recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs PS3 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs PS3 ?

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du har læst rigtigt indtil videre; PS3'en er ret god til dvd-afspilning, mens Panasonics Blu-ray-afspillere er decideret middelmådige (eller måske lidt dårligere end dét...).

Nu skal der selvfølgelig nok komme en større gruppe BD30-ejere og skrive, at den da er fantastisk til dvd-afspilning, men sådan helt objektivt set, så svarer den altså til en relativt billig dvd-afspiller. Den er god til Blu-ray, men ikke til dvd.

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!). Pana BD30 er bedre som BD end PS3 når man ser bort fra profile 1.1 og 2. Og sidst nævnte er et spørgsmål om behov. Og jeg har prøvet dem begge - har du?

Til din orientering findes der altså andet en PS3, som er lige så godt - eller bedre. Sådan er det, vågn op Naiera. Ikke at PS3 er dårlig i betragtning af sin multi-task funktion - men alligevel 

Og erla - du er også velkommen i Kastrup for at se BD30 - døm selv

  



Redigeret af Hother - 31-Maj-2008 kl. 23:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:51

Jeg kaster mig også lige ind i kampen ...

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.

Du kan ikke styre PS3 via Viera-link, da Panasonic og PS3 har hver sin "fjernbetjeningsteknologi" og at de ikke har fælles "handshake".

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jamen - er de bedre ?


Er hvad bedre?

Ja, PS3'en er en bedre dvd-afspiller end BD30, hvis det er det du spurgte om.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til din orientering findes der altså andet en PS3, som er lige så godt - eller bedre. Sådan er det, vågn op Naiera.


Jeg synes ikke du skal smide for meget om dig med "vågn op", med den måde du render rundt og lovpriser dvd-afspillere der ikke engang kan noget så basalt som at de-interlace en PAL dvd-film korrekt. Selvfølgelig findes der er andet end PS3, og også meget der er bedre, men det er også væsentligt dyrere. Som sagt yder en PS3, som dvd-afspiller, efter sigende noget lignende en Denon 2930, der som nævnt er en afspiller til 7.000,-.

Prøv at læse Otto/AV Precisions indlæg i tråden her, for at se et eksempel på, at andre godt kan have højere standarder end du har, uden at vrøvle.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Pana BD30 er bedre som BD end PS3 når man ser bort fra profile 1.1 og 2.


Nej, det er den ikke. Såfremt BD30 har korrekt 1080p-output (hvilket jeg da også går ud fra at den har), så er de lige gode.



Redigeret af Naiera - 01-Juni-2008 kl. 00:23
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Som sagt yder en PS3, som dvd-afspiller, efter sigende noget lignende en...

- "efter sigende" er ikke det jeg efterspørger her - det er mig uendeligt ligegyldigt... det jeg efterlyser er IRL, Real Life, Hands On, experienses ;-)

/erla

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.


I starten var PS3'en decideret middelmådig til dvd-afspilning, men efter firmware-opgraderinger er det blevet noget bedre.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jamen - er de bedre ?


Er hvad bedre?

Ja, PS3'en er en bedre dvd-afspiller end BD30, hvis det er det du spurgte om.

Hvad bygger du det på ?

/erla

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:39
F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 01:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.

Jo jo - men hvis du lige spoler tilbage til mit oprindelige indlæg, efterspørger jeg ikke den ultimative SD DVD afspiller, men bare en afspiller der matcher min nuværende...  og spøger folk med hands on experiences der kan be- eller afkæfte om BD30 lever op til dette kriteriere eller om PS3 kan.

Jeg har forstået, at du mener PS3 absolut opfylder det givne kriterie, men det virker ikke som om du har noget grundlag til at udtale dig om, hvorvidt BD30 opfylder de samme kriterirer - udover hvad du har læst dig til - og derfor beklager jeg meget, men kan desværrre ikke rigtigt bruge dine udtalelser vedr- det specifikt stillede spørgsmål til til noget som helst... jeg værdsætter dog din entusiasme vedr PS3 og tager velvelliigt imod dine inputs derom - det virker bare desværre som om du har misforstået spørgsmålet og derfor er jeg desværre nød til at give dine dine svar 03 (ud fra den gamle scala som er den jeg kender .. = opgaven misforstået)... dette spiller naturligvis ind på hvor højt jeg vægter dine inputs, i forhold til andre svar jeg har modtaget i tråden og hvad der evt. kommer af svar fremover.

/erla



Redigeret af erla - 01-Juni-2008 kl. 01:23
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 01:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

F.eks. indlæg som dem jeg linkede til lidt længere oppe på siden her.

Og som nævnt det faktum at BD30 bare ikke har hardwaren til at være en god dvd-afspiller. Som nævnt kan det læses, sort på hvidt, i produktbladet. Det kan man iøvrigt også med hensyn til Samsung BD-P1400.

Hvordan ser det ud i forhold til den hardware min eksisterende afspiller har, og som jeg iøvrigt er ganske tilfreds med ?

/erla

Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Fedtmule Fedtmule skrev:

Jeg kaster mig også lige ind i kampen ...

Har haft dem begge - både PS3 og BD30 - og mht. SD DVD er de faktisk lige dårlige, hvis man kan benytte det udtryk i en uafgjort kamp, - og det gør jeg så.

Du kan ikke styre PS3 via Viera-link, da Panasonic og PS3 har hver sin "fjernbetjeningsteknologi" og at de ikke har fælles "handshake".

Tusind millioner tak :-)

Det var jo lige præcis det jeg eftersøgte :-)

Du mener altså, at mht. SD DVD afspilning, er det hip som hap, om jeg vælger en PS3 eller en BD30 (eller BD50), rent kvalitetsmæssigt, når det komer til den helt basale afspilning af skiverne ?

Men hvis jeg ønsker at integrere mit anlæg og gøre brug af "inter-remote-total-control-viera-whatever" til at minimere antallet af remotes på sofabordet, så vil det være enfordel at vælge BD50 (eller BD30) fremfor PS3 ?

/erla



Redigeret af erla - 01-Juni-2008 kl. 01:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu