recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre lyd

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:18
Hvordan får du musikken over på forstærkeren nu? Du skriver Airplay, men Pioneer vsx 920 har da ikke indbygget Airplay. 

Jeg bruger Wimp Premium og sender det til en Sonos Connect, som er sluttet til min forstærker med digital coax kabel. Det synes jeg lyder godt. Men lossless er en anelse bedre, men ikke så meget jeg vil betale ekstra for det. 
Jeg bruger dette abonnement for at få Wimp: https://www.bibob.dk/fri-tale-5gb

Venlig hilsen
KB
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Hej

mit bud er at det er kilden det er galt med mere end det er dine komponenter.
mp3 streams mangler jo rigtig meget sammenlignet med et tabsfrit format som feks en cd.

De færreste (få procent) kan høre forskel på en mp3 320kbps og CD. Det er en udbredt myte i hifimiljøet at det skulle være tilfældet. 

Lige hvad angår Spotify har de en del musik der kun er encodet i 160 kbps, og det kan man godt høre, hvis man lytter rigtig godt efter. 

Jeg ville prøve med nogle andre højttalere, da det nok er den komponent i et hifisystem der farver lyden mest.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:36
en myte? jeg vil på mit anlæg til en hver tid kunne høre forskel, og det der mangler er lige præsis det
som jeg mener trådstarter efterlyser, nemlig dynamik, dybde og ordentligt stereo perspektiv. hvis du ikke kan høre forskel hos dig så fair nok, men at kalde det en myte er vist i overkanten.
nuvel på middelmådigt anlæg og ditto højtalere er forskellen nok svær at høre men umiddelbart 
lyder det til at trådstarter har nogle fornuftige komponenter og han vil uden tvivl få den største gevinst ved at steppe op i kilde kvalitet som det første.

setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 16:21
Sikke noget forvrøvlet sludder. Det siger vist mest om hvilket anlæg det spilles fra. På et ordentligt anlæg er der virkelig kæmpe forskel
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikke noget forvrøvlet sludder. Det siger vist mest om hvilket anlæg det spilles fra. På et ordentligt anlæg er der virkelig kæmpe forskel

Lige præcis ... jeg er bange for at der er få nu om dage som har hørt hvad et ordentligt anlæg virke kan
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 17:35
Når du skriver at der hvor jeg downloader pirat musik.... Så lyder det i mine ører som om du ikke betaler.

Der kan høres forskel på MP3 og tabsfri.

Og man kan købe musikken digitalt i Flac.

Beskriv lige hvordan musikken kommer ind i forstærkeren.

Så er det nemmere at hjælpe dig.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 17:49
Jeg kan heller ikke høre forskel på 320kbs og cd, og det på Heco Celan 800 som ellers er nogle okay højttalere.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 20:16
Det afhænger sikkert også af musik genren. Ved rytmisk musik er der kæmpe forskel, især i dynamikken
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 03:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg kan heller ikke høre forskel på 320kbs og cd, og det på Heco Celan 800 som ellers er nogle okay højttalere.

Nej.. Så er der virkeligt noget galt, hvis du ikke kan høre forskel. Enten er dine ører smadret, eller også spiller anlægget elendigt. Forskellen på 320 kbps rip i forhold til originalen er virkelig tydelig. Specielt fra diverse streaming tjenester som smadrer musikken totalt,
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 08:15
jeg syntes anlægget spiller bedre end det meste jeg har hørt. og dem som beskriver den KÆMPE forskel der er på 320 og CD ER ramt af placebo, desværre. Der sker fuldstændigt det samme som når folk skal lytte til højttaler kabler, dem som tror på voodoo kabler kan høre KÆMPE forskel, og dem som er lidt nede på jorden kan absolut ingen forskel høre
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 08:30
nu ved jeg ikke hvordan du har indstillet receiveren ved musik, men
slå audyssey fra og dermed dynamisk vol.og dyn.equaliser, da det er
med til at give en al for dynamisk lydbillede der fjerner stereoperspektivet,detaljer og dybde, det gør det i hvert fald på mit anlæg.
>Ved film har jeg altid audyssey aktiveret.
Bare min mening.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

jeg syntes anlægget spiller bedre end det meste jeg har hørt. og dem som beskriver den KÆMPE forskel der er på 320 og CD ER ramt af placebo, desværre. Der sker fuldstændigt det samme som når folk skal lytte til højttaler kabler, dem som tror på voodoo kabler kan høre KÆMPE forskel, og dem som er lidt nede på jorden kan absolut ingen forskel høre

Sludder og vrøvl!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu