeg sætter stor pris på :-)

Jeg bor i Valby, så det er ikke så vanvittigt besværligt at ta toget til Tåstrup en dag.

Nu tænkte jeg bare lige jeg ville høre hvad folk evt. har af erfaringer på området først...

/erla

Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men hvorfor ikke tage skridtet op? Dine tusinder af film fortjener da bedre, især når du også har et godt tv. PS3'en koster omtrent det samme som BD30, eller mindre. Og så får du lige dekodning af HD-lyd, profil 2.0 og alt muligt (og en spillekonsol ) oveni det hele, til når du skal bruge Blu-ray-afspilning.

Fjernbetjeningen til PS3'en er i øvrigt klart en af de bedste jeg har.

Jamen - er de bedre ?

Og når nu dunævner fjernbetjening, som jeg absolut også vægter højt, er det så muligt at styre PS3 via "Viera-link" eller hvad det nu hedder, på PS3, som det er med en Pana ? Nu har jeg jo en Pana-skærm, så forudsætter at jeg vil kunne skippe mindst en remote ved at have en Pana-player - kan jeg programmere min Pana eller PS3 remote, så jeg kun behøver en remote hvis jeg vælger en PS3 ?

/erla

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu