|
Bedre højtalere???? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis budgettet kan strækkes en smule
Helt vildt velspillende højtalere.
|
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig!
M.v.h. |
||
Andromeda
Guld medlem Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?
Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre.
|
||
nkaad
Bruger Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for tippet!!! Jeg har forsøgt mig lidt med placering - men det skal lige passe med de øvrige møbler :) Der er faktisk en relativt stor forskel på bas-lyden alt efter hvor i rummet jeg lytter til musikken. Det havde jeg ikke tænkt på før jeg begyndte at læse rundt på dette forum. Min "lytte-lænestol" :) står i midten af trekanten mellem de to højtalere og der rumler bassen en del, så måske kunne er der noget at hente i at flytte lidt på dem Det vil jeg forsøge mig med
|
||
Pil-babz
Bruger Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg sælger et sæt B&W. Dog helst hele sættet over en kam.. :-)
Men det er med B&W 603 s3 og den store LCR i 600 serien. Prisen kan forhandles en smugle.
|
||
Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC |
||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Læste dit første indlæg igen. Måske frontvendt bas refleks er vejen frem? Gps bl.a på Dali ikon. Så er der færre problemer ved vægmaleri placering. Dynaudio kræver ofte mindst 50cm fra bagvæg for at lyde godt. |
||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt korrekturlæsning skader ikke før der trykkes besvar
|
||
nkaad
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen som kan sætte ord på Dynaudio Focus og Audience?
Hvor stor forskel er der - hvilken model er nyest? Så vidt jeg kan se har Audience basrefleks foran og Focus har den bagud - andre forskelle?? De koster ca. det samme på brugtmarkedet MVh Nikolai
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Focus er et par klasser over Audience. Hvis der er tale om højtalere der en nogenlunde sammenlignelige (størrelse, alder, stand), og de er ens prissat, har du fat i nogle højt satte Audience modeller eller et par billige Focus. Men uden mere info tror jeg det er svært at sige noget konkret |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Focus serien kom mens Audience var på markedet. Og de kan stadig fåes. Så akt efter model. Men Focus er uanset, en bedre højttaler. Måske lidt mindre "bund", end på en Audience, men til gengæld mere fast i bunden, og med en mere velopløst mellemtone og top.
M.v.h. |
||
nkaad
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak Tak :)
Det gav lidt mening Der var et Audience 82 sæt inkl 122 center til 8.500 - og et sæt Focus 220 til samme pris, så Audience er lidt billigere forudsat at de kan købes separat? Har også set Audience 82 til omkring 6.000,- for et sæt. Det ser ud til at Focus er kommet i både en mk 1 og mk 2 - med et skifte omkring 2008??? Focus virker også til at være en lidt mindre højtaler rent fysisk. Tak for input Mvh Nikolai
|
||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |