recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs PS3 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs PS3 ?

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg har forstået, at du mener PS3 absolut opfylder det givne kriterie, men det virker ikke som om du har noget grundlag til at udtale dig om, hvorvidt BD30 opfylder de samme kriterirer - udover hvad du har læst dig til - og derfor beklager jeg meget, men kan desværrre ikke rigtigt bruge dine udtalelser vedr- det specifikt stillede spørgsmål til til noget som helst... jeg værdsætter dog din entusiasme vedr PS3 og tager velvelliigt imod dine inputs derom - det virker bare desværre som om du har misforstået spørgsmålet og derfor er jeg desværre nød til at give dine dine svar 03 (ud fra den gamle scala som er den jeg kender .. = opgaven misforstået)... dette spiller naturligvis ind på hvor højt jeg vægter dine inputs, i forhold til andre svar jeg har modtaget i tråden og hvad der evt.


Du spørger i første indlæg hvad for en afspiller vi tror du ville blive mest tilfreds med. Selvfølgelig går jeg ud fra, at du vil blive mest tilfreds med den bedste! Jeg kan ikke se hvad jeg har misforstået. Det kan godt være jeg ikke præcis kan fortælle dig om BD30 er bedre, dårligere eller ligeså god/dårlig som en Pioneer 696 (som jeg i øvrigt selv har haft), men kan det ikke være flintrende ligegyldigt når PS3'en fejer alle de nævnte afspillere af banen mht. dvd-performance?

PS3'en er billigere end BD50 og bedre til afspilning af SD dvd; hvad mere er der at vide? Hvis du har forbehold overfor PS3'en fordi det også er en konsol, eller fordi du synes den er grim, jamen så drop den. Så er der jo nok ingen der kan overbevise dig om at du skal købe sådan en.

I øvrigt er det pænt nedsættende at få smidt et eller andet 03-tal i hovedet af en person man efter bedste evne prøver at hjælpe. Min oprindelige bevæggrund for at skrive i denne tråd er, at jeg tror du får svært ved at finde folk der har haft både BD30 og PS3 hjemme, så jeg melder mig på banen med den viden jeg nu har. Det lyder dog som om at jeg ikke skriver det du gerne vil høre, og så det er selvfølgelig lidt svært for mig at behage. Men du kunne godt tage at tale pænt alligevel, og ikke smide rundt med fornærmelserne.



Redigeret af Naiera - 01-Juni-2008 kl. 02:13
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 02:07
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Du mener altså, at mht. SD DVD afspilning, er det hip som hap, om jeg vælger en PS3 eller en BD30 (eller BD50), rent kvalitetsmæssigt, når det komer til den helt basale afspilning af skiverne?

Det er sjovt at du vælger at hoppe på ved den første bruger der siger det du vil høre. Værd at vide er, at PS3'en var lidt ringe i det til dvd-afspilning til at starte med, men blev væsentligt bedre efter firmware-opdateringer der er kommet senere hen. Hvis den pågældende bruger aldrig havde PS3'en så længe, så er det jo klart at han kan være endt med det indtryk, at PS3'en og BD30 er præcis lige ringe mht. dvd-afspilning.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Men hvis jeg ønsker at integrere mit anlæg og gøre brug af "inter-remote-total-control-viera-whatever" til at minimere antallet af remotes på sofabordet, så vil det være enfordel at vælge BD50 (eller BD30) fremfor PS3?



Du kan ikke bruge multifjernbetjeninger til PS3'en uden ekstraudstyr, så hvis du har planer om at købe en Harmony eller lignende, så er det måske ikke PS3'en du skal gå efter. Der findes forskellige løsninger der skulle virke ret godt, men det koster selvfølgelig yderligere. Den officielle PS3-fjernbetjening benytter sig af Bluetooth til at kommunikere med konsollen.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvorfor prøver du ikke at finde, et sted hvor du kan se, en dvd film på en bd30, evt en film du kender ud og ind. som jeg har sagt tidligere, så synes jeg den gør det godt, og hother siger også at den jo ikke gør det så dårligt.

og som jeg har skrevet andetsteds, skal du være velkommen til at se det på min, hvis du bor i nærheden af taastrup, så kan du selv vurdere. ellers er der måske en anden i nærheden hvor du bor, at du kan se det hos. vi må jo hjælpe hinanden.

Hej Flemming,

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud og komme fobi en dag med en DVD og prøve at se den på din BD30 - og takker mange gange for dit tilbud, det er bestemt noget jeg sætter stor pris på :-)

Jeg bor i Valby, så det er ikke så vanvittigt besværligt at ta toget til Tåstrup en dag.

Nu tænkte jeg bare lige jeg ville høre hvad folk evt. har af erfaringer på området først...

/erla

det er bare ok. du sender bare en pb, hvis du får lyst, så du kan få en adresse.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:24

Hej erla!

Jeg har en rigtig god DVD (+HD DVD) afspiller Toshiba HD-XE1 at sammenligne PS3 med!

Toshibaen hører absolut med i toppen af SD-DVD afspillere (secrets, benchmark) og jeg har netop prøvet at sammenligne de to afspillere, (Prisonbreake sæson 1) på et 50"Panasonic PX700.

Resultatet er at HD-XE! er bedre, men marginalt!

Samtidig har jeg læst/ hørt at BD-30 ikke kommer op i nærheden af en acceptabel de-interlaceing af PAL.

Jeg ville til enhver tid købe en PS3, da den er uovertruffen som BD-afspiller (lige så god som BD-30) og helt opdateret mht profil og lydformater!

Hvis det er hands-on erfaringer du søger: PS3 er marginalt dårligere end reference afspillere til SD-DVD.

Mvh

Peter

 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.

det har jo ikke noget at gøre, med at have højere standarder.

i din verden er der bare kun en ting, en ps3. du må da have den oppe på en piedestal, så du bedre kan se den når du kommer hjem.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:44

.... men flemming, er det ikke lidt dumt at købe noget, man kunne få bedre til samme pris?? Altså , man kunne benchmarke forskellige produkter!

Hvis vi fx. siger at PS3 er udgangspunktet = 100 som SD-DVD afspiller.

Hvorfor så købe et produkt der er index 85 som SD-DVD afspiller ??

Det er jo ikke fordi vi har aktier i Sony Corp.

Mvh

Peter



Redigeret af Pede8000 - 01-Juni-2008 kl. 09:45
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

.... men flemming, er det ikke lidt dumt at købe noget, man kunne få bedre til samme pris?? Altså , man kunne benchmarke forskellige produkter!

Hvis vi fx. siger at PS3 er udgangspunktet = 100 som SD-DVD afspiller.

Hvorfor så købe et produkt der er index 85 som SD-DVD afspiller ??

Det er jo ikke fordi vi har aktier i Sony Corp.

Mvh

Peter

jeg har også set ps3 afspille dvd, og hvis du snakker om index. så bliver det ikke mere end 100 contra 95. og der har erla, så en del fordele ved bd50, ved at bla. fjerbetjeningen passer sammen.

og jeg tror i hvertfald at naiera, har aktier i sony corp. så meget som han sælger ps3 spillemaskinen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det har jo ikke noget at gøre, med at have højere standarder.

i din verden er der bare kun en ting, en ps3. du må da have den oppe på en piedestal, så du bedre kan se den når du kommer hjem.



Det har netop noget at gøre med standarder. Om det er PS3'en eller den dyre Denon Blu-ray-afspiller der er tale om er fuldstændig irrelevant; det er et spørgsmål om at have lov til at kræve mere af sit udstyr, før det kan kaldes 'godt', 'fantastisk' eller måske endda 'perfekt', uden at nogen skal komme og råbe VRØVL, fordi de selv er tilfredse med mindre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja Naiera - her har du din BD30 ejer, og som har anmeldt den og benytter den ofte. Både til SD og BD. Jeg siger ikke at den (BD30) er fantastisk til SD. Men at er den er dårligere end middelmådig er noget decideret VRØVL! Den er bedre end middelmådigt, og hermed mener jeg lige under Samsung P1400 (som du sikkert også synes er dårlig, hvilket også er noget vrøvl!).


Det eneste jeg kan konkludere ud fra dette er, at vi har væsentligt forskellige opfattelser af hvad der er dårligt, middelmådigt og godt. Det er fint at du var tilfreds med Samsung BD-P1400 som dvd-afspiller, men den kan ikke engang de-interlace PAL film korrekt, og så er det altså ikke nogen god dvd-afspiller! Fint med mig at den er god nok til dig, men du må lade nogle af os andre have højere standarder, uden at du skal smide "VRØVL!" efter os.

Rolig nu, når jeg siger vrøvl, så er det fordi, at jeg opfatter din verden som alene PS3. Sådan er min verden altså ikke skruet sammen.

Og øhhh...nu er jeg altså ikke den eneste der påstår at BD30 er lige så god eller endda bedre end PS3 til afspilning af BD. Se f.eks. flere internationale tester. Og just for the record, jeg anmeldte BD30 før de internationale magasiner. Men okay, så er deres sans for billedkvalitet så også ringere end din  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 11:12
Så skriv da det, i stedet for at kaste VRØVL efter mine uafhængige opfattelser af de to Blu-ray-afspillere som dvd-afspillere. De har intet eller meget lidt at gøre decideret med PS3'en, men hænger sammen med hvad jeg mener man bør forvente af en god eller sågar måske endda middelmådig dvd-afspiller (korrekt de-interlacing af PAL dvd-film).

PS3'en har korrekt 1080p-output. Det kan ikke uden videre gøres bedre end dét, så BD30'eren er selvfølgelig 'kun' ligeså god. Men det er de fleste afspillere derude også heldigvis, hvilket jo bare er en god ting. Det er ikke så svært at finde en afspiller med optimal billedkvalitet ved afspilning af Blu-ray, så man kan lade ting som pris, design, dvd-afspilning og HD-lyd være afgørende, i stedet for at man skal rende rundt og teste Blu-ray afspilningskvalitet.



Redigeret af Naiera - 01-Juni-2008 kl. 11:14
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 11:18

Min påstand og vrøvl var møntet på din karakteristik af BD30 evner som SD DVD afspiller - som i mine øjne var meget underdrevet og dermed "vrøvl" eller tilsvarende. 

I øvrigt ser jeg nu også mig selv som ganske uafhængig i min bedømmelser 

Bare vent til jeg får fingrene i den kommende Denon BD - det bliver spændende.

Men resten af dit sidste indlæg er jeg helt enig i Naiera.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu