|
Bedre lyd |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan får du musikken over på forstærkeren nu? Du skriver Airplay, men Pioneer vsx 920 har da ikke indbygget Airplay.
Jeg bruger Wimp Premium og sender det til en Sonos Connect, som er sluttet til min forstærker med digital coax kabel. Det synes jeg lyder godt. Men lossless er en anelse bedre, men ikke så meget jeg vil betale ekstra for det. Jeg bruger dette abonnement for at få Wimp: https://www.bibob.dk/fri-tale-5gb |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
De færreste (få procent) kan høre forskel på en mp3 320kbps og CD. Det er en udbredt myte i hifimiljøet at det skulle være tilfældet.
Lige hvad angår Spotify har de en del musik der kun er encodet i 160 kbps, og det kan man godt høre, hvis man lytter rigtig godt efter. Jeg ville prøve med nogle andre højttalere, da det nok er den komponent i et hifisystem der farver lyden mest. |
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
en myte? jeg vil på mit anlæg til en hver tid kunne høre forskel, og det der mangler er lige præsis det
som jeg mener trådstarter efterlyser, nemlig dynamik, dybde og ordentligt stereo perspektiv. hvis du ikke kan høre forskel hos dig så fair nok, men at kalde det en myte er vist i overkanten. nuvel på middelmådigt anlæg og ditto højtalere er forskellen nok svær at høre men umiddelbart lyder det til at trådstarter har nogle fornuftige komponenter og han vil uden tvivl få den største gevinst ved at steppe op i kilde kvalitet som det første. |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sikke noget forvrøvlet sludder. Det siger vist mest om hvilket anlæg det spilles fra. På et ordentligt anlæg er der virkelig kæmpe forskel
|
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Lige præcis ... jeg er bange for at der er få nu om dage som har hørt hvad et ordentligt anlæg virke kan
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Når du skriver at der hvor jeg downloader pirat musik.... Så lyder det i mine ører som om du ikke betaler.
Der kan høres forskel på MP3 og tabsfri. Og man kan købe musikken digitalt i Flac. Beskriv lige hvordan musikken kommer ind i forstærkeren. Så er det nemmere at hjælpe dig. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg kan heller ikke høre forskel på 320kbs og cd, og det på Heco Celan 800 som ellers er nogle okay højttalere.
|
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det afhænger sikkert også af musik genren. Ved rytmisk musik er der kæmpe forskel, især i dynamikken
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Nej.. Så er der virkeligt noget galt, hvis du ikke kan høre forskel. Enten er dine ører smadret, eller også spiller anlægget elendigt. Forskellen på 320 kbps rip i forhold til originalen er virkelig tydelig. Specielt fra diverse streaming tjenester som smadrer musikken totalt, |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
jeg syntes anlægget spiller bedre end det meste jeg har hørt. og dem som beskriver den KÆMPE forskel der er på 320 og CD ER ramt af placebo, desværre. Der sker fuldstændigt det samme som når folk skal lytte til højttaler kabler, dem som tror på voodoo kabler kan høre KÆMPE forskel, og dem som er lidt nede på jorden kan absolut ingen forskel høre
![]() |
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
nu ved jeg ikke hvordan du har indstillet receiveren ved musik, men
slå audyssey fra og dermed dynamisk vol.og dyn.equaliser, da det er med til at give en al for dynamisk lydbillede der fjerner stereoperspektivet,detaljer og dybde, det gør det i hvert fald på mit anlæg. >Ved film har jeg altid audyssey aktiveret. Bare min mening. |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Sludder og vrøvl! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |